Roczny bilet był tematem obrad Komisji do spraw Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miasta Szczecin. Zgodnie z propozycją, miałby obowiązywać na wszystkie linie autobusowe i tramwajowe, a tym samym zachęcić do przesiadki na komunikację miejską.
Przykładem ma być Austria, gdzie funkcjonuje KlimaTicket za 1095 euro (niższa cena 821 euro obowiązuje dla seniorów powyżej 65. roku życia i młodzieży do 25 lat).
Bilet jest ważny przez rok i można z niego korzystać na kolei i w komunikacji miejskiej na terenie całego kraju. Czy taki pomysł w skali Szczecina zdałby egzamin?
Prezydent Szczecina przypomina o tym, że zbliża się ważna zmiana cen biletów.
- W związku z uruchomieniem SKM czeka nas dyskusja i prawdopodobne zmiany w całej taryfie. Ceny biletów w Szczecinie należą do jednych z najniższych w Polsce, jednocześnie koszty stale rosną. Należy więc bardzo rozważnie podejść do całego tematu i wyważyć wiele racji - uważa Piotr Krzystek, prezydent Szczecina.
O komentarz poprosiliśmy również radnych.
- Pomysł jest ciekawy, na pewno warto dyskutować na temat rozwoju komunikacji miejskiej w Szczecinie, za którą ciężki czas. Zmiana na pewno nie może ograniczyć budżetu komunikacji miejskiej, ponieważ nie możemy pozwolić sobie na cięcia w siatkach połączeń - uważa Wojciech Dorżynkiewicz.
- Warto przeanalizować plusy i minusy takiego rozwiązania i zobaczyć, jak będzie to wyglądało na liczbach.
Kolejny rozmówca przypomina, że pomysł biletu rocznego za 365 złotych nie jest pomysłem nowym.
- Podczas jednej z konferencji prasowych z naszym kandydatem na prezydenta miasta, posłem Zbigniewem Boguckim, mówiliśmy o tym. Osobiście przygotowałem nawet do tego pomysłu projekt uchwały - mówi Marek Duklanowski, radny PiS.
- Uważam, że każdy pomysł zwiększający atrakcyjność transportu publicznego jest wart rozważenia. Wiadomym jest również, że cena przejazdu jest jednym z elementów, oczywiście nie jedynym i niedecydującym o wyborze transportu zbiorowego. Taki pomysł nie powinien negatywnie odbić się na liczbie pasażerów. Być może, choć to trzeba by sprawdzić, mógłby oddziaływać na wartość wpływów za bilety, choć tu trudno ocenić skalę tych zmian, biorąc pod uwagę z jednej strony oczekiwany wzrost liczby pasażerów, z drugiej zaś zapewne rezygnację części pasażerów z zakupu droższych, w przeliczeniu na jeden dzień korzystania, obecnie funkcjonujących biletów okresowych.
Zmiany w prawie o sprzedaży alkoholu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?