Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Będzie Obwodnica Śródmiejska

Maciej Janiak, 9 stycznia 2006 r.
W maju ma rozpocząć się budowa odcinka Obwodnicy Śródmiejskiej Szczecina. Chodzi o odcinek wzdłuż ul. Przyjaciół Żołnierza, od łącznika z ul. Bandurskiego do Warcisława.

Miasto planuje zbudować 600 metrów dwujezdniowej drogi z chodnikami, ścieżką rowerową, dobrze oświetlonej. Koszt powstania drogi to 12 mln zł. Miasto spodziewa się otrzymać 75 proc. tej kwoty ze Zintegrowanego Programu Rozwoju Regionalnego. Teraz czeka na podpisanie umowy.

Do zbudowania będzie 1,2 km nowej jezdni, o dwóch pasach ruchu, każdy po 3,5 metra szerokości. Budowa tego odcinka, to kontynuacja rozpoczętej jeszcze w latach dziewięćdziesiątych Obwodnicy Śródmiejskiej, która od ul. Rugiańskiej ma biec przez kilka ważnych węzłów komunikacyjnych (m. in. Wilcza, Łękno, Rondo Szyrockiego, Zapadła).

- Kiedy dobrniemy do al. Wojska Polskiego, to obwodnica już będzie porządnie spełniać swoją rolę - zapowiada Tadeusz Żabiński , dyrektor Wydziału Inwestycji Miejskich Urzędu Miejskiego. - W lutym nastąpi otwarcie ofert w przetargu na wyłonienie firmy, która zbuduje te 600 metrów drogi.

Kolejny etap (WIM chciałby go wpisać do przyszłorocznego budżetu), to przedłużenie obwodnicy do ul. Krasińskiego. Na ten odcinek też potrzebne jest ok. 12 mln. Miasto planuje ubiegać się o dofinansowanie z Unii.

- Trzeba kontynuować sprawy i budować konsekwentnie - tłumaczy Tadeusz Żabiński. - Tym bardziej, że chodzi o trasę, która z komunikacyjnego punktu widzenia i odciążenia centrum jest priorytetowa.
Inna ważna droga, to Trasa Zachodnia (jeszcze do niedawna roboczo nazywana Obwodnicą Zachodnią), która połączy rondo Uniwersyteckie z al. Wojska Polskiego.

Spora część trasy jest gotowa: przebudowano Krakowską, zbudowano Europejską, w tym roku rozpocznie się budowa ronda Derdowskiego - Ku Słońcu, w przyszłości trzeba przebudować odcinek ul. Derdowskiego, gotowa jest ul. Taczaka. W tym roku jest 300 tys. zł. na projekt i dokumentację z pozwoleniem na budowę odcinka tzw. Nowoszerokiej.

Chodzi o to, by szybko zlikwidować źle funkcjonujące skrzyżowanie Taczaka i Łukasińskiego. Na razie miasto chce połączyć Taczaka z ul. Szeroką.

- Ulica Bracka pozostanie drogą dojazdową do osiedla, przebudowa skrzyżowania zlikwiduje "autoblokadę", która tam powstała - tłumaczy Żabiński.

Później Nowoszeroka ma biec obok istniejącej ulicy, włączyć się w ul. Szafera i biec
dalej do al. Wojska Polskiego.

- Te dalsze etapy są na razie w fazie koncepcji - zastrzega Elżbieta Turska, zastępca dyrektora wydziału inwestycji miejskich.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński