Bądź w formie: Aktywna mama w ciąży i po porodzie [wideo]

Celina Wojda
Celina Wojda

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Drogie mamy, jeśli lekarze nie zabraniają ćwiczyć w ciąży, to ćwiczcie. Aktywność fizyczna jest bardzo ważna, nie ważne czy będą to spacery w parku, nad morzem czy w górach. Ważne żeby chociaż w minimalnym stopni zapewnić sobie trochę ruchu.

Jak się okazuje, każda przyszła mama, niezależnie od zaawansowania ciąży powinna przemierzać średnio około 20 km tygodniowo. Taki dystans korzystnie wpływa na zdrowie i kondycję, a do tego gwarantuje dobre samopoczucie. Poświęcając czas na aktywności fizyczne warto wiedzieć, że w trakcie ciąży w ciele kobiety następują pewne naturalne zmiany – krzywizny kręgosłupa, obciążenie stawów i rozluźnienie więzadeł. Trudno o lepszy sposób na kompensowanie wspomnianych zmian i unikanie ewentualnych dolegliwości bólowych niż ruch. Najlepiej na świeżym powietrzu.

Do dyspozycji przyszłych mam są spacery, basen, gimnastyka w domu, jak i również zajęcia zorganizowane, prowadzonych przez profesjonalnie przygotowane do tego osoby. Mogą to być zajęcia taneczne dla kobiet w ciąży – doskonale relaksują matkę i dziecko oraz wspomagają ogólną wydolność organizmu. Przyszłe mamy mile widziane też są na zajęciach pilatesu i yogi, które wpływają na wzmacnianie poszczególnych partii ciała, kontrolowanie własnego ciała, a także są doskonałą nauką relaksacji. Warto zwrócić uwagę na zajęcia na basenie, które doskonale relaksują i wzmacniają mięśnie.

A co z siłownią? Mamy, które do tej pory często z niej korzystały, oczywiście za zgodą lekarza, nadal mogą z niej korzystać, z tym, że już nie z taką częstotliwością i obciążeniem jak przed ciążą. Trening powinien być ułożony przez osobę, która ma odpowiednie kompetencje do prowadzenia treningów kobiet ciężarnych. Najlepiej, jeżeli jest to fizjoterapeuta, ponieważ doskonale zna biomechanikę ciała kobiety w ciąży. Warto spytać o dostępność tego typu trenerów zanim wybierzemy się na siłownię.

Niestety, nie wszystkie przyszłe mamy mogą sobie pozwolić na aktywne 9. miesięcy. W takich sytuacjach warto pamiętać, że mniej więcej od 37 tygodnia ciąży należy rozpocząć nawet minimalny wysiłek. Dzięki temu zarówno organizm, jak i dziecko przygotują się porodu.

Niska aktywność fizyczna kobiet ciężarnych jest powodem występowania chorób wikłających ciąże, złego samopoczucia, obniżonego nastroju, występowania akcji skurczowej spontanicznej po terminie porodu oraz gorszej tolerancji na ból i wysiłek porodowy. Warto pamiętać o podtrzymywaniu aktywności fizycznej z okresu poprzedzającego ciążę lub zapoczątkować ją i zadbać o siebie i swoje dziecko.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3