Chodzi o krzyżówki z ulicami: Dojazdową i Kolonistów. Pas ruchu został zawężony, a w obrębie skrzyżowań i przejść dla pieszych wykonane zostało odgięcie toru jazdy. Magistrat tłumaczy wprowadzenie rozwiązań tym, żeby ograniczyć prędkość pojazdów jadących Szosą Polską i poprawić bezpieczeństwo pieszych.
Jednak na tej samej ulicy, u zbiegu z ulicą Nehringa jest miejsce, na którym trzeba poprawić bezpieczeństwo. To pasy tuż obok przystanku "Nehringa" na ulicy Szosa Polska. Lokalizacja przejścia wymaga od pieszego zachowania czujności, bo wychodząc zza autobusu, który zatrzymuje się na przystanku, pieszy nie jest widoczny dla kierowców. Najlepszym rozwiązaniem byłoby przesunięcie przejścia lub zatoki, by autobus nie zasłaniał zebry.
Niemal dwa lata temu spytaliśmy szczeciński magistrat o możliwość poprawy bezpieczeństwa.
- Sprawa była już kilka razy rozpatrywana. Bez przebudowy omawianego skrzyżowania brak jest możliwości w obecnej geometrii na zmianę lokalizacji zatoki bądź przejścia - odpowiedział wówczas Marcin Charęza, szef referatu ds. Organizacji Ruchu Urzędu Miasta Szczecin.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Ranking Miast Przyjaznych Kierowcom 2020. Jak wypadł Szczecin?
WIDEO: Michał Przepiera: Rok 2020 dla szczecińskich kierowców będzie zmorą
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?