Od ponad roku plac budowy, jakim jest wał przeciwpowodziowy wzdłuż jeziora Dąbia w kierunku Lubczyny stoi pusty. Inwestycję prowadziła firma Energopol Szczecin, ale w związku z jej kłopotami (w pewnym momencie na placu budowy nic się już nie działo) Urząd Marszałkowski zerwał umowę na część niewykonaną.
Od października 2019 roku do połowy stycznia 2020 roku trwała inwentaryzacja, w trakcie której oceniano zakres wykonanych już prac, ustalano ostateczne rozliczenie z firmą.
ZOBACZ TEŻ:
Choć formalnie to nadal plac budowy, rowerzyści od wielu miesięcy wybierają się na przejażdżki wałem. Energopol zrealizował 14 z 22 km trasy i na tym odcinku istnieje nawet oznakowanie infrastruktury, ale nie jest to równoznaczne z oddaniem go do użytku. Kiedy ta inwestycja zostanie zakończona?
Okazało się, że na odcinku około 2 km stwierdzono osiadanie wału, dlatego przed dokończeniem robót związanych ze szlakiem rowerowym koniecznym było rozwiązanie i tego problemu. Województwo Zachodniopomorskie zobowiązane jest utrzymać rzędną wału w wysokości 1,85 m npm.
WIDEO:
- W zakresie likwidacji problemów technicznych dodatkowo zlecono wykonanie projektu uzupełniającego i technicznego dla osiadającego odcinka, co wiązało się z weryfikacją pierwotnej dokumentacji projektowej oraz uzyskaniem porozumienia z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie jako użyczającym koronę wału. Przeprowadzenie tych czynności wymagało każdorazowej analizy możliwości prawnych, określenia zakresu i dokonania wyceny, a także znalezienia źródeł finansowania. Z uwagi na powstałe uszkodzenia nie było możliwości kontynuowania prac na przedmiotowych odcinkach - mówi Tomasz Maciejewski z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego.
Okazuje się, że przetarg na wykonanie prac zostanie niebawem ogłoszony, ale one same mogą potrwać jeszcze długo.
- Aktualnie trwa procedura przygotowawcza do udzielenia zamówienia publicznego kolejnemu wykonawcy robót. Ogłoszenie o przetargu powinno zostać opublikowane jeszcze w grudniu br. W związku z istotnymi zmianami do pierwotnego projektu aktualnie termin zakończenia robót i oddania szlaku rowerowego do użytkowania szacowany jest na około 2 lata od podpisania umowy z kolejnym wykonawcą – informuje Tomasz Maciejewski.
Wynika z tego, że ostateczne opóźnienie realizacji tego odcinka może wynieść nawet cztery lata. Fragment trasy Dąbie-Lubczyna to część rowerowego szlaku Blue Velo, którego kolejne odcinki są właśnie realizowane. Blue Velo poprowadzi ze Świnoujścia przez Wolin, wzdłuż Zalewu Szczecińskiego, Szczecin, Gryfino, Trzcińsko-Zdrój i Dębno do Kostrzyna nad Odrą. W zeszłym miesiącu zakończyły się odbiory trasy Czarnocin-Recław, a niedawno został ogłoszony przetarg na trasę Recław-Łubczewo.
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Garmin Venu Sq 2 Music Brzoskwiniowy (100270011)
NADGARSTKOWY CZUJNIK TĘTNA Zegarek stale mierzy tę…
kup teraz

Huawei Watch GT3 Pro Elite 46mm Srebrny
Wysokowydajny inteligentny zegarek z tytanowym kor…
kup teraz

Apple Watch 8 Cellular 41mm Grafitowy z opaską sportową w kolorze...
apple watch series 8 olśniewa dużym niegasnącym wy…
kup teraz

Huawei Watch GT 3 46 mm Active Czarny
Zachwyca designem i klasyczną estetyką, zapewniają…
kup teraz

Amazfit GTS 4 mini Czarny
Amazfit GTS 4 Mini Kompaktowy i pełen mocy Ultra p…
kup teraz

Withings ScanWatch (HWA09-model 1-All-Int)
Withings ScanwatchPierwszy hybrydowy smartwatch z …