Budowa mostu Kłodnego w Szczecinie coraz bliżej. Poznaliśmy wykonawcę projektu

mj
Jedna z wizji jak mógłby wyglądać Most Kłodny. Zwraca uwagę likwidacja łącznic z Nabrzeża Wieleckiego na Trasę Zamkową. Przyszła przeprawa ma przejąć nie tylko ruch pieszych, ale również pojazdów.
Jedna z wizji jak mógłby wyglądać Most Kłodny. Zwraca uwagę likwidacja łącznic z Nabrzeża Wieleckiego na Trasę Zamkową. Przyszła przeprawa ma przejąć nie tylko ruch pieszych, ale również pojazdów. Maciej Sochanowski
Prawie 5 milionów złotych będzie kosztował projekt modernizacji dróg w rejonie Międzyodrza i nowego mostu Kłodnego przez rzekę.

Wykonawcą projektu będzie firma Egis Polska Inżynieria z Warszawy, która obecnie pracuje m.in. nad dokumentacją Drogowej Trasy Średnicowej na Śląsku. Projektanci mają dwa lata na wykonanie dokumentacji od momentu podpisania umowy wartej 4 797 000 zł.

- Wykonawca w ciągu 4 miesięcy musi przedstawić trzy koncepcje architektoniczno-konstrukcyjne Mostu Kłodnego - mówi Łukasz Kolasa ze szczecińskiego magistratu. - Inwestycja ma poprawić bezpieczeństwo i organizację ruchu oraz zapewnić sprawną obsługę komunikacyjną szczecińskiego portu.

Budowa nowej przeprawy przez Odrę jest planowana w ramach poprawy drogowego dostępu do portu w Szczecinie. W jej ramach zmodernizowane zostaną m.in. ulice: Gdańska, Energetyków, Basenowa, Górnośląska, Bytomska, Rybnicka. Zmieni się także układ dróg na Łasztowni, którą z Nabrzeżem Wieleckim połączy Most Kłodny. Szacunkowy koszt inwestycji wynosi ponad 280 mln złotych.

Więcej na ten temat w czwartkowym, papierowym wydaniu Głosu Szczecińskiego oraz w e-wydaniu "Głosu"

Zobacz również:

Most Kłodny w Szczecinie - jak będzie wyglądać?

Najnowsze oferty na Black Friday

Materiały promocyjne partnera

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość

Most kłodny to czysty idiotyzm , ciekawi mnie co to za kretyn to wymyślił , cała odra zachodnia będzie zblokowana zamiast starać się udrażnaiać gospodarcze ( zwodzone mosty -jak na rzece Ren pozwalające dopływać statkom pełnomorskim aż do DUISBURGA- szczecin ma możliwości przejąć tranzyt do Berlina ) to się blokuje to jest dobre dla rozwoju Roztocku . Czy w tym mieście już niema ludzi którzy myślą w perspektywicznie

k
kret
W dniu 04.12.2014 o 11:44, Marcin napisał:

Dostajesz medal z wygrawerowanym napisem - "kretyn dnia" - GRATULACJĘ!

Mieszkanie w okolicach fabryki czekolady bezcenne!

M
Maruda

Paranoia!!! W odstepie 300-400 metrow 3 mosty przez Odre!! A potem dluuuugo nic, nic!!

M
Marcin
W dniu 03.12.2014 o 19:45, Karałczan napisał:

O co chodzi z ta Łasztownią? Rekonstrukcja miasta z XVII wieku żyjącego z rzeki i nad rzeką? Może zaczniejmy szukać do kompletu jakichś jaskiń i zbudujmy do nich mosty, drogi. Kto trzeźwy łudzi się tym, że po zbudowaniu dojazdu Łasztownia się zaludni? Przecież tam nikt nie mieszka, nikt tam niczego nie szuka. Hej, ludzie są tam gdzie centra handlowe i usługowe, a nie nad rzeką...


Dostajesz medal z wygrawerowanym napisem - "kretyn dnia" - GRATULACJĘ!
..
W dniu 03.12.2014 o 22:47, Anatazy napisał:

Zrobcie w końcu most (przeprawę) z Polic do poniemieckiej autostrady prowadzącej nad morze.Tam już przed wojną był nawet most (przeprawa) przez Odrę.Odnowienie jej umożliwiłoby dojazd na Świnoujście, porty i promy oraz turystyczne nadmorskie dojazdy - nie tylko obecną (jedyną) trasą z centrum, przez Trasę Zamkową i całe prawobrzeże,- ale po prostu alternatywną północną trasą wyjeżdżałoby się ze Szczecina nad morze.Odciążyłoby to wieczne korki na prawobrzeżu i trasie zamkowej (latem jest przecież horror na tej autostradzie nadmorkiej) - bo cały północny Szczecin wylatywałby nad morze górą - koło Polic i na Goleniów wprost. A teraz, trzeba robić wielkie koło wokół całego Szczecina, jeśli chce się wyjechać np. z Arkońskiego, z Pogodna. I zamiast wyjechać wprost na północ - to staje się w korku na prawobrzeżu.Dodatkowo - przeprawa północna (koło Polic) przyspieszyłaby urbanizację i dojazd z dynamicznie rozwijających się miejscowości typu Stepnica, Nowe Warpno, Trzebierz. Ludzie z Załomia też nie musieliby krążyć naookoło, tylko uderzaliby wprost na Odrę, na przeprawęi wyjeżdżali koło Polic. Police też by odżyły.Nie mówiąc o transportach z chemicznych zakładów polickich, które nie musiałyby lecieć przez cały Szczecin w dół jak obecnie - tylko od razu wyjeżdżałyby na autostradę poniemiecką po drugiej stronie Odry.Poza tym - połączenie Szczecin w dwóch (odległych stosunkowo) miejscach z prawą częścią kraju - ma znaczenie bezpieczeństwa strategicznego. Obecnie Szczecin ma w zasadzie tylko jedno połączenie z resztą Polski - poprzez trasę zamkową (plus kolejowe przy trasie poznanskiej). W przypadku utraty tego jednego połącznie - praktycznie miasto jest odcięte.Most przy policach zawsze byłby alternatywą w takim przypadku.Zabierzecie się wreszcie za tą przeprawę koło Polic. To naprawdę rozwiąże szereg problemów.

Dziękuję za ten wpis. Mogę śmiało powiedzieć: moje słowa.

Przeprawa Police - Święta cały czas od wielu lat jest w planach (teoretycznie), ale nic się w tym kierunku nie robi.

 

Dodatkowe pytania mam do władz miasta.

 

Czy w Szczecinie nie było firm, które znając teren i realia zaprojektowałyby Most Kłodny?

 

Czy Most Kłodny i przebudowa ul. Energetyków, Gdańskiej to będzie ponowne rozgrzebanie ulic, po których teraz jeździmy z prawobrzeża i na prawobrzeże?

 

Czy jadąc przez Most Kłodny dojedziemy do ul. Gdańskiej, gdzie jak obecnie utkniemy w korku?

 

Powracam do tego, że w trybie pilnym powinna być zrobiona przeprawa POLICE - ŚWIĘTA. 

l
lukasz
W dniu 03.12.2014 o 22:47, Anatazy napisał:

Zrobcie w końcu most (przeprawę) z Polic do poniemieckiej autostrady prowadzącej nad morze.

A może niech Police zrobią? :)

Ironizuje tylko... szczerze mówiąc mam nadzieje że taka przeprawa powstanie przy okazji budowy s6, gdzieś tak zapowiadano. Tylko ten most musiałby być albo bardzo wysoko zawieszony, albo zwodzony, w przeciwnym wypadku największe żaglowce mogłyby juz nigdy nie wpłynać do Szczecina - myślę że to jednak poważny argument o nie budowaniu byle czego w tamtym miejscu.

 

Most kłodny to ważna inwestycja.

Po pierwsze kasa będzie szła z Unii pod pretekstem :dojazdu do portu", a w Szczecinie brakuje połączeń Lewo-Prawobrzeże. Zresztą mostów nigdy za wiele, szczególnie w miejscu gdzie niczego nie utrudni bo kawałek dalej jest most długi, który i tak blokuje przepływ wyższym jednostką.

Apropos - Mieszkanie na Łasztowni?! Wubuduj a wezmę na nie kredyt hehe :) To byłaby najlepsza mieszkaniówka w mieście - o ile tam się da budować jakieś 4-6 piętrowce.

A i jeszcze jedno, wiecie że trzebaby wyremontować trasę zamkową? Więc jeśli nie powstanie do tego czasu alternatywa innego dojazdu... uuu... to by bolało :)

R
Robert

Powinien być też dodatkowy most przez Odrę w okolicach dworca kolejowego. Most Długi jest za wąski, w razie jego remontu powinien być taki "zapasowy". Taką koncepcję proponował PIS - budowa ulicy Nowogdańskiej. Odciążyło by to ruch na Długim i zaktywizowało by to Wyspę Pucką - stałaby się bardziej atrakcyjna.

T
Toja

Zrobić w końcu porządną pętlę tramwajową na Gumieńcach (pociągnąc tory pod Castoramę), wiadukt nad torami na Jagielońskiej, estakadę nad torami obok byłej stoczni - to powinny byc priorytety.

 

A
Anatazy

Zrobcie w końcu most (przeprawę) z Polic do poniemieckiej autostrady prowadzącej nad morze.

Tam już przed wojną był nawet most (przeprawa) przez Odrę.

Odnowienie jej umożliwiłoby dojazd na Świnoujście, porty i promy oraz turystyczne nadmorskie dojazdy - nie tylko obecną (jedyną) trasą z centrum, przez Trasę Zamkową i całe prawobrzeże,

- ale po prostu alternatywną północną trasą wyjeżdżałoby się ze Szczecina nad morze.

Odciążyłoby to wieczne korki na prawobrzeżu i trasie zamkowej (latem jest przecież horror na tej autostradzie nadmorkiej) - bo cały północny Szczecin wylatywałby nad morze górą - koło Polic i na Goleniów wprost. A teraz, trzeba robić wielkie koło wokół całego Szczecina, jeśli chce się wyjechać np. z Arkońskiego, z Pogodna. I zamiast wyjechać wprost na północ - to staje się w korku na prawobrzeżu.

Dodatkowo - przeprawa północna (koło Polic) przyspieszyłaby urbanizację i dojazd z dynamicznie rozwijających się miejscowości typu Stepnica, Nowe Warpno, Trzebierz. Ludzie z Załomia też nie musieliby krążyć naookoło, tylko uderzaliby wprost na Odrę, na przeprawęi wyjeżdżali koło Polic. Police też by odżyły.

Nie mówiąc o transportach z chemicznych zakładów polickich, które nie musiałyby lecieć przez cały Szczecin w dół jak obecnie - tylko od razu wyjeżdżałyby na autostradę poniemiecką po drugiej stronie Odry.

Poza tym - połączenie Szczecin w dwóch (odległych stosunkowo) miejscach z prawą częścią kraju - ma znaczenie bezpieczeństwa strategicznego. Obecnie Szczecin ma w zasadzie tylko jedno połączenie z resztą Polski - poprzez trasę zamkową (plus kolejowe przy trasie poznanskiej). W przypadku utraty tego jednego połącznie - praktycznie miasto jest odcięte.

Most przy policach zawsze byłby alternatywą w takim przypadku.

Zabierzecie się wreszcie za tą przeprawę koło Polic. To naprawdę rozwiąże szereg problemów.

 

Z
Zygmunt Zegarek

Sprawa jest prosta, ci, co są przy korycie będą mówili, że koryto jest potrzebne, a ci, co nie są przy korycie będą mówili, że koryto trzeba zlikwidować. Krótko i na temat.

e
ewa35

wlasnie  nikt nie  mieszka  bo jest klopot z dojazdem Po zbudowniu Mostu zaludni sie w szybkim tempieBrawo za rozpoczecie wreszcie budowy

J
Janek

No to ruch jachtów i barek zostanie skutecznie zablokowany. Powyzej Trasy Zamkowej żadne większe stateczki typu Peene Quin czy nawet Ładoga nie przepłyną. A nawet jachty z podniesionymi masztami.

Zamiast udrażniać Odrę, uruchomić podnoszenie mostu kolejowego, podnieść o 3-4 metry Most Długi (albo zbudowac nowy) Krzystki fundują nam megalomańskie budowle, nikomu nie potrzebne.

Ale tak chcieliście, no to macie. Trzeba było iść na wybory...

K
Karałczan

O co chodzi z ta Łasztownią? Rekonstrukcja miasta z XVII wieku żyjącego z rzeki i nad rzeką? Może zaczniejmy szukać do kompletu jakichś jaskiń i zbudujmy do nich mosty, drogi. Kto trzeźwy łudzi się tym, że po zbudowaniu dojazdu Łasztownia się zaludni? Przecież tam nikt nie mieszka, nikt tam niczego nie szuka. Hej, ludzie są tam gdzie centra handlowe i usługowe, a nie nad rzeką...

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3