Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Chemiczny gigant Grupa Azoty oddaje teren pod Zachodnią Obwodnicę Szczecina

OPRAC.:
Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Grupa Azoty Zakłady Chemiczne Police S.A. oraz Zarząd Morskiego Portu Police sp. z o.o. podpisały list intencyjny z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Chodzi o budowę tunelu pod drogą wojewódzką nr 114 i Odrą.

- Jesteśmy żywotnie zainteresowani budową zachodniej obwodnicy Szczecina. Wprawdzie pierwotny przebieg trasy powodował wiele konfliktów z infrastrukturą zakładową, ale dzięki podjętym przez nas działaniom, Inwestor ostatecznie przyjął bardzo korzystny dla Spółki wariant trasy, uwzględniając budowę tunelu o ok. 1,5 km dłuższego niż pierwotnie zakładano. Pozwoli to na niemal bezkolizyjne i bezpieczne przeprowadzenie obwodnicy przez tereny należące do Spółki - podkreślił prezes Zarządu Grupy Azoty Police dr Wojciech Wardacki.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Poza oczywistymi korzyściami dla mieszkańców, takimi jak poprawa bezpieczeństwa dzięki wyprowadzeniu ze Szczecina i Polic ciężkiego transportu, czy chociażby skrócona trasa nad morze i do portu lotniczego w Goleniowie, budowa obwodnicy przyniesie korzyść także dla polickiego portu.

- Zachodnie Obejście Szczecina wraz z przeprawą tunelową ma ogromne znaczenie dla portu morskiego w Policach. Nasz plan rozwoju ukierunkowany jest na powstanie multimodalnego centrum logistyczno-transportowego. Chcemy zapewniać dostęp do wyspecjalizowanych usług logistyki morskiej, a do tego potrzebujemy m.in. właśnie dobrych połączeń drogowych i kolejowych – zaznaczył prezes Zarządu Morskiego Portu Andrzej Łuc.

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Niebawem, zgodnie z zapewnieniem rządu ma być ogłoszony przetarg na ZOS-ię.

- W połowie roku zostanie ogłoszony przetarg na realizację Zachodniej Obwodnicy Szczecina – zapowiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Zachodnia Obwodnica Szczecina będzie od północy i zachodu omijać aglomerację szczecińską, przechodząc pod Odrą tunelem w rejonie Polic (na północ od Portu Morskiego) aż do węzła drogowego w pobliżu Goleniowa, gdzie krzyżują się drogi S3 i S6.

  • Będzie miała długość 51,6 km.
  • Pojedziemy dwoma jezdniami z dwoma pasami ruchu.
  • Jezdnie będą miały pas awaryjny.
  • Pomkniemy z prędkością 110 kilometrów na godzinę.

Co do tej pory udało się zrobić?

  • Dokumentacja dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6 została zrealizowana dzięki przyznanemu przez Ministra Infrastruktury finansowaniu w kwocie 24,5 mln złotych.
  • W ramach prac przygotowawczych do tej inwestycji prowadzonych przez firmę Transprojekt Gdański wykonano wiercenia o łącznej długości 45 km.
  • Sondowań statycznych i dynamicznych wykonano 18 km, przeprowadzono badania tomografią elektrooporową. Ten szeroki zakres badań geologicznych dał obraz budowy podłoża na całym przebiegu drogi, w tym tunelu pod Odrą, gdzie wiercenia sięgnęły głębokości 90 metrów.
  • W korytarzu z decyzji środowiskowej została zaprojektowana dwujezdniowa droga ekspresowa wraz z mostami, wiaduktami i przepustami.
  • Największym obiektem na tej inwestycji będzie bez wątpienia tunel drogowy pod rzeką Odrą o długości 5 km.
  • Tunel będzie się składał z dwóch odrębnych naw dla dwóch jezdni drogi S6, będzie wykonywany przy użyciu technologii drążenia maszyną TBM.
Zobacz przebieg Zachodniej Obwodnicy Szczecina

Zachodnia Obwodnica Szczecina. Zobacz dokładny przebieg na m...

ZOBACZ TEŻ:

WIDEO:

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński