Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bike_S w Szczecinie na nowych zasadach? Dodatkowych jedenaście stref postoju roweru miejskiego

Szymon Wasilewski
Szymon Wasilewski
Szczecin opracowuje zasady działania nowej wypożyczalni roweru miejskiego. Miasto jakiś czas temu zaprezentowało wstępne założenia nowego systemu. Za nami konsultacje, w których zaproponowano m.in. nowe strefy postojowe. Jedenaście z nich zostanie wdrożonych.

System abonamentowy, brak darmowych minut oraz brak stacji, do których należy przypiąć rowery - to główne zmiany w systemie roweru miejskiego, jakie planuje wdrożyć miasto wraz z pojawieniem się jednośladów publicznych IV generacji. Miasto przeprowadziło właśnie konsultacje, w których udział wzięli rowerowi aktywiści, urzędnicy, radni, a także dziennikarze dwóch szczecińskich redakcji - w tym "Głosu Szczecińskiego".

Do tej pory użytkownicy po zarejestrowaniu się musieli zapłacić 20 zł opłaty początkowej i następnie każdy przejazd do 20 minut był darmowy. Według zaprezentowanych wcześniej propozycji w nowym cenniku opłata startowa również wyniesie 20 zł, a każda minuta jazdy będzie kosztować 6 groszy. Abonament miesięczny ma kosztować 18 zł, a profitem z niego ma być 60 minut darmowej jazdy dziennie. Każda dodatkowa minuta to 6 groszy. Po konsultacjach wprowadzono także możliwość abonamentu kwartalnego.

ZOBACZ TEŻ:

Ponieważ jednoślady będą wyposażone w autonomiczne blokady, stare stacje z zamkami będą już niepotrzebne. Zastąpią je strefy postoju w formie stojaków. Uczestnicy konsultacji zgłosili 34 propozycje dotyczące lokalizacji stref postoju. Po ich przeanalizowaniu kierownictwo NiOL rekomenduje do realizacji:

  • Pętla przy Netto Arenie
  • W połowie drogi pomiędzy przystankiem komunikacji miejskiej przy ul. Wyszyńskiego a strefą postoju przy Wyspie Grodzkiej.
  • Rejon SP16 w południowej części Gumieniec.
  • Ulica Sowińskiego przy zespole szkół nr 6 i centrum doskonalenia nauczycieli.
  • węzeł Łekno (po zakończeniu budowy)
  • Dworzec Niebuszewo
  • os. Książąt Pomorskich okolice ul. Jarogniewa
  • okolice Ronda Sybiraków
  • Fabryka Wody – 1 Maja.
  • osiedle Drzetowo Grabowo – przy SP 11
  • Podzamcze –Rynek Sienny
  • przy kąpielisku Głębokie (sezonowa, latem)
  • przy kąpielisku Arkonka (sezonowa, latem)

Postanowiono zlikwidować jedną z wcześniej zaproponowanych stref: w górze ulicy Duńskiej. Tutaj jest stromy podjazd, więc raczej mało kto będzie z niej korzystał. Obszar funkcjonowania BikeS w tej okolicy zostanie skorygowany do linii ulicy Wszystkich Świętych.

Jeśli w przyszłości system będzie jeszcze rozbudowywany, miasto weźmie pod uwagę kolejne strefy postoju:

  • Pętla przy ul. Żołnierskiej
  • Pętla tramwajowa Pomorzany
  • skrzyżowanie 26 Kwietnia i Derdowskiego
  • przy szpitalu na Pomorzanach
  • Filharmonia,
  • Muzeum Przełomów

ZOBACZ TEŻ:

Tymczasem NiOL stara się o zakup nowej floty rowerów. Pod koniec marca miasto ogłosiło przetarg na modernizację systemu. Procedura się przeciąga, ponieważ firma Next Bike Polska złożyła odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej, w której zarzuca gminie, że rozpisała przetarg w sposób "niezapewniający zachowania uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców". Miasto i oferent czekają na wyrok KIO. Z tego powodu otwarcie ofert przesunięto już po raz drugi, tym razem na 25 czerwca.

Zdajesz na Kartę Rowerową? Sprawdź, czy znasz te zasady poruszania się rowerem!

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Bike_S w Szczecinie na nowych zasadach? Dodatkowych jedenaście stref postoju roweru miejskiego - Głos Szczeciński

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński