Rowery dostarczyła firma Nextbike Polska, która wyceniła usługę na 182 700 zł. Oznacza to, że jeden pojazd kosztował Szczecin 2900 zł. 63 jednoślady uzupełniły system liczący około 700 rowerów.
W tym sezonie rower miejski łącznie funkcjonował tylko kilka tygodni, bo aż półtora miesiąca trwała "kwarantanna" Bike_S związana z pandemią koronawirusa. Od 6 maja szczecinianie ponownie mogą korzystać z wypożyczalni.
zobacz też:
Między innymi ta przerwa, trwająca w całej Polsce, wpłynęła na złą kondycję Nextbike Polska, firmy, która w Szczecinie dostarcza i obsługuje system. 19 maja przedsiębiorstwo, które odpowiada za 39 systemów rowerów miejskich w Polsce, złożyło wniosek o upadłość.
Firma wnosi o rozpoznanie wniosku restrukturyzacyjnego w pierwszej kolejności. To mogłoby pozwolić na porozumienie się z wierzycielami w kwestii zaległości i kontynuowanie pracy aż do momentu, gdy sytuacja gospodarcza się poprawi. Przedsiębiorstwo w ten sposób chce się także zabezpieczyć na wypadek udziału w kolejnych przetargach.
CZYTAJ WIĘCEJ: Nextbike składa wniosek o upadłość. Co dalej ze Szczecińskim Rowerem Miejskim Bike_S? - 20.05.2020
Umowa Nextbike ze szczecińską spółką Nieruchomości i Opłaty Lokalne, zarządcą Bike_S kończy się w listopadzie, wraz z obecnym sezonem. W opinii NiOL funkcjonowanie wypożyczalni na razie nie jest zagrożone. Więcej niewiadomych dotyczy momentu, kiedy Szczecin będzie szukać kolejnego operatora.
Jeśli Nextbike przetrwa, możliwe będzie aneksowanie umowy. Szczecin rozważa też modernizację systemu, lecz w kontekście problemów finansowych samorządu wydaje się to mało realne.
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?