Chaos na granicach UE: Starcia w Słowenii. Pochód imigrantów rusza z Turcji do Grecji [VIDEO]

Aleksandra Gersz (AIP)/TVN 24/RUPTLY/X-NEWS
Imigranci w drodze z Serbii do Chorwacji Marko Drobnjakovic
Tysiące uchodźców, którzy znajdują się na terenie Chorwacji, mają zablokowaną drogą na północ. Swoje granice kontrolują bowiem zarówno Węgry, jak i Słowenia. Imigranci są odsyłani od granicy do granicy i koczują na chorwackich dworach i drogach. ZOBACZ VIDEO.

TVN 24/RUPTLY/X-NEWS

W piątek na teren Węgier przybyło ponad 4 tysięcy imigrantów z Chorwacji - podały węgierskie władze, oskarżając Zagrzeb o niepowiadomienie ich w tej kwestii. Wcześniej administracja premiera Viktora Orbana zgodziła się jednak przyjąć co najmniej tysiąc ludzi, którzy znajdują się w już przepełnionej Chorwacji.

Jak pisze Reuters, na Węgrzech zatrzymano także chorwacki pociąg, którym grupa licząca około tysiąca imigrantów jechała do miejscowości Magyarbóly. Maszynista został aresztowany, a 40 chorwackich policjantów, którzy eskortowali podroż, rozbrojonych - informują lokalne media. Rzecznika chorwackiej policji Jelena Bikić poinformowała jednak, że nie doszło do żadnych przypadków aresztów czy rozbrojenia, a policjanci powrócili do kraju. Imigranci zostali wysłani autobusami do austriackiej granicy, z której zostali jednak odesłali z powrotem na Węgry.

- To zwiększa nasze podejrzenia dotyczące naruszania naszych granic - mówił rzecznik węgierskiego rządu Zoltan Kovacs, zaznaczając, że Chorwacja łamie unijne prawa. Zgodnie z nimi każdy imigrant musi zostać zarejestrowany w pierwszym kraju Unii Europejskiej, do którego przybędzie. Władze Chorwacji wysyłają jednak ludzi dalej bez rejestracji, co budzi także protesty sąsiedniej Słowenii - kolejnego przystanku w drodze do Niemiec i pierwszego, po Węgrzech, kraju w strefie Schengen.

W nocy z piątku na sobotę kilka tysięcy uchodźców spędziło noc pod gołym niebem na dworcu w Tovarniku. Wszyscy czekali na transport do Słowenii. Władze Słowenii zaniepokojone sytuacją na słoweńsko-chorwackich granicach zamknęły jednak główny przejazd kolejowy pomiędzy krajami. - Jesteśmy wykończeni. Popatrzcie na mnie. Chcę pójść gdziekolwiek, gdzie będziemy bezpieczni - mówiła 32-letnia Syryjka Hikmat z Damaszku, która dwa miesiące temu rozpoczęła swoją podróż razem z synem. - Nie spodziewałam sie takiej reakcji Europy. Najpierw otwierają granice, a potem je zamykają - mówiła inna kobieta w Tovarniku, Dara Jaffar z Syrii.

W piątek w Słowenii doszło do starcia imigrantów z policją w przygranicznej miejscwości Harmica. Funkcjonariusze rozpylili w kierunku ludzi gaz pieprzowy. Słoweński premier Miro Cerar, że jego rząd myśli nad utworzeniem bezpiecznego "korytarza" dla imigrantów, którym będą oni mogli dostać się przez terytorium kraju do Austrii.

Węgierskie zielone granice od wtorku są zamknięte dla imigrantów, a każda próba ich przekroczenia jest traktowana jak przestępstwo i może być ukarana więzieniem. Uchodźcy, którzy stracili swój główny kraj tranzytowy w drodze na zachód, obrali więc nową drogę - przez Chorwację. W piątek premier Zoran Milanović ogłosił jednak, że kraj, który od wtorku przyjął ok. 17 tys ludzi, jest przepełniony, a imigranci będą odsyłani. - Przekroczyliśmy limit - powiedział polityk zaznaczając jednak, że granice nie zostaną zamknięte całkowicie. Od piątku zablokowano jednak dostęp do siedmiu przejść granicznych na granicy z Serbią oraz głównych, prowadzących do nich dróg.

Europa zmaga się z największym napływem ludności od II wojny światowej. Od początku roku do Unii Europejskiej przybyło ponad pół miliona uciekinierów z krajów ogarniętych wojnami na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Na wtorek planowane jest w Brukseli nadzwyczajne spotkanie unijnych ministrów spraw wewnętrznych. Szef Rady Europejskiej Donald Tusk zaapelował w sobotę, że kraje UE muszą uregulować swoją politykę migracyjną i przestać zrzucać odpowiedzialność za imigrantów na swoich sąsiadów - podaje Reuters. Dodał także, że migracja będzie problemem UE jeszcze przez wiele lat i będzie to test "na człowieczeństwo i odpowiedzialność" panstw Wspólnoty Europejskiej.

Wideo

Materiał oryginalny: Chaos na granicach UE: Starcia w Słowenii. Pochód imigrantów rusza z Turcji do Grecji [VIDEO] - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 37

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

P
Piotr

Dziwią mnie komentarze w tych dziwnych materiałach telewizyjnych.Syryjczycy "muszą się przedostać" oni nic nie muszą!!

G
Gość
W dniu 20.09.2015 o 18:32, Gość napisał:

Ktoś zadowolony siedzi ze coś mu się udało i poprawia błędy. Pisząc to się bąka lecz mogło sie pomyśli w pisaniu . Ciesz się bo widocznie masz takie zycie beznadziejne ze tylko to ci pozostało. Powodzenia w poprawiania jak na nic innego cb nie stać. Zaraz tobie takie błędy porobie abyś.miał.czy miała robotę na poprawianie.

 

:lol: :rolleyes: :lol:

G
Gość
W dniu 20.09.2015 o 18:25, Gość napisał:

Ktoś zadowolony siedzi ze coś mu się udało i poprawia błędy. Pisząc to się bąka lecz mogło sie pomyśli w pisaniu . Ciesz się bo widocznie masz takie zycie beznadziejne ze tylko to ci pozostało. Powodzenia w poprawiania jak na nic innego cb nie stać. Zaraz tobie takie błędy porobie abyś.miał.czy miała robotę na poprawianie.
G
Gość
W dniu 20.09.2015 o 18:18, Gość napisał:

Trudno.może dla mnie to jest ważne co piszę a nie mam teraz możliwości i czasu pisać pięknie i zastanawiać sie nad stylem. Lecz jeżeli mam coś do napisania to robię to szybko aby przekaż jaki posiadam nie zniknał. Więc człowiek inteligentny się do (razem powinno to byc) myśli zaś burak i prostak zacznie poniżać.A pro po piękny i bogaty to jeszcze wiecznie młody zapomniałeś dodać co za zauważ (nie jąkaj się) sie nie da.

 

G
Gość
W dniu 20.09.2015 o 17:42, czarna pantera napisał:

Zgadzam sie z tym twoim ("inteligentnym inaczej") argumentem, dobry jest ! :DDodam jeszcze od siebie,ze kazdy powinien byc piekny i bogaty itd.itp... :D

Trudno.może dla mnie to jest ważne co piszę a nie mam teraz możliwości i czasu pisać pięknie i zastanawiać sie nad stylem. Lecz jeżeli mam coś do napisania to robię to szybko aby przekaż jaki posiadam nie zniknął. Więc człowiek inteligentny się do myśli zaś burak i prostak zacznie poniżać.A pro po piękny i bogaty to jeszcze wiecznie młody zapomniałeś dodać co za zauważ się nie da.
c
czarna pantera
W dniu 20.09.2015 o 17:38, Gość napisał:

 Szkoda że takie wojny są,ponieważ każdy powinien mieć spokój i wolność ale nie przez cwaniactwa .

 

Zgadzam sie z tym twoim ("inteligentnym inaczej") argumentem, dobry jest ! :D
Dodam jeszcze od siebie,
ze kazdy powinien byc piekny i bogaty itd.itp... :D

G
Gość
W dniu 20.09.2015 o 16:04, czarna pantera napisał:

To ten ktos z telewizji madrze nie powiedzial, albo go nie zrozumiales wlasciwie i cos przekreciles.Jakie to cwaniactwo ze ktos kto zyje w biedzie chce zyc godnie, miec prace, mieszkanie i dobrze zarabiac. To nie jest cwaniactwo tylko zaradnosc i madrosc zyciowa mocium panie.Emigrantow z tamtych krajow laczy wiele wspolnych powodow tejze ucieczki ze swoich ojczyzn.Jest to ucieczka przed wojna, przed bombardowaniami, przed brakiem perspektyw na prace, nauke czyli normalne, bezpieczne i godne zycie.Nazywanie tych ludzi, albo chociazby czesci z nich cwaniakami jest skrajna glupota, a powielanie takich opini (jak ty to teraz zrobiles) jeszcze gorszym uposledzeniem narzadu myslenia.Nie wszystko to co ktos powie w telewizji jest madre, staraj sie myslec samodzielnie i staraj sie oddzielac ziarno od plewow. :)

Ale teraz jest akcja taka że kraje mają przyjąć ludzi co w ich krajach jest wojną a nie akcja ucieczki przed biedą, zaś nie ma tak? Nie można wykorzystywać
tak. Przecież taki napływ imigrantów powoduje jak widać i słychać duży nie porządek. Czy uważasz ze wszyscy z tamtych krajów są w potrzebie? Mam swoje zdanie i uważam, że tak jak ten Pan z telewizji, bo ludzi mądrych trzeba słuchać i doawć coś od siebie,a ja tak dodaje i zarazem zgadzam się. A cwaniaków co zabierają ludźom co im się należy jest sporo a źle im się nie powodzi. Dlatego uważam,że fala imigracyjna musi się skończyć a trzeba zacząć działać co zrobić w ich krajach . Szkoda że takie wojny są,ponieważ każdy powinien mieć spokój i wolność ale nie przez cwaniactwa .
G
Gość
W dniu 20.09.2015 o 16:04, czarna pantera napisał:

To ten ktos z telewizji madrze nie powiedzial, albo go nie zrozumiales wlasciwie i cos przekreciles.Jakie to cwaniactwo ze ktos kto zyje w biedzie chce zyc godnie, miec prace, mieszkanie i dobrze zarabiac. To nie jest cwaniactwo tylko zaradnosc i madrosc zyciowa mocium panie.Emigrantow z tamtych krajow laczy wiele wspolnych powodow tejze ucieczki ze swoich ojczyzn.Jest to ucieczka przed wojna, przed bombardowaniami, przed brakiem perspektyw na prace, nauke czyli normalne, bezpieczne i godne zycie.Nazywanie tych ludzi, albo chociazby czesci z nich cwaniakami jest skrajna glupota, a powielanie takich opini (jak ty to teraz zrobiles) jeszcze gorszym uposledzeniem narzadu myslenia.Nie wszystko to co ktos powie w telewizji jest madre, staraj sie myslec samodzielnie i staraj sie oddzielac ziarno od plewow. :)

Ale teraz jest akcja taka że kraje mają przyjąć ludzi co w ich krajach jest wojną akcja ucieczki przed Biedą zaś nie ma tak? Ie może wykorzystywac
tak. Przecież taki napływ imigrantów powoduje jak widać i słychać duży nie porządek. Czy uważasz ze wszyscy z tamtych krajów są w potrzebie? Mam swój zdanie i uważam że tak jak ten Pan z telewizji bo ludzi mądrych trzeba słuchać i dostawa coś od siebie a ja tak dodaje i zarazem zgadzam się A cwaniaków co zabierają ludźmi co im się należy jest sporo A źle im się nie powodzi. Dlatego uważam że fala imigracja musi się skończyć o zacząć działać co zrobić w ich krajach . Szkoda że takie wojny są bo każdy powinien mieć spokój i wolność ale nie przez cwaniactwa .
c
czarna pantera
W dniu 20.09.2015 o 15:25, Gość napisał:

No tak . KTOS MĄDRY POWIEDZIAŁ W TELEWIZJI że trzeba odróżniç tych co uciekają przed wojną a ci co chcą po prostu wyemigrować i na koszt tych prawdziwych emigrantów. Bo wiadomo że zawsze cwaniactwo się zdarza i także w tamtych ciemnych krajach.

 

 


To ten ktos z telewizji madrze nie powiedzial, albo go nie zrozumiales wlasciwie i cos przekreciles.

Jakie to cwaniactwo ze ktos kto zyje w biedzie chce zyc godnie, miec prace, mieszkanie i dobrze zarabiac. To nie jest cwaniactwo tylko zaradnosc i madrosc zyciowa mocium panie.
Emigrantow z tamtych krajow laczy wiele wspolnych powodow tejze ucieczki ze swoich ojczyzn.
Jest to ucieczka przed wojna, przed bombardowaniami, przed brakiem perspektyw na prace, nauke czyli normalne, bezpieczne i godne zycie.
Nazywanie tych ludzi, albo chociazby czesci z nich cwaniakami jest skrajna glupota, a powielanie takich opini (jak ty to teraz zrobiles) jeszcze gorszym uposledzeniem narzadu myslenia.

Nie wszystko to co ktos powie w telewizji jest madre, staraj sie myslec samodzielnie i staraj sie oddzielac ziarno od plewow. :)

 

G
Gość
W dniu 20.09.2015 o 15:47, czarna pantera napisał:

To ten ktos z telewizji madrze nie powiedzial, albo go nie zrozumiales wlasciwie i cos przekreciles.Jakie to cwaniactwo ze ktos kto zyje w biedzie chce zyc godnie, miec prace, mieszkanie i dobrze zarabiac. To nie jest cwaniactwo tylko zaradnosc i madrosc zyciowa mocium panie.Emigrantow z tamtych krajow laczy wiele wspolnych powodow tejze ucieczki ze swoich ojczyzn.Jest to ucieczka przed wojna, przed bombardowaniami, przed brakiem perspektyw na prace, nauke czyli normalne, bezpieczne i godne zycie.Nazywanie tych ludzi, albo chociazby czesci z nich cwaniakami jest skrajna glupota, a powielanie takich opini (jak ty to teraz zrobiles) jeszcze gorszym uposledzeniem narzadu myslenia.Nie wszystko to co ktos powie w telewizji jest madre, staraj sie myslec samodzielnie i staraj sie odzielac ziarno od plewow. :)

Napisano 22 minut temu
No tak . KTOS MĄDRY POWIEDZIAŁ W TELEWIZJI że trzeba odróżniç tych co uciekają przed wojną a ci co chcą po prostu wyemigrować i na koszt tych prawdziwych emigrantów. Bo wiadomo że zawsze cwaniactwo się zdarza i także w tamtych ciemnych krajach.
Odpowiedz
Cytuj
Zgłoszenie Zgłoś do usunięcia
#10 Chaos na granicach UE: Starcia w Słowenii. Pochód imigrantów rusza z Turcji do Grecji : post #10 ~czarna pantera~

Goście
Napisano minutę temu
Gość, dnia 20 Wrze 2015 - 3:25 PM, napisał:
No tak . KTOS MĄDRY POWIEDZIAŁ W TELEWIZJI że trzeba odróżniç tych co uciekają przed wojną a ci co chcą po prostu wyemigrować i na koszt tych prawdziwych emigrantów. Bo wiadomo że zawsze cwaniactwo się zdarza i także w tamtych ciemnych krajach.

To ten ktos z telewizji madrze nie powiedzial, albo go nie zrozumiales wlasciwie i cos przekreciles.
Jakie to cwaniactwo ze ktos kto zyje w biedzie chce zyc godnie, miec prace, mieszkanie i dobrze zarabiac. To nie jest cwaniactwo tylko zaradnosc i madrosc zyciowa mocium panie.
Emigrantow z tamtych krajow laczy wiele wspolnych powodow tejze ucieczki ze swoich ojczyzn.
Jest to ucieczka przed wojna, przed bombardowaniami, przed brakiem perspektyw na prace, nauke czyli normalne, bezpieczne i godne zycie.
Nazywanie tych ludzi, albo chociazby czesci z nich cwaniakami jest skrajna glupota, a powielanie takich opini (jak ty to teraz zrobiles) jeszcze gorszym uposledzeniem narzadu myslenia.
Nie wszystko to co ktos powie w telewizji jest madre, staraj sie myslec samodzielnie i staraj sie odzielac ziarno od plewow. :)

Odpowiedz
Cytuj
Zgłoszenie Zgłoś do usunięcia
Wróć do Kraj/Świat
Dodaj odpowiedź

ZalogujZaloguj przez FacebookZarejestruj

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych
reklama....powtórzę Jeszcze raz i się z tym zgodzę. Nie uważasz że za dużo jakoś ludzi emigruje? CO CIEBIE TAK ZDENERWOWALO?
c
czarna pantera
W dniu 20.09.2015 o 15:25, Gość napisał:

No tak . KTOS MĄDRY POWIEDZIAŁ W TELEWIZJI że trzeba odróżniç tych co uciekają przed wojną a ci co chcą po prostu wyemigrować i na koszt tych prawdziwych emigrantów. Bo wiadomo że zawsze cwaniactwo się zdarza i także w tamtych ciemnych krajach.

 

To ten ktos z telewizji madrze nie powiedzial, albo go nie zrozumiales wlasciwie i cos przekreciles.
Jakie to cwaniactwo ze ktos kto zyje w biedzie chce zyc godnie, miec prace, mieszkanie i dobrze zarabiac. To nie jest cwaniactwo tylko zaradnosc i madrosc zyciowa mocium panie.
Emigrantow z tamtych krajow laczy wiele wspolnych powodow tejze ucieczki ze swoich ojczyzn.
Jest to ucieczka przed wojna, przed bombardowaniami, przed brakiem perspektyw na prace, nauke czyli normalne, bezpieczne i godne zycie.
Nazywanie tych ludzi, albo chociazby czesci z nich cwaniakami jest skrajna glupota, a powielanie takich opini (jak ty to teraz zrobiles) jeszcze gorszym uposledzeniem narzadu myslenia.

Nie wszystko to co ktos powie w telewizji jest madre, staraj sie myslec samodzielnie i staraj sie odzielac ziarno od plewow. :)

G
Gość

No tak . KTOS MĄDRY POWIEDZIAŁ W TELEWIZJI że trzeba odróżniç tych co uciekają przed wojną a ci co chcą po prostu wyemigrować i na koszt tych prawdziwych emigrantów. Bo wiadomo że zawsze cwaniactwo się zdarza i także w tamtych ciemnych krajach.

c
czarna pantera

To wielki test dla Unii europejskiej, ale Europa go zda, moze po pewnych turbulencjach, bo Europa nie jest przygotowana na taka skale, ale Europa sobie poradzi.

To test na nasze Europejczykow czlowieczenstwo.
Wstyd natomiat za te kraje ktore traktuja tych uciekinierow wojennych gazem lzawiacym, policja i teraz wojskiem, to hanba dla tych panstw takich jak np. Wegry.

P.S.
Dzwonilem dzisiaj rano (naszego czasu) do bialego domu za oceanem i rozmawialem z prezydentem B.O. ^_^ 
Obudzilem skurczy/syna ...a co ! <_< :D
Powiedzial mi ze jego kraj wkrotce pomoze Europie.
Pomoc ta bedzie polegala na tym, ze przyjma oni do siebie okolo 100.000 imigrantow, a jak zajdzie taka potrzeba to i wiecej.
Podziela sie oni z Europa proporcjonalnie emigrantami.
Juz wkrotce podstawia oni kilka statkow i wiele samolotow pasazerskich i przetranportuja te sto tysiecy ludzi do siebie.
Sprawa ta jest jeszcze na etapie dogadywania szczegolow, problem dotyczy jedynie spraw logistycznych, ale tak bedzie to juz
wkrotce wygladalo.
To dobrze ze nasz wielki brat zza oceanu poczuwa sie nieco do odpowiedzialnosci za to co dzieje sie aktualnie w Europie,
bo przeciez ta cala roz pier ducha jest w duzej mierze spowodowana polityka stanow w tamtych rejonach swiata.
Pozdrawiam serdecznie. :)

z
zbigg47

Wraz z imigrantami dotrą do nas ich konflikty. Turcy kontra Kurdowie, szyici kontra sunnici i td. Tak jak to się już dzieje w wielu europejskich miastach...
I będą płonąć w ich zamieszkach nasze miasta.

G
Gość
W dniu 20.09.2015 o 00:05, Gość napisał:

Uchodźcy,czy imigranci ? Kobiety z dziećmi -tak, natomiast młodzi mężczyźni (ok 75%),którzy  szturmują  węgierską granicę,i Ci którzy dotarli do Niemiec -powinni być odesłani do swoich krajów ,by walczyć o wolność i swoje prawa.

 

Mlodzi mezczyzni "szturmuja" wegierska granice, ludzie starsi, kobiety i dzieci stoja z tylu za nimi.
Mysl troche baranie, chcialbys zeby kobiety z dziecmi i starcy szturmowali a mlodzi mezczyzni stali z tylu?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3