Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czy szczecińscy "kanarzy" są sympatyczni? [wideo]

Marek Jaszczyński
Kontrola biletów może być stresująca, pomysłem na ocieplenie wizerunku kontrolerów jest edukowanie najmłodszych i zachęcanie ich do kasowania biletów.
Kontrola biletów może być stresująca, pomysłem na ocieplenie wizerunku kontrolerów jest edukowanie najmłodszych i zachęcanie ich do kasowania biletów. Andrzej Szkocki
Katowiccy kontrolerzy pozowali do kalendarza i zgodzili się pokazać swoje zainteresowania. To ma ocieplić wizerunek osób, wykonujących tę profesję. Jak jest u nas?

Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego wydał kalendarz w którym prezentuje dwanaścioro kontrolerów, obrazujących ich zainteresowania i codzienne życie. Każda z tych osób jest bohaterem jednego miesiąca w kalendarzu. Zgodzili się oni pokazać swoje pozazawodowe zajęcia, zainteresowania, kawałek codziennego, prywatnego życia. Kalendarz to nie jedyny element ocieplania wizerunku. Wybrane fotografie osób kontrolujących bilety pojawią się również na przystankach w miastach aglomeracji śląskiej. Plakaty pojawią się w prasie, przygotowany został również minireportaż o codziennej pracy kontrolerów biletów.

Autorzy kampanii mówią, że celem kampanii jest promocja komunikacji miejskiej, jak i przybliżenie pracy kontrolera.

- Zawód kontrolera jest niewątpliwie jednym z najmniej docenianych zajęć. Osobiście bardzo cenię pracę, jaką wykonują nasi kontrolerzy i uważam, że są to osoby, które dobrze reprezentują Związek. Poprzez takie akcje chcemy przypominać pasażerom, że kontrolerzy działają w ich interesie, a jednocześnie pokazać, że stereotypowy, negatywny wizerunek kontrolera jest bardzo krzywdzący dla osób, które wykonują ten zawód - mówi Roman Urbańczyk, przewodniczący Zarządu KZK GOP.

Z tego, co udało nam się ustalić w Szczecinie także są prowadzone akcje promocyjne, ale są skierowane tylko do najmłodszych mieszkańców miasta.

- Każdy sposób na promocję transportu zbiorowego bez względu czy to ocieplanie wizerunku kontrolerów czy zachęcanie do podróżowania, jest elementem użytecznym - mówi Dariusz Wołoszczuk z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - My natomiast prowadzimy kampanię wśród najmłodszych: przedszkolaków i uczniów, którzy na przykład mogą zwiedzać zajezdnie, pojazdy komunikacji miejskiej naszych przewoźników. Przy okazji jest prowadzona pogadanka na temat kontrolerów. Dzieci kasują bilety, odbywa się również próbna kontrola. Chodzi o to, żeby dzieci od najmłodszych lat pozytywnie reagowały na kontrolę i przyzwyczajały się do tego, że trzeba kasować bilety.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński