Urzędnicy poinformowali nas, że projekt przebudowy znalazł się na liście rezerwowej, niemniej nie oznacza to że inwestycja nie będzie realizowana.
- Jesteśmy w posiadaniu dokumentacji projektowej, posiadamy decyzje środowiskowe oraz zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) - tłumaczy Piotr Zieliński ze szczecińskiego magistratu. - Tym samym jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do realizacji tego przedsięwzięcia. W tej chwili naszym priorytetem będzie rozpoczęcie inwestycji nawet bez dofinansowania. Przetarg na roboty budowlane planujemy ogłosić jeszcze w pierwszej połowie tego roku. Szacunkowy koszt to ok. 85 mln zł.
Dlaczego nie udało zdobyć dofinansowania?
- W ramach konkursu, w którym wystartowało Miasto Szczecin, złożonych zostało 41 wniosków na łączną kwotę dofinansowania z UE przekraczającą 6 mld zł, co stanowi ponad 280 procent dostępnej alokacji. Lista rankingowa opublikowana przez CUPT zawiera tylko 26 projektów, ponieważ pozostałe odpadły z punktu widzenia formalnego lub nie otrzymały minimum 60 procent punktów w ocenie merytorycznej - wyjaśnia Piotr Zieliński. - Nasz projekt spełnił to minimum, a brak dofinansowania wynika ze zbyt małej alokacji środków UE w stosunku do zgłoszonego przez wszystkie projekty zapotrzebowania.
Należy pamiętać, że ocena merytoryczna złożonych wniosków w dużej mierze opiera się o konkretne kryteria i wskaźniki. W przypadku niektórych z nich, uzyskana punktacja nie wynika z działań Miasta, gdyż wiąże się z charakterem projektu, z miejscem w którym jest realizowany i warunkami drogowymi tam panującymi, a niejednokrotnie ocena jest dokonywana w odniesieniu do innych projektów złożonych w naborze, stąd też wniosek złożony przez Gminę Miasto Szczecin nie otrzymał możliwie najwyższej oceny.
Pomimo nie ujęcia naszego projektu w podstawowej liście rankingowej, Miasto nie traci szans na dofinansowanie, gdyż posiadamy informacje o możliwym zwiększeniu środków przeznaczonych na ten nabór.
Nieoficjalnie mówi się też o tym, że Szczecin stracił możliwość dofinansowania także z tego powodu, że większość środków z puli uzyskało Świnoujście na budowę tunelu. Miasto Świnoujście otrzyma 775 mln złotych dofinansowana na budowę stałego połączenia wysp Wolin i Uznam. Koszt całej inwestycji eksperci szacują na niemal 913 mln złotych.
Polecamy na gs24.pl:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?