Będzie lepiej ze światłami na Trasie Północnej

Marek Jaszczyński
Dopiero po obliczeniu ruchu na poszczególnych wlotach skrzyżowania zostanie przygotowany nowy program dla sygnalizacji. Badania ruchu odbędą się przy włączonych i wyłączonych światłach.
Dopiero po obliczeniu ruchu na poszczególnych wlotach skrzyżowania zostanie przygotowany nowy program dla sygnalizacji. Badania ruchu odbędą się przy włączonych i wyłączonych światłach. Sebastian Wołosz
Sygnalizacja na skrzyżowaniu ulic Królewskiego i Rostockiej nie działa.

- Od razu poprawiła się przepustowość ruchu na krzyżówce - komentują kierowcy.

To okoliczni mieszkańcy informowali o problemach z korkowaniem się skrzyżowania. Dlatego zapadła decyzja, żeby tymczasowo wyłączyć światła.

- Najpierw przeliczymy dokładnie natężenie pojazdów na poszczególnych wlotach skrzyżowania przy niedziałającej sygnalizacji i wówczas ponownie ją włączymy i przeprowadzimy badania - mówi Marcin Charęza, szef zespołu ds. organizacji ruchu szczecińskiego magistratu. - Część mieszkańców ul. Łącznej jeszcze nie wiedziała, że mogą jechać ulicą Królewskiego i po staremu jechała ulicą Rostocką.

Badania ruchu odbędą się o różnych porach dnia, w różne dni, po to, żeby obliczyć przepustowość i dostosować programy sygnalizacji. Sygnalizacja będzie też włączona na pewien czas w celu dokonania pomiarów. To będzie "eksperyment na żywym organizmie".

Ile czasu potrwa?

- Przy nowej sygnalizacji to potrwa około dwa miesiące. W momencie, kiedy była projektowana trasa nie można było przewidzieć natężenia ruchu. Zwłaszcza, że było to kilka lat temu. Teraz rozbudowały się osiedla przy Małych Błoniach - tłumaczy Charęza.

Dzień po otwarciu drugiego odcinka Trasy Północnej u zbiegu ulic Rostockiej, Warcisława, Królewskiego, kiedy włączono sygnalizację zaczęły się zatory. Na zielonym sygnale ulicą Rostocką od strony Warszewa w kierunku ulicy Banduskiego przejeżdżało maksymalnie pięć samochodów. Tymczasem liczba samochodów chcących wjechać w Rostocką z obu stron obwodnicy jest minimalna.

Otwarta ulica Królewskiego to ponad kilometrowy odcinek Trasy Północnej oraz ponad półtorakilometrowy odcinek ulicy Łącznej. W trakcie prac powstały m.in. nowe sieci kanalizacyjne, sanitarne, energetyczne oraz telekomunikacyjne. Zamontowano również ekrany akustyczne oraz nową sygnalizację świetlną.

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
kolejne wcielenie dalajlam
W dniu 07.10.2014 o 10:29, ee napisał:

Skandal to są światła na niedokończonej Obwodnicy Śródmiejskiej (Przyjaciół Żołnierza, Wszystkich Świętych) jadąc od Wilczej do Arkońskiej staje się na każdych światłach, w najbardziej dziwnym miejscu na zielonym zdążą przejechać 3-4 samochody i znowu czerwone, mimo że na drogach poprzecznych wcale nie ma wielkiego ruchu. Niemierzyńska i Pawła VI to już oczywiście osobny temat , ale światła też można chyba przekierować i zmienić układ pasów ruchu.

ja sie juz poddalem czekajac na synchornizacje ktora miala byc we rzesniu i zawsze zap...am 90km/h i wtedy masz zielona fale. wiem ze to zle ale po prostu dostosowalem sie do zycia w tym patologicznym miescie. aha polecam ci yanosika zebys wiedzial czy nie stoja kolo kosciola i wtedy rura az do arkonskiej.

uzywajcie tej wiedzy madrze przeciwko glupcom

ps chareza odejdz i sprawdz sie jako operator koparki recznej, budda cie stworzyl do tego.

a
adam

to krok w dobrym kierunku, bo ta okolica to teraz bardzo popularne miejsce. Na tym osiedlu Małe Błonia powstaje już drugi etap, a zatem ludzi będzie przybywało. w końcu to blisko centrum, ale spokojnie, zielono. dobrze zatem by za inwestycjami szły też zmiany które ułatwiają życie

..
W dniu 07.10.2014 o 09:19, eska napisał:

 szef zespołu ds. organizacji ruchu szczecińskiego magistratu, zaskoczony ruchem na obwodnicy  :(  :( ????  Trudno uwierzyć w te brednie !!!!!!!!!!!! - i nadal pracuje  ;) ( taki mamy magistrat )

Co ja zrobię, że się z tobą zgadzam. Ten człowiek zawsze jest zaskoczony. Nawet jak ludzie monitują, że jest źle, to i tak on decyduje i bierze pensję być może z premią.

Do zwolnienia! Tyle utrudnień co zrobił wystarczy.

e
ee

Skandal to są światła na niedokończonej Obwodnicy Śródmiejskiej (Przyjaciół Żołnierza, Wszystkich Świętych) jadąc od Wilczej do Arkońskiej staje się na każdych światłach, w najbardziej dziwnym miejscu na zielonym zdążą przejechać 3-4 samochody i znowu czerwone, mimo że na drogach poprzecznych wcale nie ma wielkiego ruchu. Niemierzyńska i Pawła VI to już oczywiście osobny temat , ale światła też można chyba przekierować i zmienić układ pasów ruchu.

k
kierowca

ludzie w jakich czasch my żyjemy, kto to wogóle projektuje kto to buduje, kto odbiera.

Pomijam budowanie skrzyżowań w formie węzłów (sporo takich w Poznaniu) - bo to utopia w odniesieniu do Szczecina, pomijam budowanie rond - które idealnie spisują się w takich miejscach, ale jak już budują skrzyżowania ze światłami to niech to będzie prawdziwie inteligentne (sporo takich w Poznaniu) - czyli kompleksowo wyposażone w czujniki również dla pieszych - wtedy sygnalizacja dostosowuje się do ruchu - ma na stałe zaprogramowane czasy (dzięki czemu synchronizuje się z sąsiednimi) ale reguluje czas w zależności od natężenie na zasadzie zapożyczania czasu z sekwencji na której akurat nie ma już ruchu.

e
eska

 szef zespołu ds. organizacji ruchu szczecińskiego magistratu, zaskoczony ruchem na obwodnicy  :(  :( ????  Trudno uwierzyć w te brednie !!!!!!!!!!!! - i nadal pracuje  ;) ( taki mamy magistrat )

 

Dodaj ogłoszenie