Obchodzony dzisiaj Światowy Dzień Konsumenta wskazuje na potrzebę ochrony tej grupy. Choć konsumenci są coraz bardziej świadomi przysługujących im praw - co potwierdzają ich rzecznicy - ciągle dają się nabierać nieuczciwym sprzedawcom.
Ktoś kupił pralkę w promocji za 999 zł. Następnego dnia w innym sklepie ze sprzętem AGD zobaczył, iż taka sama pralka bez promocji jest w cenie 900 zł. Chciał zwrócić kupioną pralkę, ale sprzedawca jej nie przyjął.
- Niestety, ceny są umowne, sprzedawca nie ma obowiązku przyjąć od nas zakupionego towaru. W tym przypadku możemy jedynie zrobić antyreklamę nieuczciwemu sprzedawcy wśród znajomych - wyjaśnia rzecznik konsumentów. - Przy kosztownych zakupach warto odwiedzić kilka sklepów, porównać ceny
Więcej na ten temat oraz rozmowa z Longiną Kaczmarek, miejskim rzecznikiem konsumentów w Szczecinie w sobotnim, papierowym wydaniu Głosu Szczecińskiego oraz w e-wydaniu "Głosu"
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?