Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czy sprzedawcy nabijają nas w butelkę. Dzisiaj Światowy Dzień Konsumenta

Redakcja
15 marca – Światowy Dzień Konsumenta: Wszyscy jesteśmy konsumentami – słynne stwierdzenie prezydent John Kennedy wypowiedział 15 marca 1962 roku w kongresie USA. W rocznicę tegoż przemówienia w 1983 roku został ustanowiony Światowy Dzień Konsumenta. Było to pierwsze w historii publiczne uznanie praw konsumentów i wyraźnie zaakcentowanie ochrony ich interesów. Kennedy sformułował 4 podstawowe prawa konsumenta – do informacji, wyboru, bezpieczeństwa i do bycia wysłuchanym. W Polsce Światowy Dzień Konsumenta obchodzimy od 2000 roku.
15 marca – Światowy Dzień Konsumenta: Wszyscy jesteśmy konsumentami – słynne stwierdzenie prezydent John Kennedy wypowiedział 15 marca 1962 roku w kongresie USA. W rocznicę tegoż przemówienia w 1983 roku został ustanowiony Światowy Dzień Konsumenta. Było to pierwsze w historii publiczne uznanie praw konsumentów i wyraźnie zaakcentowanie ochrony ich interesów. Kennedy sformułował 4 podstawowe prawa konsumenta – do informacji, wyboru, bezpieczeństwa i do bycia wysłuchanym. W Polsce Światowy Dzień Konsumenta obchodzimy od 2000 roku.
Wszyscy jesteśmy konsumentami. I na co dzień bardzo często spotykamy się z nieuczciwymi praktykami sprzedawców. W kłopoty wpędza nas też własna naiwność i brak rozwagi.

Obchodzony dzisiaj Światowy Dzień Konsumenta wskazuje na potrzebę ochrony tej grupy. Choć konsumenci są coraz bardziej świadomi przysługujących im praw - co potwierdzają ich rzecznicy - ciągle dają się nabierać nieuczciwym sprzedawcom.

Ktoś kupił pralkę w promocji za 999 zł. Następnego dnia w innym sklepie ze sprzętem AGD zobaczył, iż taka sama pralka bez promocji jest w cenie 900 zł. Chciał zwrócić kupioną pralkę, ale sprzedawca jej nie przyjął.

- Niestety, ceny są umowne, sprzedawca nie ma obowiązku przyjąć od nas zakupionego towaru. W tym przypadku możemy jedynie zrobić antyreklamę nieuczciwemu sprzedawcy wśród znajomych - wyjaśnia rzecznik konsumentów. - Przy kosztownych zakupach warto odwiedzić kilka sklepów, porównać ceny

Więcej na ten temat oraz rozmowa z Longiną Kaczmarek, miejskim rzecznikiem konsumentów w Szczecinie w sobotnim, papierowym wydaniu Głosu Szczecińskiego oraz w e-wydaniu "Głosu"

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński