Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

"Bursztynowa" hybryda po awarii. Pociąg odholowany do Kołobrzegu. Po krótkiej naprawie wrócił na linie

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
"Bursztynowa" hybryda - jeden ze składów, które zadebiutowały na trasach regionu kilka tygodni temu.
"Bursztynowa" hybryda - jeden ze składów, które zadebiutowały na trasach regionu kilka tygodni temu.
Jeden z dwóch najnowocześniejszych pociągów w Polsce uległ awarii. Była to usterka generatora. Po krótkiej naprawie wrócił na linie. Składy zadebiutowały na trasach regionu kilka tygodni temu.

Miłośnicy kolei poinformowali, że skład po defekcie musiał skorzystać z pomocy spalinowego pociągu SA136-007 i tak dojechał do Kołobrzegu. Co się stało?

- 8 lutego doszło do usterki pojazdu na pociągu 88634/5. relacji Szczecin Główny (18:40) - Kołobrzeg (20:44). Do zdarzenia doszło na stacji w Gryficach. W związku z tym, że usterka nie mogła być usunięta na stacji w Gryficach nie było możliwe dalsze kontynuowanie jazdy. Trudne warunki atmosferyczne jakie panowały uniemożliwiły uruchomienie zastępczej komunikacji autobusowej na odcinku Gryfice - Kołobrzeg. Podróżnych zabrał kolejny pociąg w kierunku Kołobrzegu. Po powrocie do stacji macierzystej usterka została naprawiona i pojazd wrócił na linię - wyjaśnia Damian Kurpiel, rzecznik prasowy POLREGIO sp. z o. o. Zachodniopomorski Zakład w Szczecinie.

ZOBACZ TEŻ: Pierwsze w Polsce hybrydowe pociągi ruszyły na trasy naszego regionu

Awarii uległ jeden z Impulsów II Hybryda EN63H produkcji nowosądeckiego Newagu. Nasz region jako pierwszy w Polsce używa takich składów. To pojazd dwunapędowy, łączący najważniejsze zalety pojazdów elektrycznych, czyli wysokie przyspieszania i brak emisji spalin oraz pojazdów spalinowych wyposażonych w przekładnię elektryczną, jaką jest możliwość poruszania się po liniach niezelektryfikowanych.

Hybrydowy Impuls pomieści 302 osoby, w tym 150 na miejscach siedzących. Przedziały pasażerskie są wyposażone w systemy przeciwpożarowe, systemy informacji dla podróżnych, monitoringu położenia pojazdu. Ma również wieszaki na rowery oraz rampy dla niepełnosprawnych. Łączny koszt zakupu dwóch pojazdów to 49,2 mln zł.

Pojazd osiąga prędkość 160 km/h w trybie elektrycznym oraz 120 km/h w trybie spalinowym.

ZOBACZ TAKŻE: Szczecin. Pierwsze w Polsce hybrydowe pociągi ruszyły w woj. zachodniopomorskim. Zdjęcia, wideo

Pomorze Zachodnie z hybrydami jako pierwsze w Polsce

Szczecin. Pierwsze w Polsce hybrydowe pociągi ruszyły w woj....

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński