Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dąbie: Możemy zapomnieć o inwestycjach. Stadion i centrum handlowe zagrożone przez niepewną własność gruntów

Ynona Husaim-Sobecka
W części północnej lotniska mają powstać dwa trawiaste pasy startowe. Część południowa przeznaczona jest na komercję – stadion sportowy oraz centrum handlowo-usługowe.
W części północnej lotniska mają powstać dwa trawiaste pasy startowe. Część południowa przeznaczona jest na komercję – stadion sportowy oraz centrum handlowo-usługowe. Fot. Marcin Bielecki
W dalszym ciągu nie wiadomo co z 228 hektarami w środku miasta. Władze Szczecina zapewniają, że sytuacja działki zostanie wyjaśniona do końca września. Bez tego można zapomnieć o budowie nowego stadionu.

- Na podstawie przesłanych przez Aeroklub Polski informacji w postaci wypisów, wyrysów z ewidencji gruntów dla nieruchomości w granicach lotniska Szczecin-Dąbie, jako właściciele nieruchomości lotniskowej figurują: miasto Szczecin, Aeroservice Spółka z. o.o oraz Aeroklub Szczeciński. Każda ze stron ma swoją wyodrębnioną działkę - mówi Karina Lisowska z Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Miesiąc temu wyszło na jaw, że nie wiadomo kto jest właścicielem lotniska w Dąbiu. W dokumentach był kompletny bałagan. Trzy zainteresowane strony, czyli: władze miasta, Aeroservice oraz Aeroklub Szczeciński nawzajem przerzucały się opiniami prawnymi. W dokumentach rejestrowych lotniska jako właściciel tkwił Skarb Państwa. Urząd Lotnictwa Cywilnego potwierdził wersję władz Szczecina.

Teraz kłopot w tym, że teren, na którym miasto miało wybudować dla aeroklubu pas startowy należy do... Aeroservisu.
- I to w każdym wariancie przynajmniej jeden z dwóch pasów zahacza o ten teren - mówi radny Arkadiusz Pawlak, przewodniczący komisji promocji i rozwoju. - Bez rozstrzygnięcia tej kwestii nie będzie można zabudować pozostałych działek.

Krzysztof Nowak, wiceprezydent Szczecina twierdzi, że to aeroklub musi dogadać się z Aeroservisem.
- Myślę, że spotkamy się z obiema stronami - mówi Krzysztof Nowak. - Na razie plan zagospodarowania tego terenu nie jest jeszcze skończony i można wprowadzać jakieś zmiany. Ale tak naprawdę w tej chwili od nas niewiele zależy. Cieszymy się jedynie, że ULC wyjaśnił do kogo należy teren.

Zbigniew Stasiów z wydziału rozwoju miasta zapewnia radnych, że do końca września kwestia pasów lotniczych powinna być wyjaśniona.

Władze Szczecina obiecały zainwestować w ich budowę 20 mln złotych, 3 mln w tym roku i 17 mln w 2010 r. W zamian za to miały od aeroklubu uzyskać pozwolenie na zagospodarowanie południowej części lotniska.

- Wiceprezydent Krzysztof Nowak pełni swoją funkcję od 3 lat. Dlaczego dopiero teraz okazuje się, że są takie problemy z lotniskiem - dziwi się radny Marcin Napieralski z komisji promocji i rozwoju miasta. - Przecież to był główny punkt programu prezydenta Piotra Krzystka.

Tymczasem na ostatnią chwilę wyjaśnia się stan prawny gruntów. Władze Szczecina zobowiązały aeroklub do uzupełnienia wszystkich dokumentów dotyczących lotniska.

Zobacz na mmszczecin.pl

Pomorzany: Oczyszczalnia ścieków uruchomiona

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński