Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czy urzędnicy mają pomysł na odkorkowanie Szczecina? Ciężkie życie kierowców. Inwestycje drogowe sparaliżowały miasto

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Korki w Szczecinie. Tak wyglądały ostatnie dni
Korki w Szczecinie. Tak wyglądały ostatnie dni Sebastian Wołosz | Internauta
Zatory drogowe już na stałe wpisały się w krajobraz Szczecina. Co robią urzędnicy, żeby poprawić tę sytuację? Słyszymy o skumulowaniu remontów, ale pomysłów na ulżenie tej sytuacji jest niewiele.

Ulice:

  • Krygiera,
  • Kolumba,
  • Jana z Kolna,
  • Nabrzeże Wieleckie,
  • a w ścisłym centrum aleja Wyzwolenia oraz plac Rodła.

Kto jechał ten wie, że przejechanie wymaga wiele cierpliwości. Nie dziwi więc, że nerwy kierowców puszczają.

- Właśnie stoję w gigantycznym korku jadąc trasą z alei Niepodległości do Podjuch, półtorej godziny samochodem! Czy to jest jakiś żart? jeśli tak, to mało śmieszny!!! nie da się normalnie poruszać z Prawobrzeża do centrum, a jeszcze planujecie zamknąć pas na ulicy Krygiera i wprowadzić ruch wahadłowy. Dopiero zacznie się cyrk! Dodam, że komunikacja miejska też leży i kwiczy, bo jak do tej pory mogłam z Turkusowej dostać się na plac Rodła tramwajem linii nr 2, to teraz mogę pocałować się najwyżej w t...k, bo oczywiście na placu Rodła też wszystko rozwalone i tramwaj nie jeździ - komentuje sytuację w mieście pani Anna.

Tymczasem prezydent proponuje przesiadkę na pociągi Polregio i przypomina, że w granicach Szczecina na sieciówkach jeździmy bez dodatkowych opłat.

- Cały czas szukamy różnych rozwiązań, które poprawią sytuację z podróżowaniem po mieście - zapewnia Piotr Krzystek, prezydent Szczecina.

ZOBACZ TEŻ:

Darmowe przejazdy komunikacją miejską dla kierowców?

Mieszkańcy sami zaproponowali, co można zrobić, żeby ułatwić życie w mieście. Na przykład zachęcić kierowców do przesiadki na komunikację miejską. Darmowe przejazdy za okazaniem ważnego dowodu rejestracyjnego. Włodarz Szczecina jest jednak sceptyczny.

- Nie jestem do końca przekonany, czy tego rodzaju ulga da wymierne korzyści. Trudno mi bowiem wyobrazić sobie, że mieszkaniec podejmuje decyzję o jeździe samochodem tylko dlatego bo szkoda mu 2, 3 lub 4 zł na bilet do komunikacji miejskiej - uważa Piotr Krzystek. - Koszt podróży samochodem jest wyższy, szczególnie gdy tak jak wiele osób wskazuje, najczęściej widzi się obrazek, że autem podróżuje jedna osoba. Więc wydaje mi się, że już same oszczędności z tytułu rezygnacji z samochodu są dużo wyższe (szczególnie teraz gdy są korki) więc to powinna być dostateczna zachęta. Naszą rolę widziałbym w tworzeniu sprzyjających warunków jak choćby budowa parkingów P&R. Oczywiście temat jest potężny więc pewnie tyle ile osób, tyle zdań

Nie ma też co liczyć na przyspieszenie tempa prac w ramach "torowej rewolucji". Wykonawca przebudowy torowisk w centrum miasta nie zaangażuje się do pracy w nocy, żeby tym samym skrócić czas przebudowy. - To niemożliwe - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik spółki "Tramwaje Szczecińskie" i przypomina, że prowadzenia prac w nocy nie przewiduje umowa.
Szczecińska policja w rozmowie z nami przyznaje, że na bieżąco reaguje na korki w mieście. W newralgiczne miejsca wysyła patrole drogówki.

GS24.pl zadał pytanie urzędnikom, czy nie można byłoby zaplanować lepiej wielkich inwestycji, żeby nie blokować miasta?

- Koordynacja i planowanie w zakresie inwestycji przed ich rozpoczęciem, miała oczywiście miejsce. Wiele z tych zadań następowało po sobie, tak aby w wybranych fragmentach miasta zachowana została przejezdność. Przebudowy ul. Arkońskiej oraz Węzłów Szarych Szeregów i Wyszyńskiego zostały już zakończone – o utrudnieniach w tych częściach miasta, już nikt nie pamięta. W tym roku zakończymy prace na Węzłach Łękno, Szafera, Głębokie i Granitowa. Przejezdność na Łęknie i Szafera powinna być w okolicy sierpnia. Na Głębokim możemy poruszać się już normalnie po nowym rondzie - odpowiada Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji. - Z powodu tych właśnie inwestycji przesuwaliśmy w czasie przebudowę ul. Modrej i Koralowej. Dla ruchu otwarte zostało skrzyżowanie Krygiera i Granitowej, do wykonania są jeszcze prace na moście i wiadukcie kolejowym, gdzie wprowadzony będzie ruch wahadłowy.

- Aktualnie toczą się prace w ramach tzw. torowej rewolucji – czyli Placu Rodła, al. Niepodległości, dworca Niebuszewo – oraz na głównym ciągu wjazdowym do miasta – czyli Energetyków oraz Estakadzie Pomorskiej - kontynuuje Piotr Zieliński. - W okresie wakacyjnym zakładamy podpisanie umowy na przebudowę śródmiejskiego odcinka al. Wojska Polskiego, natomiast późną jesienią powinniśmy przystąpić do prac związanych z przebudową Kolumba.

- Oczywiście wiele z tych zadań, można byłoby rozłożyć w czasie i realizować je jedno po drugim. Jednak przy założeniu, że każde z nich trwa ok 2-3 lat, potrzebowalibyśmy na ich realizację aż 20-30 lat - podkreśla rzecznik. - To bardzo długi okres czasu. Wychodzimy więc z założenia, że lepiej zrealizować te zadania teraz, niż rozkładać to na kilka i nie generować tym samym utrudnień w perspektywie wieloletniej.

Kłopotów w ruchu będzie więcej

Od 28 czerwca wprowadzony zostanie ruch wahadłowy w ciągu ul. Krygiera w Szczecinie. Z ruchu wyłączona zostanie jezdnia ul. Krygiera znajdująca się na remontowanym wiadukcie kolejowym. Wprowadzony zostanie ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją.

Tego samego dnia na Szosie Stargardzkiej - na odcinku od granicy miasta do mostu nad Płonią na jezdni wjazdowej - rozpocznie się wymiana nawierzchni. Prace maja odbywać się nocą. Zakończenie asfaltowania planowane jest na połowę lipca.

Korki w Szczecinie. Tak wyglądały ostatnie dni

ZOBACZ TEŻ:

POLECAMY RÓWNIEŻ:

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński