Cztery lata i siedem ofiar śmiertelnych. Potrzebna druga nitka obwodnicy Kobylanki!

Grzegorz Drążek grzegorz.drazek@mediaregionalne.pl
Wjeżdżając od Stargardu na obwodnicę Kobylanki kierowcy mają dla siebie tylko jeden pas ruchu w kierunku Szczecina. Podobnie jest w drugą stronę.  Na zdjęciu finał tragicznego wypadku z 10 maja 2013, w którym zginął 25-letni kierowca
Wjeżdżając od Stargardu na obwodnicę Kobylanki kierowcy mają dla siebie tylko jeden pas ruchu w kierunku Szczecina. Podobnie jest w drugą stronę. Na zdjęciu finał tragicznego wypadku z 10 maja 2013, w którym zginął 25-letni kierowca Grzegorz Drążek
Obwodnica Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa pilnie potrzebuje drugiej jezdni. Bez niej jest bardzo niebezpiecznie. Przez cztery lata w wypadkach tam zginęło już siedem osób.

Zachodniopomorscy politycy wspomagają kierowców w walce o drugą jezdnię obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa. W Głosie pisaliśmy na ten temat niejeden raz. Alarmowaliśmy, że teraz, kiedy jest tylko po jednym pasie ruchu w stronę Szczecina i Stargardu, jest tam bardzo niebezpiecznie. Od 2009 roku, kiedy otwarto obwodnicę, w wypadkach na tym odcinku drogi krajowej numer 10 zginęło siedem osób. Stargardzcy policjanci, na których terenie działania jest obwodnica Kobylanki, przyznają, że brak drugiej nitki to wielki problem. Dwie jezdnie po dwa pasy ruchu na każdej, do tego oddzielone barierką, zapewniają większe bezpieczeństwo.

- Niewątpliwie druga nitka tej obwodnicy jest potrzebna - uważa asp.szt. Jacek Staniszewski, naczelnik wydziału ruchu drogowego Komendy Powiatowej Policji w Stargardzie. - Na dalszej części drogi numer 10, od Lipnika do Świętego, nie ma tylu poważnych zdarzeń.

Po ostatnim śmiertelnym wypadku w maju tego roku, radni miejscy Stargardu podjęli uchwałę, w której zaapelowali do Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o dokończenie budowy obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa. Wczoraj w tej sprawie wypowiedział się też zarząd województwa zachodniopomorskiego. Do premiera skierowany zostanie list z apelem o ukończenie tej drogi. Projekt uchwały w tej sprawie trafi pod obrady sejmiku.

- W opinii zarządu województwa północna jezdnia obwodnicy jest tak istotnym ogniwem w przebiegu przyszłej drogi ekspresowej S10, że za zadanie szczególnej wagi należy uznać realizację tej inwestycji w nowym okresie programowania - informują pracownicy biura informacji urzędu marszałkowskiego. - W stanowisku podkreślono, że droga krajowa nr 10 w krajowej sieci infrastrukturalnej ma kapitalne znaczenie, bo nie tylko łączy Szczecin z aglomeracjami bydgosko-toruńską i warszawską, ale także jest ważną trasą tranzytową na osi wschód-zachód. Zapewnienie właściwej przepustowości, bezpieczeństwa ruchu oraz komfortu jazdy mają więc priorytetowe znaczenie dla rozwoju społeczno-gospodarczego regionu oraz Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.

Budowa drugiej nitki ma pomóc w stworzeniu kompleksowej zachodniopomorskiej sieci drogowej o wysokich parametrach jakościowych. Druga jezdnia, która cały czas pozostaje w sferze niezrealizowanych obietnic GDDKiA, ma mieć 6,4 km.

- Jej budowa rozwiąże problemy komunikacyjne, a także zapobiegnie wielu niebezpiecznym zdarzeniom, których powodem jest właśnie ponadsześciokilometrowe zwężenie drogi krajowej numer 10 na dojeździe do Szczecina - uważają przedstawiciele urzędu marszałkowskiego.

Wypadki na obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa:


Tragiczny wypadek. Nie żyje 25-letni kierowca [szczegóły]

**

Wypadek na obwodnicy Zieleniewa. Zderzyły się trzy autaObwodnica Kobylanki. Druga nitka będzie dopiero po 2013 rokuW wypadku pod Kobylanką zginęło dwóch młodych mieszkańców StargarduŚmiertelne wypadki na obwodnicy Kobylanki. Kierowcy: "To wina braku drugiej jezdni"Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 25

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
ro
W dniu 03.09.2013 o 11:17, olo napisał:

jak jestes nerwowy i zaryzykujesz zycie dla tych 4 minut (bo okolo tyle zyskasz jadac 100 km/h) to powinienes rozpoczac leczenie psychiatryczne zanim skonczysz jako kotlet mielony w prosektorium 

30 kilometrów przejechane ze srednią prędkością:

 

70km/h = 26 minut

100km/h = 18 minut

Zmarnowany czas w skali roku = 8 minut x podróż w 2 strony x 251 dni roboczych = ~67h = ponad dwie i pół doby więcej za kółkiem.

Dla głąbów, którzy uwarzają, że nie powinna powstać druga nitka obwodnicy, powinny zostać wydane zakazy korzystania z tej drogi po jej wybudowaniu. Przeciez sami nie chcą, a wielu ludzią bedzie się jeszcze łatwiej podróżować.

o
olo

Bo jak sobie wyobrażasz jazde do Szczecina z predkoscia 70-80 km/h?

 

normalnie ... do terenu zabudowanego w Szczecinie masz 30 km wiec jak jestes nerwowy i zaryzykujesz zycie dla tych 4 minut (bo okolo tyle zyskasz jadac 100 km/h) to powinienes rozpoczac leczenie psychiatryczne zanim skonczysz jako kotlet mielony w prosektorium
 

 

P
Przemo

Michał ty masz brak wyobraźni. Swiat idzie do przodu jakbyś tego nie zauważył. W takich czasach życie toczy się bardzo szybko a drogi mamy jak za komuny przy wiekszej ilości aut. Przyczyną wypadków są drogi, nie mam tu na mysli dziur ale to że nie są przystosowane do dzisiejszych realiów tak jak S10 gdzie dwa pasy w jedna strone to minimum na takiej drodze. Miedzy innymi dlatego kierowcy są nerwowi robią ryzykowne manewry i powoduja wypadki. Bo jak sobie wyobrażasz jazde do Szczecina z predkoscia 70-80 km/h?

t
takbyło
W dniu 31.08.2013 o 19:56, mad-max napisał:

Jest miejsce jest teren tylko kasy brak jak zwykle Vincent niedługo srocze opodatkuje i kasa będzie nawet na drugą nitkę obwodnicy,która jest niezbędna . A ta na marginesie aż się prosi budowa drugiej obwodnicy północnej dla Stargardu spinającej drogi z kierunków Goleniowa, Nowogardu i Chociwela do przyszłej S10 panowie politycy ruszcie głowami by transport drogowy z tych kierunków nie wjeżdżał niepotrzebnie do miasta .

tym bardziej, że teren (przynajmniej w części) jest zarezerwowany pod taką drogę, gdyż pierwotnie (mowa o planach zagospodarowania z lat PRL-u) obwodnica Stargardu w ciągu drogi T-81 (dzisiejsza nr '10') miała być własnie od północy. Kiedyś w naszym muzeum była makieta miasta i na niej był nawet zaznaczony przebieg tej północnej obwodnicy.

b
byk

W 2009 to była oddana, ale obwodnica Stargardu, a nie Kobylanki-Morzyczyna-Zieleniewa. Ta ostatnia została oddana w 2006 r. Niedługo minie 10 lat. Tym wszystkim, którzy jeszcze mają zamiar uwierzyć przed wyborami w obietnice partyjne o wybudowaniu sieci dróg ekspresowych w ciągu 1 kadencji zalecam umiar w hurraoptymizmie.

P
Popek

jak przestaną zapierd.... i wyprzedzać to będzie OK.

 

reszta poprostu albo zasypia albo nie potrafi jeździć

 

druga nitka nie potrzebna!

M
Michał

Problemem nie jest brak drugiej nitki tylko brak wyobraźni u większości kierowców, chęć pokazania kto jest szybszy, odważniejszy jest znak do 70 km to jadą 120 jest 90km jada 150. Ustawić kilka kamer radar i czeste wizyty radarów niestacjonarnych i tak codziennie. Dopóki ludzie za kierownicą nie zaczną myśleć to będą tam wypadki

j
jajaja

Co dzien jezdze ta droga i wymuszenia zjazdu na pas awaryjny i wyprzedzanie na 3 to norma....musi byc pomiar predkosci bo wypadki beda tu zawsze....polak jak widzi kilometr prostej bez dzior to mu odbija....

c
czesmir

Potrzeba umiaru i rozwagi oraz 90 km/h !!!

k
koko

kazdy taki madry i mowi o predkosci co jest faktem Ale tu chodzi tez o ludzi ktorzy jada wolno i zasypiaja i lece na czolowke wiec dwa pasy i barierka jak najbardziej potrzebna i odcinkowy pomiar predkosci wprowadzic i po sprawie

a
antek z b

Jak budowano obwodnice to ponoc Szczecin po....il kase 

to niech teraz odda ,tylko ze robota teraz dwa razy drozsza.

Zgadzam sie ztym ze pseudodraiwery maja cos nie tak pod czacha ,bo jak inaczej nazwac tego co wali 150km/h

po takiej drodze i pozniej placze o mamusiu co ja zrobilem ja nie chciale ,itd.itp

 

Prawko zabrac mandat wlepic (i to slony) postawic radarpstryk,a i gmina zarobi.

 

 

Pozdrawiam normalnych kierowcow

 

 

 

antek z b

o
on39
Wystarczy zrobic ciagla linie i zakaz wyprzedzania.kilka kamer i je..bac mandaty.zmieni sie i zwroci
d
drajwer

d*** sobie zrubcie ktoś kto napisał jak nie było obwodnicy nie było wypadków tak jak jest to każdy leci ile fabryka da lub ile ma odwagi by docisnąc pedał gazu ja latam zawodowo scigam się i na tej trasie uzywam mózgu latam czasem 180 ale umiem panowac nad pojazdem nie ide na 3 czy 4 by ominąc zawali drogę tak jak św pamięci kierowca corsy ostatniego wypadku śmiertelnego na tej trasie używanie wyobraźni nic nie kosztuje nie macie doświadczenia to zdobądzcie je w specjalistycznych szkołach nie będzie wypadków jak zaczniecie uzywać w pełni mózgów ostani wypadek merola sam kierowca na forum tego portalu napisał awaria hamulców przyczyną wypadku to ile leciał że zaliczył dachowanie przy takim stanie pojazdu głupota nie zna granic można jechac tą 100 i też dojedzie się do celu całym oile jakiś pseudo kierowca nie wpier .. nam sie d upe bo będzie miał na budziku ponad 150 i nie pomysli by zachować wiekszy odstep fotoradar zarobek dla władz obojętnie których czy kobylanki czy stargardu nie da rezulltatu bo na starej 10 lecą ile się da w dni gdzy nie jest załadowany fotoradar gmina chyba stwierdza że to co wpływa im wystarcza z fot robionych z ukrycia nie ukrywam że po 2 pasy by pomogły w sytuacjach gdy gabarytowcem leci jakiś a my chcemy go wyprzedzic bezpiecznie bo po to między innymi są po 2 pasy nie po to by zapier***ac na 1/4 mili na autostradzie jakoś na strej chociwelskiej płytówce jest mnie wypadków niż na s 10 i tam też jest po jednym pasie wyobraźnia musi działać za fajura

l
lolek

Druga nitka drogi kompletnie nic nie zmieni. To mózgi coniektórych pseudokierowców trzeba rozbudować a nie drogi!!!!

d
drogowiec
W dniu 31.08.2013 o 15:21, fin napisał:

jest prosty sposób  na  bezpieczną  jazdę,   max  50  km/h  i  co  500 m  radarwystawiony  przez  SG   Kobylanki  i Morzyczyna   w  przy  zjeździe  do  Stargardu  policja.

Fotoradary tak, ale przy zachowaniu obecnych prędkości, niema co karać wszystkich, jak ktoś lubi zap***dalać to niech płaci.

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie