Miejska spółka planuje wydać na zakup 63 rowerów 184,5 tys. złotych. Wymóg cenowy spełniła firma Nextbike, która zaoferowała, że dostarczy nowe jednoślady za 182,7 tys. złotych. Oznacza to, że jeden rower będzie kosztował 2,9 tys. złotych.
Natomiast Wojciech Kadrzyński zaproponował dostarczenie rowerów za ponad 194 tys. złotych, co oznacza około 3 tys. za sztukę. W styczniu właściciel szczecińskiego salonu rowerowego wygrał przetarg na sukcesywne dostarczanie części zamiennych do miejskich rowerów.
Oferty są w tej chwili analizowane i jeśli NiOL zdecyduje się na podpisanie z którąś z firm umowy, to nowe rowery powinny zostać dostarczone w ciągu 70 dni, czyli najpewniej w maju.
W ostatnich tygodniach dyskusję wokół funkcjonowania szczecińskiego roweru miejskiego wywołało stanowisko stowarzyszenia Rowerowy Szczecin, które poddało pod wątpliwość sens funkcjonowania sieci w obecnym kształcie.
CZYTAJ TEŻ:
- Nie negujemy tego, że rower publiczny odegrał znaczącą rolę w propagowaniu idei roweru jako środka transportu. Był to ważny etap, który jednak warto zakończyć. Sugerujemy stopniowe wygaszanie roweru - proponuje Rowerowy Szczecin, a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze można przeznaczyć na budowę nowych dróg rowerowych, które połączyłyby istniejące fragmenty.
Bike_S to bezobsługowa wypożyczalnia rowerów, która składa się z 87 stacji i 742 rowerów.
W ubiegłym roku z tego środka transportu skorzystano ponad 410 tysięcy razy.
ZOBACZ TAKŻE:
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?