Dzisiaj w tej sprawie odbyło się posiedzenie Komisji ds. Bezpieczeństwa Publicznego i Samorządności.
Po ponad miesiącu od otwarcia centrum miasta i przebudowanego placu Żołnierza w magistracie wyciągnięto pierwsze wnioski: źle jest ustawiona sygnalizacja świetlna. Trwają prace nad jej przeprogramowaniem.
- Po przebudowie mamy najwięcej zastrzeżeń do działania świateł - przyznaje Radosław Tumielewicz, kierownik zespołu ds. organizacji ruchu ze szczecińskiego magistratu. - Projekt przygotowywany był dwa lata temu. Przeszacowaliśmy natężenie ruchu na wlocie Obrońców Stalingradu. Można to już było zobaczyć w pierwszy dniach udostępnienia skrzyżowania dla kierowców. Opracowujemy zmianę cyklu świateł. Chcemy dać więcej swobody pieszym i skrócić dla kierowców długość zielonego sygnalizatora.
Rozpatrywane jest również usprawnienie ruchu na skrzyżowaniu Wyzwolenia z ulicą Malczewskiego, przy Oxygenie.
Kierowcy narzekają, że światła pozwalające na lewoskręt są zdecydowanie za krótkie. Podczas komisji bezpieczeństwa radni zaznaczali też, że wysepka przy przejściach dla pieszych między Galaxy, a Oxygenem nie jest bezpieczna.
- Ludzie gnieżdżą się i cud, że nie doszło w tym miejscu do żadnego wypadku - mówił Tomasz Hinc, przewodniczący komisji. - Może warto poszerzyć wysepkę, przesunąć lekko skrzyżowanie? Tam należałoby ustawić sygnalizację w taki sposób, by piesi mogli przejść na zielonym świetle przez obie jezdnie.
Nie spotkało się to z aprobatą urzędników oraz pozostałych członków komisji.
- Wtedy zdecydowanie utrudniłoby to życie kierowcom i moglibyśmy zablokować centrum. Nie jest to dobre rozwiązanie - mówił Michał Przepiera, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. - Rozważamy skrócenie relacji jazdy na wprost ul. Wyzwolenia, oraz wydłużenie lewoskrętu w Malczewskiego.
Wtórował mu naczelnik szczecińskiej drogówki Dariusz Zajdlewicz
- Trzeba zdać sobie sprawę z tego, że jest to centrum miasta. To zawsze wiąże się z jakimiś utrudnieniami i trzeba do nich się przyzwyczaić - przyznał. - Mamy za to zastrzeżenia do oznakowania poziomego wokół Kaskady. Jest ze starej organizacji ruchu i wprowadza w błąd kierowców.
- Chcemy ten problem rozwiązać do 18 listopada. Monitujemy też wykonawców przebudowy, by na Bramie Portowej udostępnić znowu prawoskręt - odpowiedział Przepiera. - Reasumując: przede wszystkim chcemy usprawnić życie pieszym i rowerzystom, dać im więcej czasu na przejściach. Przeprogramowanie sygnalizacji to czasochłonne zadanie, wymaga wielu analiz. Dlatego realnym terminem zmian jest 1 stycznia 2012 roku.
Czytaj e-wydanie »Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?