Co jeść zimą? Jak powinna być dieta zimą? Co powinno się w niej znaleźć? [WIDEO, Kulisy zdrowia]

Anna Folkman
Anna Folkman
Zaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Co jeść zimą? Kiszonki, cytrusy, dynia, czosnek, cebula i imbir. To tylko niektóre produkty, które powinny znaleźć się w naszym koszyku po wizycie w warzywniaku. Jakie elementy diety szczególnie służą nam zimą. Rozmawiamy o tym z Katarzyną Piotrowską, dietetyczką.

Co jeść zimą?

Podstawą zdrowego żywienia jest regularność posiłków. Należy jeść co około 3-4 godziny.

Dieta (również zimą) powinna być dostosowana do indywidualnych potrzeb i preferencji, takich jak:

  • aktywność fizyczna,
  • wiek,
  • płeć,
  • stan fizjologiczny,
  • rodzaj wykonywanej pracy.

Dieta zimą? Lokalne produkty nieprzetworzone

Należy wybierać nieprzetworzone produkty dostępne w naszym rejonie. Zimą gama owoców i warzyw zdecydowanie zawęża się, stąd wybierajmy europejskie dary natury. Im większa odległość uprawy warzyw i owoców od Polski, tym roślina musiała być szybciej zerwana, dłużej transportowana. Efektem tego jest zrywanie niedojrzałych warzyw i transportowanie ich w folii lub zasypanych środkami chemicznymi.

Kolejną ważną wskazówką w wyborze produktów jest czytanie ich składu, im jest krótszy tym lepiej.

Drugim ważnym składnikiem zdrowej diety są produkty pełnoziarniste:

  • pieczywo,
  • ale i kasze,
  • ryże,
  • makarony.

Możemy spożywać je na obiad, ale również na kolację w formie warzywnych zapiekanek, np. zapiekanka makaronowa z brokułem i szpinakiem lub legendarny ryż z jabłkami i cynamonem.

Źródła białka:

  • ryby,
  • jaja,
  • nabiał,
  • mięso drobiowe - jak najbardziej.
  • Mięsa raczej gotowane, duszone czy pieczone, rzadziej smażone w panierce.

Urozmaicajmy swoje dania:

  • orzechami,
  • nasionami,
  • pestkami.

Można nimi posypywać zupy, kanapki, dania obiadowe.

Pamiętajmy, że spożywanie posiłków ma na celu odżywienie organizmu i dostarczenie mu energii, dlatego nie głodźmy naszych ciał, jedzmy do sytości i cieszmy się z luksusu zdrowego stylu życia!

Od 2014 roku Światowa Organizacja Zdrowia zaleca spożywanie 7 porcji warzyw i owoców dziennie. Porcja to tyle, co mieści się w pięści.

Podsumowaniem diety, która ma dać nam zdrowie powinien być ruch, nawet ten najmniejszy.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

I
Iwona

zapisałam się od listopada na catering dietetyczny z lightdiet i testuję dietę. Jak mi się spodoba to dłużej zostanę. widzę sporo plusów tej sytuacji jeden z nich że nie muszę gotować a druga to że mogę schudnąć :) 

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3