Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ćwierć miliarda złotych na obwodnicę Polic z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych. Inwestycja ma powstać do końca 2026 roku

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Ćwierć miliona złotych dla gminy Police to jedno z największych dofinansowań w kraju, w ramach kolejnej edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych.
Ćwierć miliona złotych dla gminy Police to jedno z największych dofinansowań w kraju, w ramach kolejnej edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych. Archiwum
Czasu nie ma dużo, bo raptem 9 miesięcy na ogłoszenie przetargu na wykonawcę projektu i prac budowlanych przy obejściu drogowym Polic.

Police otrzymały 245 mln złotych przyznanych w ramach piątej edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych na obwodnice Polic stanowiącej dojazd do "Węzła Police" Zachodniego Obejścia Miasta Szczecina. Obwodnica ma mieć długość około pięciu kilometrów. Kwota wydaje się gigantyczna, ale teren, przez który jest planowana to nieużytki. Dodatkowo trzeba będzie przeznaczyć pieniądze na wykup terenu.

- Nie wiemy, jakie będą warunki gruntowe. Nie wiemy również, jakie będą koszty inwestycji. Zdecydowaliśmy się na realizację tego zadania w trybie "zaprojektuj i wybuduj" - mówi Władysław Diakun, burmistrz Polic.

Wariantów przebiegu nowej trasy jest kilka, obwodnica ma przebiegać pomiędzy drogą powiatową Szczecin - Police a drogą wojewódzką 114, czyli dochodzić do ulicy Tanowskiej w Policach. Pod uwagę brany jest też pomysł, by poprowadzić obwodnicę w pobliżu drogi powiatowej łączącej Siedlice z Policami, wzdłuż linii energetycznej aż do Trzeszczyna, gdzie ma być rondo.

- Gmina Police przyglądała się koncepcji Zachodniej Obwodnicy Szczecina od wielu lat. W momencie, kiedy pomysł stał się realny, gmina Police przystąpiła do określenia wariantów jak wpiąć się w układ - wyjaśnia Aneta Soprych - Kuśnierz, naczelnik Wydziału Rozwoju i Funduszy Pomocowych Urzędu Miejskiego w Policach. - Opracowaliśmy cztery wstępne warianty przebiegu obwodnicy Polic, przygotowane przez pracownię DIM. Przed nami spory wysiłek.

Po pierwsze trzeba będzie opracować program funkcjonalno- użytkowy, który będzie załącznikiem do dokumentacji przetargowej. Inwestycja ma być zakończona do grudnia 2026 roku.

- Obwodnica może być poprowadzona w różny sposób: bliższy terenom zamieszkałym czy bliższy terenom leśnym. O tym będziemy jeszcze rozmawiać - dodaje Aneta Soprych- Kuśnierz.

Jest jeszcze jeden wariant, który zakłada połączenie przyszłej obwodnicy Polic z trzecim etapem Trasy Północnej w Szczecinie, który zaplanowano od ulicy Łącznej do Szosy Polskiej. Trzeci etap Trasy Północnej ma być dwujezdniowy, każda jezdnia ma mieć dwa pasy, pośrodku jest wyznaczony teren pod budowę torowiska tramwajowego. Na przecięciu z ulicą Szosa Polska, w rejonie dyskontu spożywczego miałoby powstać rondo.

- Tym zainteresowane jest miasto Szczecin i z tego co mi wiadomo, w przyszłym tygodniu zaplanowano spotkanie pana burmistrza Diakuna z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad i z panem Michałem Przepierą, zastępcą prezydenta Szczecina. Obwodnica w tym wariancie miałaby około 6 kilometrów - wyjaśnia Mariusz Różycki, koordynator projektu obwodnicy Polic.

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński