reklama

Chaos na starówce przez strefę. Kombinujemy jak nie płacić

Mariusz Parkitny mariusz.parkitny@mediaregionalne.pl Zaktualizowano 
Okazuje się, że kierowcy przy ul. Panieńskiej i Mściwoja w ogóle nie korzystają z płatnych miejsc do parkowania. Auta, które tu stały przed wprowadzeniem strefy teraz parkują wokół Starówki i pod Trasą Zamkową rozjeżdżając zieleń. Jeśli miasto liczyło na jakieś wpływy z biletów w tym miejscu, to może się zawieść.
Okazuje się, że kierowcy przy ul. Panieńskiej i Mściwoja w ogóle nie korzystają z płatnych miejsc do parkowania. Auta, które tu stały przed wprowadzeniem strefy teraz parkują wokół Starówki i pod Trasą Zamkową rozjeżdżając zieleń. Jeśli miasto liczyło na jakieś wpływy z biletów w tym miejscu, to może się zawieść. Andrzej Szkocki
Wprowadzenie strefy płatnego parkowania na Starym Mieście w Szczecinie było złym pomysłem. Zamiast porządku jest totalny bałagan i niszczenie zieleni.

Minęło już sześć tygodni od wprowadzenia drugiego etapu zmian w Strefie Płatnego Parkowania. Objęła ona m.in. Podzamcze. Widać już, że wprowadzenie jej w tym miejscu było pomyłką. Zasadą strefy jest usprawnienie ruchu. Ale na Podzamczu zamiast ułatwienia jest chaos.

- Zadaniem strefy jest zwiększenie rotacji. Ale na wąskiej ulicy nie ma to sensu, bo kierowcy robią teraz ogromne zamieszkanie szukając darmowych miejsc i korkując ulice - mówi Marcin Wach, kierowca.

Wątpliwości, czy wprowadzenie od października strefy w nowych częściach miasta był sensowne mają też radni Platformy Obywatelskiej.

- Chcę dowiedzieć się, jak podwyżka opłat za parkowanie w centrum wpłynęła na funkcjonowanie strefy, czy koszty utrzymania strefy nie przewyższają wpływów z tytułu wniesionych przez mieszkańców opłat za parkowanie - mówi radna Joanna Bródka.

Miasto twierdzi, że rozwiązaniem problemów z parkowaniem może stać się parkingowiec, który jest planowany przy Teatrze Kana. Pomysł wzbudza jednak kontrowersje. Nie tylko przerażającym wyglądem.

- Przy uchwale podwyżkowej argumentowano, że środki uzyskane z podwyżki będą przeznaczone na budowę parkingowców. Później dowiedzieliśmy się, że podwyżka idzie jednak na administrację, a spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne jest zmuszona sprzedawać nieruchomości, żeby budować parkingi. Efektem tego chaosu jest projekt budowy parkingowca przy najpiękniejszym wjeździe do centrum miasta w Polsce, czyli przy Trasie Zamkowej, w okolicy tak reprezentacyjnych obiektów jak Zamek Książąt Pomorskich, Kościół Św. Piotra i Pawła, czy budynek nowej Filharmonii. Ponadto, inwestycję zlokalizowano w miejscu, gdzie nie ma rozwiniętej sieci komunikacji miejskiej, więc nie może być mowy o wdrażaniu systemu "Park&Ride". W mojej ocenie to psucie przestrzeni publicznej w Szczecinie i nietrafne wykorzystanie środków publicznych - dodaje radna Bródka.

Władze miasta odpowiadają, że na ocenę strefy trzeba będzie poczekać.

- Dopiero w przyszłym roku można będzie ocenić skutki zmian. Kierowcy wykupili dużo abonamentów działających na starych zasadach i to zaciemnia obraz sytuacji - mówił Głosowi Jerzy Fydrych, dyr. biura Strefy Płatnego Parkowania w Szczecinie.

Doraźnym rozwiązaniem do czasu budowy parkingowca (2014 r.) mogłoby być udostępnienie miejsca pod Trasą Zamkową, zajmowanego obecnie przez parking hotelowy. Zajęcia pasa kończy się pod koniec grudnia. Hotel chce przedłużyć umowę na kolejny rok.

- Taki wniosek wpłynął. Badamy go. Decyzje jeszcze nie zapadły - mówi Marta Kwiecień-Zwierzyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 15

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

j
ja

oo no proszę... i w końcu sonda się pojawiła..

s
student zut

Po porostu przywrócić dawną strefę płatnego parkowania - z 3 strefami, tak było w porządku. Nie mówi się o całkowitej jej likwidacji. Ale wcielenie w życie pomysłów pewnego stowarzyszenia kierowcom dokopało skutecznie, ale miasto na tym nie zyskało nic

I
IRYS

A ja proponuję obniżyć abonament wprowadzić z powrotem najtańszą strefę i wprowadzić w całym śródmieściu strefę.I zdobyte w ten sposób pieniądze przeznaczyć faktycznie na wielkopowierzchniowe parkingowce.Inaczej z tego nic nie będzie.Bo niestety Szczecin słynął i słynie że ma kiepskich gospodarzy.Oraz architektów.Obcy projektują nie znając miasta a rezultaty widać na co dzień

??

Gdzie jest ta sonda?? Jakoś jej nie widzę..

o
obywatel
Strefę Płatnego Parkowania należy zlikwidować jak najprędzej powoduje same szkody i nie wymusza żadnej rotacji kierowcy parkujący w strefie dojeżdżają do pracy i parkują tak długo jak pracują
Przed urzędami nie można zaparkować, bo parkują urzędnicy i to normalne.
Pan Prezydent ma wyznaczone 13 (trzynaście) miejsc parkingowych
L
LasPalmas

Parkingowiec jest potrzebny i jak najbardziej powinien być, ale w postaci kilkukondygnacyjnego parkingu podziemnego (np. pod jakże pięknym placem Solidarności), a nie sterczącego na parę pięter w górę "szkieletora".

p
pp

Jak niedługo bedą pisać że trasa zamkowa sypie się na samochody, co mialo miejsce kiedys tam już, teraz jak sypnie to bedzie mialo gdzie tyle tam samochodów

z
zc
może idź podziwiaj kogoś innego co???? Przed wojna to był jeden samochód na całej ulicy a teraz.......

dlatego ich podziwiam, bo umieli mysleć perpektywicznie. To oni budowali betonowe autostrady, kiedy Polacy stawiali kapliczki przydrożne na krzyżówkach piaszczystych dróg.
k
kierowca

Bo cwanikom z trawników nie chce się płacić. Jak nie mają gdzie parkowac, to niech na komunikację się przerzucą, albo płacą.

S
Szczecin

a admiralska i 3/4 na Wałów Chrobrego stoją puste, za teatrem jest tyle miejsca na rotację, że można na raz zawracać kręcąc się w kółko. Nagroda się należy za rotację.

Co do przyszłej oceny, szykuj już p. prezesie odpowiedź bo nie będzie lepiej w kasie, bo skoro w czerwonej na Wałach pusto to znaczy, że nie było nikogo stać na bilet po starej cenie to i po nowej nie będzie, nie będzie też stać na żółtą. Tam parkowali studenci, pracownicy akademii, urzędnicy (tam nie zarabiają jak w urzędzie miejskim) i nauczyciele z dwójki, sami bogaci prawda?

M
Max

Ludzie ze NiOL sa niekompetentni. Parkingowiec w takim miejscu to skandal.

O
Obywatel

Strefę Płatnego Parkowania należy zlikwidować jak najprędzej powoduje same szkody i nie wymusza żadnej rotacji kierowcy parkujący w strefie dojeżdżają do pracy i parkują tak długo jak pracują
Przed urzędami nie można zaparkować, bo parkują urzędnicy i to normalne.
Pan Prezydent ma wyznaczone 13 (trzynaście) miejsc parkingowych

D
Domel

może idź podziwiaj kogoś innego co???? Przed wojna to był jeden samochód na całej ulicy a teraz.......

O
Obywatel

Strefę Płatnego Parkowania należy zlikwidować jak najprędzej powoduje same szkody i nie wymusza żadnej rotacji kierowcy parkujący w strefie dojeżdżają do pracy i parkują tak długo jak pracują
Przed urzędami nie można zaparkować, bo parkują urzędnicy i to normalne.
Pan Prezydent ma wyznaczone 13 (trzynaście) miejsc parkingowych

z
zc

Jestem pełen podziwu dla Niemców, którzy przed wojną potrafili tak planować przestrzeń że do dzisiaj ulice jeszcze się nie zakorkowały.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3