Buspasy dla autobusów i tramwajów. Gdzie powstaną w Szczecinie?

Marek Jaszczyński
To była nietypowa komisja rady miasta. Radni wyjechali autobusem, żeby zobaczyć na jakie utrudnienia trafia komunikacja miejska.

Inicjatorem przejażdżki był Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego. Autobus z wyjątkowymi pasażerami pojechał m.in. do dworca Niebuszewo skąd przejechał przez ulicę Krasińskiego na rondo Giedroycia i do al. Wyzwolenia. Następnie trasą linii nr 87 radni i przedstawiciele ZDiTM pojechali do placu Szarych Szeregów. Autobus z radnymi był też na ul. Derdowskiego, Kwiatowej i Okulickiego. Celem przejażdżki było przygotowania listy miejsc, gdzie komunikacja otrzymała priorytet w ruchu.

- W wielu miejscach autobus wiozący nieraz ponad 100 osób musi czekać, bo przykładowo wlot na rondo Giedroycia od Staszica jest totalnie zakorkowany przez kilkanaście samochodów - mówi Marek Duklanowski, radny PiS, szef komisji do spraw gospodarki komunalnej, rewitalizacji i ochrony środowiska. - W takich miejscach w ciągu najbliższych kilku miesięcy najprawdopodobniej powstanie infrastruktura pozwalająca na lepszą obsługę transportu zbiorowego.Gdzie zostaną wyznaczone uprzywilejowane miejsca dla komunikacji miejskiej? Wszystko wskazuje, że pierwszy buspas pojawi się na ulicy Staszica, na odcinku od ul. Lubomirskiego do ronda Giedroycia, co oznacza udostępnienie prawego pasa tylko dla autobusów. W czasie szczytu jeżdżą tu 64 autobusy na godzinę! Kolejne buspasy mają powstać na Okulickiego i placu Zwycięstwa (od ul. Kopernika do Bramy Portowej). Część zmian będzie funkcjonować w godzinach szczytu, o czym będą informować znaki drogowe. A więc buspas będzie dostępny tylko dla autobusów na przykład rano od godz. 7 do 9 i po południu od godz. 14 do 17.

- Zastanawiamy się także nad śródmiejskim odcinkiem alei Wojska Polskiego. Propozycje priorytetu dla komunikacji spodobały się radnym - mówi Dariusz Wołoszczuk, rzecznik ZDiTM. - Zdajemy sobie sprawę, że wyznaczenie buspasów może wzbudzić emocje wśród kierowców.

Ciąg dalszy dyskusji o priorytetach dla komunikacji odbędzie się na kolejnej komisji. Wówczas urzędnicy przygotują filmy z monitoringu z autobusów liniowych i wydruki z komputerów pokładowych, żeby pokazać radnym faktyczny czas przejazdu.

Ale nie wszyscy radni są zwolennikami

- Chcemy zablokować miasto buspasami? Czy nie lepiej skorygować rozkład jazdy? - pytała Małgorzata Jacyna- Witt, radna niezależna.

To nie koniec pomysłów ZDiTM. Pod uwagę brany jest również pomysł wyznaczenia priorytetów dla tramwajów w sygnalizacji świetlnej. Tzw. „zielona fala” dla pojazdów szynowych działa obecnie przed wjazdem na most Długi.

Jarmarki Bożonarodzeniowe w Berlinie. Magiczna atmosfera

FLESZ: Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 22

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kuba
W dniu 15.12.2015 o 16:27, Ch.Eng napisał:

Najbardziej potrzebny to jest bus pas na Arkońskiej. O, przepraszam zagalopowałem się, w Szczecinie maja być takze dla tramwajów. A tam tramwaj co pół godziny i autobus w szczycie co 40 min

Czy zastanowił się Pan co napisał?Czy tak po prostu przelał na ekran żal. Klawiatura przyjmie wszytko ale zastanowienie sie wymaga wsyiłku intelektualnego i tu widzę problem.

Buspas na Arkońskiej jest tylko i wyłącznie przy okazji wydzielonego torowiska nie zabiera on miejsca samochodom bo i tak po torowisku by nie mogły jeździć.

PS. Tramwaje jeżdzą tam w szczycie co 6 minut

r
renoikubicafan

Zielona fala to może być jak od placu Szarych Szeregów dojadę do Głębokiego na zielonym. I to by było zaledwie normalnością na tym prostym jak drut odcinku a dotychczasowe osiągnięcia  w dziedzinie organizacji ruchu tych zaradnych oraz ich sowicie wynagradzanych służb to jest zwykłe jakieś g. i kpiny z ludzi.

 

C
Ch.Eng

Najbardziej potrzebny to jest bus pas na Arkońskiej. O, przepraszam zagalopowałem się, w Szczecinie maja być takze dla tramwajów. A tam tramwaj co pół godziny i autobus w szczycie co 40 minut.

J
Jan 30

Tak się zastanawiam od dłuższego czasu CZY JAK BY URZĘDNICY,SĄDY,PROKURATURY,WOJSKO zaczynali pracę od 09.00 i kończyli o 17.00 TO MIASTO BY AŻ TAK NIE BYŁO ZAKORKOWANE - KORKI w MIEŚCIE w godzinach popołudniowych w tygodniu to WINA WYŻEJ OPISANYCH GRUP SPOŁECZNYCH !. 

Radni powinni jeszcze za bilety zapłacić !!! no chyba że na GAPĘ JECHALI !.

C
Ch.Eng.

Aha, czyli tak to się odbywa. Zamiast zatrudnic do tego fachowców od organizacji ruchu drogowego/byle nie Marcina Ch./, to sobie radni robia wycieczkę i zrobią nam "dobrze".

G
Gość
W dniu 15.12.2015 o 12:42, olo napisał:

A przepraszam jak z lewego pasa na Staszica skrecić pierwsza w prawo w stronę Sybiraków????

Kodeks Drogowy sobie, a oni sobie tworzą co widać.

W kilku miejscach zastosowali omijanie pojazdów na środku skrzyżowania. Brawo. Policja im to zatwierdza.

G
Gość
W dniu 15.12.2015 o 11:32, mark napisał:

Derdowskiego Okulickiego Kwiatowa  a po co tam oni pojechali  przeciez tam nie ma żadnych problemów komunikacyjnych. jedyny to wyjazd poranny Okulickiego w kierunku ronda Gierosa. ale to trwa tylko przy porannym szczecie i tak nie ma większych problemów. Cos mi się wydaje że odpowiedzialni za to szukają zajęcia a nie konkretnych przyczyn problemów. A może zajęli by się tym ze na Kwiatowej na długości 200 nie ma ani jednej latarni !!! choć to jest pętla i autobusowa i tramwajowa. Utrudnianie dojazdu do pracy i zawężani ruchu w mieście jest kompletnie bez sensu. dlaczego nie zajmą się bezpieczeństwem gdzie jakis deb*** na rondzie przy Turzynie posadził choinkę zasłaniającą jadący tramwaj  linii 8 a sygnalizacja nie działa bo była wadliwa. 

"Utrudnianie dojazdu do pracy i zawężani ruchu w mieście jest kompletnie bez sensu. dlaczego nie zajmą się bezpieczeństwem gdzie jakis deb*** na rondzie przy Turzynie posadził choinkę zasłaniającą jadący tramwaj  linii 8 a sygnalizacja nie działa bo była wadliwa." Czekają na jakiś(?) wypadek!

G
Gość
W dniu 15.12.2015 o 08:27, zupa napisał:

Wydaje mi się, czy ta kobieta myśli, że to autobusy korkują miasto? Porażający przykład kobiecej logiki. 

Nie. To nie autobusy blokują miasto, ale zatwierdzona zła organizacja ruchu i tzw. spowalnianie ruchu. Dodam jeszcze, że po tych ich zmianach nie będzie lepiej, ale gorzej.

 

Na Energetyków zrobili PAT (Pas Autobusowo Tramwajowy), którym jeżdżą tramwaje i autobusy (takie było założenie), bywa, że busy liniowe(to chyba nie było zakładane).

 

Tramwaje i autobusy mają swoją sygnalizację (dobrze) i linię zatrzymania (z tym już jest gorzej).

 

Tramwaje i autobusy blokują pas do lewoskrętu czyli wjazdu w ul. Celną.

 

Druga sytuacja (niestety zbyt częsta) komunikacja miejska (motorniczy i kierowcy autobusów) mają coś ze wzrokiem albo udają, że nie widzą czerwonego światła (na lewym pasie) dla samochodów, ale równocześnie czerwonego (kreska pozioma) dla autobusów i tramwajów. Jest to bardzo niebezpieczne, ale cóż rozkład jazdy jest ważniejszy. Poczekamy, aż coś się stanie?

C
Ch. Eng.

Powinny być tylko buspasy i scieżki rowerowe. Samochody to przezytek. Mam do sprzedania dwa, tanio oddam. Po co mi one potrzebne w tej sytuacji. Do wyjazdu nad morze latem to kupię sobie jacht motorowy, przynajmniej nikt nie bedzie straszył mnie odcinkowym pomiarem predkości.

J
Jan Kowalski

Akurat przed mostem długim coś jest nie tak z tym zielonym światłem dla tramwajów. Często tramwaj się tam zatrzymuje a nie przejeżdża jako priorytet.

J
Jan Kowalski

Akurat przed mostem długim coś jest nie tak z tym zielonym światłem dla tramwajów. Często tramwaj się tam zatrzymuje a nie przejeżdża jako priorytet.

o
olo

A przepraszam jak z lewego pasa na Staszica skrecić pierwsza w prawo w stronę Sybiraków????

o
obywatel gorszego sortu

A gdzie buspas na Modrej na Bezrzeczu ! Tam też autobusy stoją z ludźmi w korkach !

 

m
mark

Derdowskiego Okulickiego Kwiatowa  a po co tam oni pojechali  przeciez tam nie ma żadnych problemów komunikacyjnych. jedyny to wyjazd poranny Okulickiego w kierunku ronda Gierosa. ale to trwa tylko przy porannym szczecie i tak nie ma większych problemów. Cos mi się wydaje że odpowiedzialni za to szukają zajęcia a nie konkretnych przyczyn problemów. A może zajęli by się tym ze na Kwiatowej na długości 200 nie ma ani jednej latarni !!! choć to jest pętla i autobusowa i tramwajowa. Utrudnianie dojazdu do pracy i zawężani ruchu w mieście jest kompletnie bez sensu. dlaczego nie zajmą się bezpieczeństwem gdzie jakis deb*** na rondzie przy Turzynie posadził choinkę zasłaniającą jadący tramwaj  linii 8 a sygnalizacja nie działa bo była wadliwa. 

m
mareo

Mam pewne wątpliwości co do zasadności powstania bus pasow.przyklad wyrzucone pieniadze na ul. Energetykow gdzie powstał bus pas a autobusy jeżdżą starą jezdnia

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3