Dajcie ludziom popatrzeć

Anna Miszczyk, 23 lutego 2006 r.Zaktualizowano 
Jazda jest przyjemniejsza, kiedy można sobie popatrzeć przez szybę. Nic dziwi więc, że pasażerów złoszczą zasłaniające widok reklamy.
Jazda jest przyjemniejsza, kiedy można sobie popatrzeć przez szybę. Nic dziwi więc, że pasażerów złoszczą zasłaniające widok reklamy. Andrzej Szkocki
- Nie mogę znieść tych tramwajów i autobusów z oklejonymi reklamą szybami. czuję się w nich jak w trumnie - żali się szczecinianka.

Szczeciniankę drażnią reklamy na szybach tramwajów nr 5 i 7 oraz autobusu 75. Mówi, że przez nie nie widzi, na jakim przystanku zatrzymuje się pojazd.

- Trudno polemizować z odczuciami - mówi Krzysztof Putiatycki, prezes szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego Klonowica, w którego taborze jest autobus nr 75. - Reklamy zakładane na szybach są zrobione z siateczki, przez którą na pewno coś widać, bo to było sprawdzane.

Reklamy z siatki wprowadzono po protestach pasażerów. Poprzednie zasłaniały widok całkowicie.

- Oklejone siateczką szyby są jednak zaledwie w kilku na blisko sto naszych autobusów. Nie wydaje mi się więc, by to był jakiś poważny problem - mówi prezes.
Czy przedsiębiorstwo jest gotowe zrezygnować z takich reklam?

- Nie. Bo one po prostu przynoszą dochody. Spółka na nich korzysta - mówi jej prezes.- Można dzięki nim uzupełnić nasze braki finansowe. Nie jesteśmy dofinasowani, więc ponad 470 tys. zł, jakie zarobiliśmy w ubiegłym roku na reklamie, to niezły grosz.

Dla porównana na ogumienie autobusów wydaje się rocznie 200 tys. zł. Przedsiębiorstwo potrzebuje też pieniędzy na wymianę taboru (nawet jeśli są to używane autobusy). Rezygnacja z dużych reklam, z których dochód jest największy, oznaczałaby, że na jakiś zakup nie będzie pieniędzy.

Prezes dodaje jednak, że obecnie odchodzi się od oklejania całych autobusów.

- Reklamodawcy wolą zająć go tylko z jednej strony, bo płacą za to mniej - wyjaśnia.
Jest to jednak wersja bardziej atrakcyjna od małych reklam, naklejanych pod oknami.

- Gdyby chodziło o przejazd ze Szczecina do Warszawy, rozumiałbym pretensje pasażerów, ale w autobusie przebywają zaledwie 10-15 minut - mówi Krzysztof Putiatycki.

Próbowaliśmy też porozmawiać o reklamach na tramwajach. Niestety, nikt z Miejskiego Zakładu Komunikacji nie znalazł dla nas czasu. Poinformowano nas tylko, że firma ustosunkowuje się właśnie do pisma prezydenta Andrzeja Grabca, dotyczącego tej sprawy. W biurze prasowym Urzędu Miejskiego obiecano nam szczegółową informację na temat tego pisma. Ale jej nie otrzymaliśmy.

Prawdopodobnie chodzi jednak o protesty radnych, którym także nie podobają się reklamy na szybach.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3