Czy gadżety reklamowe są skuteczną formą marketingu?

materiał partnera
Udostępnij:

Obecnie odpowiednia reklama stała się swoistym wyznacznikiem sukcesu. Właściwe działanie oraz strategia marketingowa może zadecydować o tym, czy ktoś utrzyma się na rynku, czy też będzie musiał zamknąć swój biznes. Takie reguły dotyczą każdej branży bez wyjątku. Dlatego każdy zdaje sobie sprawę z tego, ile uwagi trzeba poświęcić właściwej reklamie. Do osiągnięcia sukcesu wykorzystywane są różne, nowoczesne metody. Jednak wiele tych tradycyjnych, jak na przykład gadżety reklamowe gwarantuje większe powodzenie.

Gadżety reklamowy – co to właściwie jest?

Zapewne większość osób spotkała się z tą nazwą. Dlatego właściwe zrozumienie tego, czym są gadżety reklamowe, nie powinno stanowić żadnego problemu. Warto zaznaczyć, że wspomniany termin odnosi się przede wszystkim do produktów, które mają niewielkie rozmiary. Zazwyczaj są nimi obdarowywani ważni klienci, konkursowi zwycięzcy lub znaczący partnerzy. Warto również zwrócić uwagę na to, że nie tylko prywatne firmy wybierają gadżety jako formę reklamy. Równie chętnie robią to publiczne urzędy lub instytucje.

Jaki cel mają gadżety reklamowe?

Przede wszystkim trzeba znów zaznaczyć, że gadżety reklamowe mają stanowić formę reklamy, która trafia do szerokiego grona odbiorców. Jednak to nie jedyny cel, jaki chcą osiągnąć firmy lub instytucje. Warto również wspomnieć o poprawie lub budowaniu pozytywnego wizerunku firmy. Każdy lubi dostawać prezenty, dlatego klient, który otrzymał jakiś gadżet, na pewno będzie wiązał miłe wspomnienia z daną firmą.

Należy również zwrócić uwagę na to, że gadżety bywają wykorzystywane do promocji nowych produktów lub usług. Dzięki temu w łatwiejszy sposób są dostrzeżone przez klientów oraz innych odbiorców. Takie działanie może mieć bardzo pozytywny skutek, do którego dąży każda firma. Chodzi tu oczywiście o zwiększenie zysków.

Trzeba jednak pamiętać o tym, że gadżet firmowy spełni pokładane w nich nadzieje, tylko w przypadku, gdy zostaną na nim zawarte najważniejsze informacje. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na obecność logo. Zazwyczaj to ten mały symbol sprawia, że ludzie zapamiętują daną firmę. Oprócz tego nie może zabraknąć także nazwy firmy, adresu, numeru kontaktowego oraz strony internetowej.

Jakie powinny być gadżety firmowe?

Firmy, urzędy lub instytucje mają dużą dowolność podczas wyboru gadżetów. Mogą to być właściwie każde przedmioty. Jednak warto zwrócić uwagę na to, że nie powinien to być produkt, który został przez nich wytworzony. Wtedy można otrzymać efekt odwrotny od zamierzonego i obdarowana osoba uzna, że firma jest skąpa.

Należałoby również zwrócić uwagę na to, jakie przedmioty najbardziej cieszą klientów. Pewne zdziwienie może budzić fakt, że należą do nich artykuły piśmiennicze, jak na przykład notesy lub długopisy. Choć nie są to wyjątkowe przedmioty, to ważna jest ich użyteczność. Warto również zwrócić uwagę na to, by gadżety miały wysoką jakość, którą gwarantują tylko najlepsze firmy, jak promotiontops.pl.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska będzie potentatem zielonego wodoru?

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

@Karolla
Temat jest do dyskusji, a nie dla spamerów i darmowej reklamy.
E
Ernest

Pewnie, że są skuteczne, klienci wręcz oczekują, że dostaną jakieś gadżety przy podpisaniu umowy. W tamtym roku postawiliśmy na pendrivy z logo firmy, a w tym zastanawiamy się nad power bankami z logo naszej firmy. 7 lutego wybieramy się na remadays do Nadarzyna, bo to największe targi reklamy i mam nadzieję, że uda się znaleźć taniego dostawcę takich gadżetów.

K
Karolla

Gadżety reklamowe to podstawa :) dzięki nim pokazujemy przyszłym klientom naszą markę, nasze logo, naszą przestrzeń identyfikacji :)

 

W Polsce nadal modne są długopisy z logo, kalendarze, notatniki ... a my proponujemy ciut coś innego.

 

My proponujemy kubki papierowe. TAK, wiem dziwne, ale dużo osób już z tego pomysłu skorzystało :)

 

Czy na takich targach tematycznych - osoby zwiedzające np. Twoje stanowisko bardziej do rozmowy zachęcisz wręczeniem długopisu, czy dobrą kawą w kubku z twoim logo ?

 

Albo klienci, który czeka na Twoją usługę na miejscu, a Ty wręczasz im kubki jednorazowe z nadrukiem z Twoim logo ... hmmm

 

według mnie warte rozpatrzenia :)

 

Więcej informacji na stronie głównej Głos Szczeciński