Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ciężki czas dla pasażerów komunikacji miejskiej i kierowców, ale będzie lepiej

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Robimy przegląd drogowych inwestycji. Wszystkich interesuje, czy remonty się nie przedłużą? - Nie mam w tej chwili informacji, że coś ma się zmienić w terminach - mówi Hanna Pieczyńska z ZDiTM.

Wakacje to mniejszy ruch w mieście, bo wielu szczecinian wyjechało na urlopy. Nie trzeba odwozić dzieci do szkoły czy przedszkola. Za to to czas wytężonej pracy przy remontach dróg. Zobaczmy gdzie i do kiedy napotkamy jeszcze trudności na szczecińskich ulicach.

Po pierwsze problemy z przejazdem przez Drzetowo-Grabowo. Chodzi o remont krzyżownic w rejonie dawnej stoczni, a więc przy bramie głównej na ulicy Nocznickiego oraz na ulicy Stalmacha.

Tory kolejowe i tramwajowe

Remont rozpoczął się 29 lipca, a od 1 sierpnia wstrzymano ruch tramwajowy. Do 16 sierpnia miały być zamknięte 3 pasy ruchu i wstrzymany ruch komunikacji tramwajowej. Od 17 sierpnia do końca miesiąca miał być zamknięty 1 pas ruchu, a tramwaje miały wrócić na swoje trasy. Teoretycznie ruch tramwajów powinien wrócić od dziś, 19 sierpnia, ale wszystko zależy od prób na przebudowanym torowisku.

- Trochę zawiniła pogoda, stąd to krótkie opóźnienie - tłumaczy Hanna Pieczyńska, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.

Zakres robót w obrębie przejazdów, które wykonuje firma ZUE S.A, obejmuje remont torowiska tramwajowego wraz z jezdnią i chodnikami (około 27 metrów), remont krzyżownic tramwajowo-kolejowych, remont torowiska kolejowego, remont zjazdów, zabezpieczenie istniejącej infrastruktury podziemnej.

Ściśle z tym remontem jest zapowiadana od jakiegoś czasu zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic Druckiego-Lubeckiego- Stalmacha. Na początku lipca pojawił się projekt zmian.

- Chodzi o zwężenie jezdni na łuku ulic Stalmacha i Druckiego- Lubeckiego - wyjaśnia Marcin Charęza, szef referatu ds. Organizacji Ruchu w Urzędzie Miasta Szczecin. - Pojazdy pokonywałyby łuk po torowisku (wcześniej proponowano wyłączenie torowiska z ruchu aut - przyp.red.). Pomyślano też o tym, co się stanie, gdy pojazd będzie chciał jechać w górę ulicy Stalmacha. Wtedy trzeba wjechać na torowisko, ale żeby uniknąć zatorów, pojazdy jadące w kierunku ulicy Ludowej będą mogły zjechać na prawy pas, by tuż przed przejściem dla pieszych znowu wjechać na tory.

Z myślą o pieszych powstaną azyle i wysepki, po to, żeby jak najbardziej skrócić przejście przez jezdnię. O sygnalizacji świetlnej, o którą zabiegali mieszkańcy i zebrali ponad 1200 podpisów za jej wprowadzeniem, nie ma jednak co marzyć.

Nowe rondo

Ten sam wykonawca, czyli ZUE S.A. prowadzi też prace na Pogodnie. Na skrzyżowaniu ulic Mickiewicza i Żołnierskiej trwają prace przy budowie ronda o średnicy 22 m z jezdnią dwupasmową o szerokości 10 m. Natomiast u zbiegu ulic Mickiewicza i Czorsztyńskiej będzie sygnalizacja świetlna. Zgodnie z warunkami umowy prace powinny zakończyć się do 19 października tego roku.

Natomiast do 19 grudnia Eurovia Polska przebudowuje aleję Wyzwolenia, Chodzi o fragment od ul. Rayskiego do pl. Żołnierza, po stronie zachodniej. Piesi otrzymają szeroki chodnik, rowerzyści wydzieloną drogę. Dla cyklistów pojawi się 28 stojaków rowerowych i 7 podpórek. Dla pieszych udogodnieniem będą ławki. A kierowcy? Na odcinku od placu Rodła do placu Żołnierza wzdłuż ulicy przygotowane będą miejsca postojowe równoległe do jezdni. Dzięki zwężeniu jezdni do 9,25 m (skrajny pas o szerokości 3,25 m i 2 pasy o szerokości 3 m) wygospodarowana będzie przestrzeń miejsc parkingowych o szerokości 2,5 m, drogi rowerowej o szerokości 2 m i chodnika o szerokości min. 2,4 m oraz opasek bezpieczeństwa. Na odcinku od ulicy Rayskiego do placu Rodła parkowanie będzie skośne.

Od minionej środy trwają prace przy wymienie nawierzchni na ul. Chopina, na odcinku od ul. Wiosny Ludów do ul. Chorzowskiej.

- Zakres prac obejmie sfrezowanie nawierzchni, regulację infrastruktury podziemnej, ułożenie warstwy wiążącej, siatki szklano - węglowej, która pozwoli na dłuższe użytkowanie nawierzchni i zminimalizuje jej pęknięcia oraz warstwy ścieralnej - wyjaśnia Hanna Pieczyńska. - Planowany termin zakończenia prac to 6 września.

Stare Miasto to też plac budowy

Eurovia Polska remontuje także Stare Miasto, m.in. przebudowywana jest ul. Zygmunta Starego na odcinku od ul. Wały Chrobrego do ul. Starzyńskiego. Do połowy listopada oprócz wymienionej ulicy mają być gotowe ul. Jarowita na odcinku od ul. Małopolskiej do ul. Szczerbcowej, ul. Henryka Pobożnego - od ul. Małopolskiej.

- W ramach przebudowy drogi i chodników pojawi się nowa jezdnia z kostki kamiennej rzędowej i betonu asfaltowego, wyregulowane zostaną studzienki i wpusty deszczowe - opowiada o tym projekcie Hanna Pieczyńska z ZDiTM-u. - Projekt przewiduje rozbiórkę istniejących nawierzchni chodnika, ich przesortowanie i ponowne wykorzystanie, o ile będzie to możliwe.

Zastosowane będą także płytki z betonu płukanego 25 cm x 25 cm x 5 cm, dobrane kolorystycznie do pierwotnie występujących, a także kostka kamienna bazaltowa. W tej okolicy pojawią się również nowe, stylizowane kosze na śmieci.

Zobacz też:

Polecamy na gs24.pl:

Dzisiaj odbyła się wizja lokalna na miejscu zastrzelenia 22-latka. Przebiegła w bardzo napiętej atmosferze

Szczecin: Śmiertelnie postrzelony 22-latek. Wizja lokalna wś...

Gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński