Centrum Szczecina do poprawki: Lepiej na przejściach przy Kaskadzie i Galaxy

Andrzej Kus andrzej.kus@mediaregionalne.pl
Jednym ze skrzyżowań, które według radnych utrudnia życie przechodniom jest to, między Oxygenem a Galaxy. Dodatkowo na lewoskręt z ulicy Wyzwolenia w Malczewskiego kierowcy mają zbyt mało czasu.
Jednym ze skrzyżowań, które według radnych utrudnia życie przechodniom jest to, między Oxygenem a Galaxy. Dodatkowo na lewoskręt z ulicy Wyzwolenia w Malczewskiego kierowcy mają zbyt mało czasu. Marcin Bielecki
Udostępnij:
Do 18 listopada z okolic Kaskady ma zniknąć stare, nieaktualne oznakowanie poziome. W magistracie planowane jest też zmiana cyklu świateł. - Teraz najbardziej pokrzywdzeni są piesi i rowerzyści - mówią urzędnicy.

Dzisiaj w tej sprawie odbyło się posiedzenie Komisji ds. Bezpieczeństwa Publicznego i Samorządności.

Po ponad miesiącu od otwarcia centrum miasta i przebudowanego placu Żołnierza w magistracie wyciągnięto pierwsze wnioski: źle jest ustawiona sygnalizacja świetlna. Trwają prace nad jej przeprogramowaniem.

- Po przebudowie mamy najwięcej zastrzeżeń do działania świateł - przyznaje Radosław Tumielewicz, kierownik zespołu ds. organizacji ruchu ze szczecińskiego magistratu. - Projekt przygotowywany był dwa lata temu. Przeszacowaliśmy natężenie ruchu na wlocie Obrońców Stalingradu. Można to już było zobaczyć w pierwszy dniach udostępnienia skrzyżowania dla kierowców. Opracowujemy zmianę cyklu świateł. Chcemy dać więcej swobody pieszym i skrócić dla kierowców długość zielonego sygnalizatora.

Rozpatrywane jest również usprawnienie ruchu na skrzyżowaniu Wyzwolenia z ulicą Malczewskiego, przy Oxygenie.

Kierowcy narzekają, że światła pozwalające na lewoskręt są zdecydowanie za krótkie. Podczas komisji bezpieczeństwa radni zaznaczali też, że wysepka przy przejściach dla pieszych między Galaxy, a Oxygenem nie jest bezpieczna.

- Ludzie gnieżdżą się i cud, że nie doszło w tym miejscu do żadnego wypadku - mówił Tomasz Hinc, przewodniczący komisji. - Może warto poszerzyć wysepkę, przesunąć lekko skrzyżowanie? Tam należałoby ustawić sygnalizację w taki sposób, by piesi mogli przejść na zielonym świetle przez obie jezdnie.

Nie spotkało się to z aprobatą urzędników oraz pozostałych członków komisji.

- Wtedy zdecydowanie utrudniłoby to życie kierowcom i moglibyśmy zablokować centrum. Nie jest to dobre rozwiązanie - mówił Michał Przepiera, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. - Rozważamy skrócenie relacji jazdy na wprost ul. Wyzwolenia, oraz wydłużenie lewoskrętu w Malczewskiego.

Wtórował mu naczelnik szczecińskiej drogówki Dariusz Zajdlewicz

- Trzeba zdać sobie sprawę z tego, że jest to centrum miasta. To zawsze wiąże się z jakimiś utrudnieniami i trzeba do nich się przyzwyczaić - przyznał. - Mamy za to zastrzeżenia do oznakowania poziomego wokół Kaskady. Jest ze starej organizacji ruchu i wprowadza w błąd kierowców.

- Chcemy ten problem rozwiązać do 18 listopada. Monitujemy też wykonawców przebudowy, by na Bramie Portowej udostępnić znowu prawoskręt - odpowiedział Przepiera. - Reasumując: przede wszystkim chcemy usprawnić życie pieszym i rowerzystom, dać im więcej czasu na przejściach. Przeprogramowanie sygnalizacji to czasochłonne zadanie, wymaga wielu analiz. Dlatego realnym terminem zmian jest 1 stycznia 2012 roku.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

E
Enrico
Jak czytam takie słowa radnych a zwłaszcza szefa drogówki, to nóż się otwiera w kieszeni. Co z tego, że to centrum? Dlaczego to piesi mają mieć utrudnienia, a kierowcy nie? Ja akurat i jeżdżę i chodzę koło Oxygena. To chamstwo, by przejście przez ulicę trwało 2-3 minuty, by byczki w swoich wozach mogły wygodnie przejechać bez stania. Podobnie jest na każdym skrzyżowaniu w Szczecinie - cykle świateł uwzględniają fakt, iż kilku kierowców przejeżdża na czerwonym świetle, piesi nawet kurcgalopkiem nie zdołają przejść. Plac Kościuszki przechodzi się na 3 zmiany świateł! Bramę Portową na 2-3, plac Żołnierza podobnie. To chore miasto!
j
jonatan
Proponuję komisji odbiorczej (a może spółce Tramwaje Szczecińskie)przyjrzeć się torom tramwajowym na Placu Żołnierza,na wysokości Kaskady w kierunku Bramy Portowej. Totalna fuszerka. Dopiero co zrobione torowisko a już się rozsypuje kostka przy szynach, a szyny chyba się zapadają bo i płyty jakby się porozsuwały Kto odebrał TAKĄ FUSZERKĘ?!
Więcej informacji na stronie głównej Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie