A chodzi tu przede wszystkim o umiejętność współpracy: słuchania, analizowania, podpatrywania, której można nauczyć się na warsztatach.
Program, jaki przygotowała fundacja został stworzony na bazie dobrych praktyk zaobserwowanych na angielskich uniwersytetach: Cambridge oraz Oxford i został zaadaptowany do polskich warunków. Był testowany w jednej ze szczecińskich szkół przez cały rok.
- A wyniki przeszły nasze oczekiwania - podkreśla Konrad Gutowski z fundacji. - Po roku okazało się, że średnia ocen wzrosła o 20 proc., współczynnik porzucenia nauki po osiągnięciu pełnoletności spadł z 20 proc. do 5 proc., a szkoła po raz pierwszy w historii wzięła udział w Narodowym Konkursie Innowacyjności.
ZOBACZ TEŻ: 44 tys. uczniów rozpoczęło naukę w Szczecinie. Z jakimi nastrojami? [WIDEO]
44 tys. uczniów rozpoczęło naukę w Szczecinie. Z jakimi nast...
- My wiemy, że kapitał społeczny jest ważnym czynnikiem rozwoju ekonomicznego - dodaje Konrad Gutowski. - Wpływa na szybkość i efektywność negocjacji, obniża koszty transakcji, skraca procesy biznesowe, redukuje korupcję, promuje długofalową współpracę i rozpowszechnianie wiedzy. Chcemy, aby umiejętności te mieli też szczecińscy uczniowie.
Poziom kapitału społecznego w Polsce należy do najniższych na świecie, a województwo zachodniopomorskie ma najniższy wskaźnik innowacji w Polsce.
- Zależy nam na tym, aby to zmienić - podkreśla Gutowski. - Namówiliśmy dwie szkoły, aby przygotowały swoich uczniów do uczestniczenia w nowoczesnym świecie.
Rozpoczęcie roku szkolnego w SP 74 w Szczecinie [ZDJĘCIA]
Od września 2019 r. zaplanowane są nowe zajęcia warsztatowe. Będą prowadzone przez cały rok: 35 tygodni, 2 godziny szkolne w czterech pierwszorocznych klasach liceów i techników.
Fundacja finansuje warsztaty całkowicie z prywatnych środków zebranych w toku zbiórki crowdfundingowej i bezpośrednich darowizn.