Budowa drogi rowerowej przeciąga się. Firmie liczą karę za poślizg

Andrzej Szkocki
Prace przy budowie drogi dla rowerów przeciągają się. Jeżeli pogoda będzie sprzyjała, to roboty potrwają jeszcze kilka dni
Prace przy budowie drogi dla rowerów przeciągają się. Jeżeli pogoda będzie sprzyjała, to roboty potrwają jeszcze kilka dni Andrzej Szkocki
37 tysięcy złotych tyle kary ma już naliczone wykonawca przebudowy chodnika i drogi dla rowerów przy placu Żołnierza Polskiego

Kary są naliczane od 28 listopada, to 1200 złotych dziennie. Prace prowadzi firma Elbud.

- Wykonawca zapewniał, że zdąży do świąt, nie udało się - mówi Tomasz Klek ze szczecińskiego magistratu. - Do zakończenia prac pozostało niewiele.

Roboty są prowadzone przy alei Wyzwolenia i placu Żołnierza Polskiego. Rowerzyści będą mieli do dyspozycji drogę o długości 475 metrów, od pl. Żołnierza Polskiego, który będzie połączony z istniejącym szlakiem w rejonie centrum handlowego "Galaxy". Dzięki niej dojadą aż do nowej filharmonii i parku Żeromskiego.

To nie pierwsze problemy z budową.

Na naszych łamach pisaliśmy już o bałaganie i o tym, że krawężniki nie zostały równo posadowione, co grozi pieszym upadkiem. - Prosimy jeszcze czytelników o trochę cierpliwości w oczekiwaniu na ostateczny kształt i zagospodarowanie przestrzeni, na której trwają jeszcze prace - wyjaśnia Tomasz Klek.

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jaqza
W dniu 02.01.2015 o 13:11, ADAMS napisał:

@MarcinCzłowieku zastanów się co piszesz. Gdzie niby mieszkańcy powinni trzymać auta jak nie pod domem? Na sąsiedniej ulicy? A mieszkancy sąsiedniej ulicy na odwrót?To ci pomysł. Mieszkaniec Królowej Jadwigi powinien trzymać auto na Jagiellońskiej. Mieszkaniec Jagiellonskiej na Narutowicza, itd W kwartałach jest od pyty miejsca na garaże podziemne lub garażowce ale wspólnoty są tak biedne, że nie stać ich na sprzątanie psich kup z chodnika. Miasto ma wlaścicieli aut w nosie co głosi zresztą otwarcie.Na szczęście wyprowadziłem sie z centrum, szkoda tylko, że czasem muszę tam jechać służbowo, handel dla mnie tam nie istnieje.

 

Zgadzam się z 100%. Powinno się wprowadzić rozwiązanie takie jak w Tokio - samochód możesz kupić tylko pod warunkiem posiadania miejsca parkingowego. Rozwiązałoby to problem z parkowaniem w mieście.

K
Krokodyl

Jadąc samochodem zatrzymałem się na światłach i miałem okazje zobaczyć jaką ścieżkę się buduje. Moje zdziwienie wywołał widok asfaltu z którego wykonano ścieżkę. Jak dla mnie to nie spełnia żadnych norm dla nawierzchni asfaltowych. 

ś
średni
W dniu 02.01.2015 o 08:54, Gość napisał:

Na narozniku al. Wyzwolenia 1,3, pomiędzy słupem reklamowym, a wieżowcem zostało miejsca na przejście, na najwyżej dwie osoby.Ale co tam, wżne że jest scieżka rowerowa, szeroka, z szerokimi krawęznikami i i miejscem na trawę od strony jezdni.


Przecież tam nikt nie chodzi poza tysiącami ludzi... to jest tak na siłę zrobione, że szkoda gadać a wystarczyło przesunąć ścieżkę do parku kilkadziesiąt metrów dalej i połączyć z Malczewskiego...
ś
średni
Fajne, że są ze trzy rodzaje słupków rozdzielających - jeszcze tylko je drutem kolczastym połączyć i zasieki gotowe...
d
do
Z jakością prac a raczej brakiem jakości się zgadzam w 100%. Płytki nierówno ułożone, krawężniki ze światłem jak się uda, warstwa ścieralna ścieżki...zobaczymy jak pojedziemy ale patrząc na stojące worki z gruzem i palety z materiałem raczej równo nie będzie. Ogólnie bardzo słaba jakość prowadzenia robót i nadzoru nad nimi. Stawianie krawężników, układanie płytek i masy w mrozie lub deszczu też nie mówi nic dobrego o tej inwestycji. Pomysł dobry - nowy chodnik i ścieżka, uporządkowanie ruchu pieszych, rowerzystów oraz parkujących aut w centrum miasta bezcenne
A
ADAMS

@Marcin

Człowieku zastanów się co piszesz. Gdzie niby mieszkańcy powinni trzymać auta jak nie pod domem? Na sąsiedniej ulicy? A mieszkancy sąsiedniej ulicy na odwrót?

To ci pomysł. Mieszkaniec Królowej Jadwigi powinien trzymać auto na Jagiellońskiej. Mieszkaniec Jagiellonskiej na Narutowicza, itd

 

W kwartałach jest od pyty miejsca na garaże podziemne lub garażowce ale wspólnoty są tak biedne, że nie stać ich na sprzątanie psich kup z chodnika.

 

Miasto ma wlaścicieli aut w nosie co głosi zresztą otwarcie.

Na szczęście wyprowadziłem sie z centrum, szkoda tylko, że czasem muszę tam jechać służbowo, handel dla mnie tam nie istnieje.

M
Marcin

"... ludzie bez samochodów zginęliby w dużym mieście..." - ja odnoszę wrażenie, że jest odwrotnie. W mieście nie ma miejsca na 10 miejsc parkingowych na jeden samochód, bo każdy chce mieć miejsce pod swoim domem, domem brata/siostry, domemem teściowej, przedszkolem, szkołą, sklepem osiedlowym, hipermarketem, urzędem, kąpieliskiem, kinem/teatrem. Może jeszcze osobne pasy dla Panów w samochodach kosztem autobusów?! Dobra i różnorodna komunikacja (w tym zbiorowa) i rozwerowa to podstawa cywilizowanego miasta. Wolę takie miasto niż stanie w korkach z innymi samochodami, w których w szczycie i tak traci się więcej czasu niż w komunikacji miejsskiej...

M
Marek

Jakość wykonanych prac jest tragiczna. Krzywe i nierówno położone chodniki, asfalt na ścieżce rowerowej jakby czekał na jeszcze jedną warstwę. Ogólnie słabo to wygląda.

a
alicja
W dniu 02.01.2015 o 09:22, obi napisał:

Kilkuset rowerzystow wywiera wplywy na miasto i organizuje zycie pozostalym kilkuset tysiacom mieszkancow ograniczajac chodniki i drogi (w miescie o pow. 300km2 bez samochodow ludzie by zgineli)...nie mowiac juz o tym, ze pomimo coraz wiekszej ilosci sciezek rowerowych to nie widac za duzo bicyklistow (nawet w sezonie, a juz teraz to wogole)...holandia sie zamarzyla, tylko nikt nie patrzy, ze to kraj wielkosci dwoch naszych wojewodztw, gdzie ich stolica ma powierzchnie nieco ponad polowe powierzchni szczecina...nie mam nic przeciwko rowerom, ale mierzmy sily na zamiary i pod potrzeby (kilkaset milionow pod infrastrukture dla kilku tysiecy uzytkownikow i to sezonowych)...a torowiska tramwajow porozwalane, drogi dziurawe a na chodnikach nogi mozna polamac...

Lobby rowerkowe dziala a reszta (kierowcy, piesi) niech sie gonia...juz nie mowiac o tym ze otwieranie takich scierzek pieknie dziala na poparcie polityczne...a kiedy powstana porzadne obwodnice szczecina by wyprowadzic zbedny ruch aut z miasta? (obwodnic srodmiejskich nie licze bo to nie rozwiazuje zadnych problemow zwiazanych z natezeniem ruchu jak i polepszeniem powietrza wiescie)
o
obi
Kilkuset rowerzystow wywiera wplywy na miasto i organizuje zycie pozostalym kilkuset tysiacom mieszkancow ograniczajac chodniki i drogi (w miescie o pow. 300km2 bez samochodow ludzie by zgineli)...nie mowiac juz o tym, ze pomimo coraz wiekszej ilosci sciezek rowerowych to nie widac za duzo bicyklistow (nawet w sezonie, a juz teraz to wogole)...holandia sie zamarzyla, tylko nikt nie patrzy, ze to kraj wielkosci dwoch naszych wojewodztw, gdzie ich stolica ma powierzchnie nieco ponad polowe powierzchni szczecina...nie mam nic przeciwko rowerom, ale mierzmy sily na zamiary i pod potrzeby (kilkaset milionow pod infrastrukture dla kilku tysiecy uzytkownikow i to sezonowych)...a torowiska tramwajow porozwalane, drogi dziurawe a na chodnikach nogi mozna polamac...
G
Gość

Na narozniku al. Wyzwolenia 1,3, pomiędzy słupem reklamowym, a wieżowcem zostało miejsca na przejście, na najwyżej dwie osoby.

Ale co tam, wżne że jest scieżka rowerowa, szeroka, z szerokimi krawęznikami i i miejscem na trawę od strony jezdni.

T
TommyPL
Nie ma sie co dziwic... w koncu na przetargach obowiazuje najnizsza cena :)
a
anaalfabeta

Lepiej zobaczcie jak jest ta ścieżka rowerowa zrobiona... asfalt wylany tragicznie, studzienki również ustawione tragicznie o krawężnikach już nie wspominając.

Dodaj ogłoszenie