Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa nowej przeprawy w Podjuchach. Sprawdź najnowsze zdjęcia z placu budowy mostu nad Regalicą

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Widać już pierwsze elementy konstrukcyjne na nowym moście na Regalicy
Widać już pierwsze elementy konstrukcyjne na nowym moście na Regalicy
Konstrukcja nowego mostu nad Regalicą zostanie wyniesiona 6,2 m powyżej poziomu wysokiej wody. A w bezpośrednim sąsiedztwie mostu zostanie wykonany nowy wiadukt kolejowy nad ul. Szklaną.

Celem inwestycji jest zwiększenie swobody żeglugi śródlądowej przy zapewnieniu ciągłości ruchu kolejowego w ciągu tzw. nadodrzańskiej linii kolejowej. Przeprawa będzie się składać z dwóch stalowych, trójprzęsłowych konstrukcji kratownicowych, dla każdego z torów z osobna, posadowionych na wspólnych przyczółkach i filarach.

Most nad Regalicą. Co udało się wykonać do tej pory?

  • W nurcie rzeki wykonano 2 komory (o powierzchni ok 250 metrów kwadratowych każda) ze ścianki szczelnej - pod wykonanie żelbetowych podpór obiektu mostowego.
  • Komory zasypano i przygotowano platformę roboczą pod wykonanie pali wielkośrednicowych, na które wjechały 120 tonowe palownice z jednostek pływających. Betonowanie pali odbywało się przy użyciu połączonych ze sobą pomp do betonu, z których jedna znajdowała się na brzegu, a druga na pontonie roboczym. Łączna dł. rurociągu wyniosła 102 metry.
  • Wykonano pale wielkośrednicowe na podporze F2, F3 i P4 (o łącznej dł. 1350 metrów)
  • Wykonano żelbetowe oczepy palowe na podporach F2, F3 i P4 - zużyto do tego 1400 metrów sześciennych betonu oraz 100 ton stali zbrojeniowej.
  • Na podporach nurtowych wykonano 2 korki betonowe o łącznej ilości 1400 m3 (betonowano pod wodą przy udziale zespołu do prac nurtowych).

Będzie nowocześnie w ramach całego układu torowego

Cały układ torowy stacji zostanie przesunięty w kierunku południowym, lokalizację zmienią głowice rozjazdowe, układ geometryczny zostanie dostosowany do warunków terenowych. W ramach inwestycji Budimex zbuduje ok. 12 km nowych torów, dostosowanych do wymaganych prędkości i nośności. Wszystkie zabudowane tory będą zelektryfikowane, wywieszona zostanie nowa sieć trakcyjna spełniająca wymagane standardy.

Wykonany zostanie również nowoczesny, elektroniczny system sterowania ruchem kolejowym, zastępujący obecne urządzenia mechaniczne. Zaplanowano zabudowę 25 nowych rozjazdów, w tym rozjazdy łukowe przy wyprowadzeniu linii w stronę mostu i dla włączenia linii kolejowej nr 428 (łączy stację Szczecin Dąbie ze stacją Szczecin Podjuchy) w układ torowy stacji.

Powstanie również nowy, dwukrawędziowy peron na stacji Szczecin Podjuchy, o długości 400 m oraz nowy budynek nastawni – zastępujący dwa obecne, a także przejście podziemne z zadaszeniem oraz windami.

Wartość kontraktu wynosi 282 mln złotych netto.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński