Co najmniej 20 tysięcy kosztuje zorganizowanie "taniego" wesela

Tatiana Mikułko, gazetalubuska.pl
sxc.hu
Koszt wesela dla 100 osób to co najmniej 20 tysięcy złotych. Zobacz jakie wydatki czekają przyszłą parę młodą.

Potrzebne nam będą odpisy aktów urodzenia - 24 zł. Jeśli ślub bierzemy w innej parafii niż nasza, musimy też mieć potwierdzenie aktu chrztu i bierzmowania. Płacimy księdzu co łaska, 30-50 zł. Załatwienie formalności w urzędzie stanu cywilnego - 80 zł. Wszystkie dokumenty powinniśmy zanieść do księdza, który będzie udzielał nam ślubu co najmniej miesiąc przed uroczystością (wcześniej trzeba mieć "zaklepany" termin). Ceremonia w kościele - co łaska, czyli od 300 - 500 zł. Organista - 100-200 zł, wystrój kościoła kolejne 200 zł.

Co najmniej trzy miesiące przed ślubem trzeba rozejrzeć się za suknią ślubną. Mamy trzy możliwości: kupno, uszycie, wypożyczenie. W zależności od miasta, za gotową suknię przyjdzie nam zapłacić od 2 tys. zł w górę. Wypożyczenie od 1 tys. zł. Szycie, w zależności od sukni i salonu, też od 2 tys. zł. W tym przypadku jednak najważniejszy jest czas - wybieramy fason i zamawiamy minimum trzy miesiące przed datą uroczystości. Buty to wydatek ok. 150 zł, choć na aukcjach internetowych można kupić pantofelki już za 60 zł. Za welon zapłacić musimy 100-200 zł, a za rękawiczki 50-120 zł. Fryzura i makijaż panny młodej to wydatek minimum 150 zł. Na strój pana młodego zarezerwujmy w budżecie ok. 1 tys. zł.

Według tradycji trzy miesiące przed ślubem rozdajemy zaproszenia. Wybór jest ogromny. Zapłacimy od 60 gr. za sztukę do 12 zł. Tak samo jeśli chodzi o zawiadomienia.

Sala. Jeśli wiejska - od 400 zł plus opłaty za media. Lokal, pałacyk, dworek - od 2 tys. zł. Na jedzenie wydamy najmniej jeśli wynajmiemy kucharki. Koszt to ok. 24 zł od osoby, ale do tego doliczyć trzeba kupno wszystkich produktów. Zakładając, że na wesele przyjdzie 100 gości, na jedzenie wydamy 8 tys. zł. Za alkohol w hurtowni zapłacimy ok. 2-3 tys. zł., ciasto: 10 blach - od 400 zł, tort - od 800 zł. Jeśli zamawiamy jedzenie w lokalu - za menu zapłacimy od 120-170 zł od osoby. Do tego doliczyć trzeba będzie ciasta i alkohol.

Muzyka. Dobra orkiestra weźmie od 2.500 zł. Jeśli zdecydujemy się na DJ'a zapłacimy 1.500 zł. Film i zdjęcia to wydatek kolejnych ponad 2 tys. zł.

Za pięknie ustrojoną salę zapłacić musimy ok. 2 tys. zł, za samochód - od 200 zł. Bukiet ślubny kosztuje od 200 zł. Wynajęcie samochodu - od 1 tys. zł, ale będzie za darmo, jeśli poprosimy kogoś z rodziny o pożyczenie wymarzonego auta.

Na koniec najważniejsze - obrączki. Trzeba je zamówić minimum miesiąc przed ślubem. Im wcześniej, tym lepiej. Za dwie, tradycyjne, złote zapłacimy od 800 zł. Modne tytanowe to wydatek 500 zł. Brylancik w obrączce panny młodej kosztuje od 250 zł.

W ślubno-weselnym budżecie trzeba też uwzględnić biżuterię panny młodej, stroje na poprawiny, bukiety dla rodziców, autobus i noclegi dla gości, kotyliony, wizytowniki... Rachunek za wesele na 100 osób urośnie do 20 tys. zł pod warunkiem, że zrobimy je tanim kosztem.

Źródło: Tanie wesele kosztuje przynajmniej 20 tysięcy złotych

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Katarzyna

Według mnie można obniżyc koszty sali, wybierając jakąś tańszą, gdzie catering kosztuje też mniej za osobę. Wygląd takiego miejsca można poprawić na przykład za pomocą dekoracji. Ja korzystałam właśnie z pracowni dekoratorskiej Dzika Róża i dzięki temu zwykła salka zamieniła się w salę bankietową :) Oszczędność była duża, bo kilka tysięcy złotych :)

K
Katarzyna

Według mnie można obniżyc koszty sali, wybierając jakąś tańszą, gdzie catering kosztuje też mniej za osobę. Wygląd takiego miejsca można poprawić na przykład za pomocą dekoracji. Ja korzystałam właśnie z pracowni dekoratorskiej Dzika Róża i dzięki temu zwykła salka zamieniła się w salę bankietową :) Oszczędność była duża, bo kilka tysięcy złotych :)

G
Grzesiek
No Wesele z MP3 to jest coś...

Wszystko zależy jaką kto ma wizję Wesela moim zdaniem.
Wydawać ponad 20,000 zł w przypadku kiedy młodzi nie mają nawet na własne lokum mija się z celem. Ja wiem, że trzeba POKAZAĆ rodzinie, bo o to chodzi w połowie przypadków, pozostali po prostu mają kasę, a ostatnia grupa, to ludzie którzy realizują swoje marzenia nie bacząc na koszty.

Pamiętajcie że przy ślubie kościelnym też nieco inaczej to wszystko wygląda jeśli chodzi o imprezę, niż gdy bierze się ślub cywilny.

Sam jestem na dzień dzisiejszy zwolennikiem osobnej imprezy dla rodziców i dla przyjaciół, gdzie dobry obiad w restauracji z deserem i alkoholem dla około 20 osób to wydatek rzędu 2000 zł. Rodzice, dziadkowie, chrzestni + najstarsi z rodziny. Druga impreza to impreza przeznaczona dla najmłodszych. Ta odbywa się w klubie lub dobrym pubie czy nawet restauracji itp.

Będąc menadżerem lokalu osobiście organizowałem taką imprezę dwukrotnie w jednym ze szczecińskich pubów/klubów i uwierzcie mi że można to rozegrać tak, że zarobi na tym lokal a i niedrogo wyjdzie parze młodej, przy czym otrzymali catering na zimno + produkty chrupkie, alkohol i napoje, a także liczne konkursy.
30 osobowa ekipa to wydatek rzędu 1500 zł do 2000 zł max jeśli para zacznie wymyślać sobie dodatkowe atrakcje.

Wiadomo, pozostają w przypadku takiej 2 częściowej imprezy liczne koszty typu sukienka, garnitur, kwiaty, fotograf, ewentualnie samochód, ale z 20,000 zł robi się 10,000 zł (przy większej ilości osó. Ślub nie jest na pokaz, a jeśli ma być na pokaz, to trzeba zawsze liczyć na swoje możliwości finansowe a nie kredyty.

20,000 zł to w kiepskiej sytuacji finansowej jest nawet i 1/8 własnego mieszkania albo solidny remont. Pomyślcie.
j
j23
Produkty można kupić w REALU (aro), albo na alegro, kapele można zastąpić odtwarzaczem Mp-3, kelnerki mogą zastąpić koleżanki, można postawić wodę i paluszki, filmowanie i zdjęcia 2 000 tyko? To musi być jakiś chłam, żaden szanujący się fotograf nie pójdzie fotografować za 2000 zł, no chyba że "filmowiec" złota rączka zrobi film i foto.
Zrobi kicz ale za dwujke. Ślub i wesele musi kosztować a jak chcemy oszczędzać to lepiej odpuścić imprezę. Alkohol tak jak na góralskim weselu, przynoszą goście ( okolice Wisły ) i można się wyrobić taniej. życzę powodzenia
G
Gość
Wszelkie informacje na : www.tanislub.pl ZAPRASZAM !!!
~qwerty~
buahaaaa jakoś dziwnie ja wydałem ok 23 tysi na 60 osób ze wszystkim.z czego w lokalu zostawiliśmy 11 tys. ale nie ma co liczyć bo można ocip..eć.
P
Paweł
Bo wesel jest dla rodziców, gości, a nie młodych. Brak kasy na własne lokum,. biorą ogromne kredyty, a zamiast zrobić jak napisał Waldi66 i resztę wydać sensownie to zastaw się, a postaw się.
w
wiembo płaciłem
Taaaaaaak, 20 tys. na 100 osób?!!!!! To chyba przy kebabie i piwku.
W
Waldi66
Dajcie spokój.
Jeśli już ktoś zapragnie się ożenić, to tylko obiadek dla najbliższych, a zaoszczędzoną kasę wydać na potrzeby lub podróż poślubną.
Wesele to nić miłego, zwłaszcza dla młodej pary.
Dodaj ogłoszenie