Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Co się dzieje na budowie tunelu pod Świną? Zobacz zdjęcia z inwestycji

Bogna Skarul
Bogna Skarul
Pomimo panującej pandemii koronawirusa inwestycja ani na chwilę nie została wstrzymana. Prace budowlane trwają a wszystkie spotkania kadry biurowo-technicznej odbywają się w formie video konferencji.

- Z kolei pracownicy kontaktują się pomiędzy sobą telefonicznie – unikając kontaktów bezpośrednich – zapewnia wykonawca.

Co działo się na budowie tunelu pod Świną

Do 11 kwietnia 2020 roku, trwały intensywne prace przy budowie hali zakładu prefabrykacji oraz coraz bardziej widocznych robót ziemnych pod fundamenty zakładu separacji urobku (dla drążenia maszyny TBM).
Po stronie wyspy Uznam kontynuowane były także prace przy przebudowie sieci uzbrojenia terenu, montażu koszy zbrojeniowych oraz wykonywaniu ścian szczelinowych dla komory startowej TBM. Wykonawca sukcesywnie wywoził urobek z tej części budowy.

Natomiast po stronie wyspy Wolin niezmiennie trwa porządkowanie terenu po wycince drzew i krzewów oraz usuwanie kolizji elektroenergetycznych średniego napięcia (w rejonie szybu odbiorczego).

Co dzieje się z projektami

W części projektowej nadal trwają prace nad opracowywaniem projektów wykonawczych w zakresie branży mostowej, tunelowej, drogowej oraz konstrukcyjno-budowlanej.

Tunel ma być gotowy w drugiej połowie września 2022 roku. Wtedy to będą nim mogli przejechać kierowcy. Ma mieć bowiem pozwolenie na użytkowanie.

ZOBACZ TEŻ:

Co to za inwestycja

Przedmiotem inwestycji jest zaprojektowanie i budowa drogi klasy GP pomiędzy wyspami Wolin i Uznam w Świnoujściu, na odcinku od ul. Karsiborskiej na wyspie Uznam do skrzyżowania z ul. Duńską i ul. Fińską na wyspie Wolin. Długość tej drogi to ok. 3,2 km. Ale w zakresie całej inwestycji jest także budowa tunelu drążonego w technologii maszyny TBM pod cieśniną Świny. Tunel ma mieć długość ok. 1,44 km wraz z dojazdami do tunelu w postaci wykopu otwartego i tunelu wykonywanego metodą stropową na wyspie Uznam oraz na wyspie Wolin.

ZOBACZ TEŻ:

Elementami układu drogowego będą również: drogi dojazdowe do tunelu, plac manewrowy, skrzyżowanie – rondo na wyspie Wolin i skrzyżowanie typu T na wyspie Uznam. W zakresie inwestycji jest również przebudowa istniejących przyległych ulic.
Kontrakt zrealizuje konsorcjum w składzie PORR S.A., PORR Bau, Gulermak i Energopol-Szczecin. Wartość zlecenia wynosi 793 mln zł brutto a przewidziany czas na ukończenie projektu to 48 miesięcy. Kontrakt jest realizowany w formule „Projektuj i buduj”.

ZOBACZ TEŻ:

ZOBACZ TEŻ:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński