Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Badanie: Prawie 60 proc. rodziców pełni rolę nauczyciela w zdalnym nauczaniu

Leszek Rudziński
Leszek Rudziński
Badanie: Prawie 60 proc. rodziców pełni rolę nauczyciela w zdalnym nauczaniu
Badanie: Prawie 60 proc. rodziców pełni rolę nauczyciela w zdalnym nauczaniu Marzena Bugala Polska Press
58 proc. badanych uważa, że rodzice zostali zmuszeni do przejęcia roli nauczycieli, a aż 67 proc. ankietowanych zwróciło uwagę na fakt, że przeniesienie nauki do domów negatywnie odbiło się na relacjach uczniów z ich rówieśnikami – wynika z badania raportu firmy ClickMeeting.

Od września liczba osób opowiadających się za powrotem do nauki stacjonarnej wzrosła o ponad 11 proc. Rośnie także zaufanie do nauki w formie hybrydowej - obecnie popiera ją o 13 proc. więcej osób niż jeszcze pół roku temu.

Nauka zdalna większym wyzwaniem niż stacjonarna

W ciągu ostatniego półrocza wzrosła liczba osób pozytywnie oceniających przygotowanie placówek edukacyjnych do nauki zdalnej. Jednocześnie coraz więcej osób uważa, że ta forma edukacji stanowi większe wyzwanie niż nauka stacjonarna - taką odpowiedź wskazało 76 proc. badanych w raporcie „Jak oceniamy naukę zdalną po roku pandemii?” przygotowanym przez ClickMeeting. W porównaniu do analogicznego badania przeprowadzonego we wrześniu 2020 r. jest to wzrost o 2 proc. Według 21 proc. respondentów nauka zdalna nie jest trudniejsza od stacjonarnej.

Rodzice nauczycielami

Rozwiązania wprowadzone przez resort edukacji zdecydowanie zwiększyły zaangażowanie rodziców w nauczanie dzieci. Ponad połowa ankietowanych - 58 proc. - uważa, że z powodu nauki zdalnej rodzice przejęli rolę nauczycieli.

Jedynie 18 proc. respondentów jest odmiennego zdania.

Pogrzeszenie relacji domowych i rówieśniczych

Sytuacja ta nie pozostaje bez wpływu na relacje domowe. Zdaniem 36 proc. respondentów obecny model edukacji spowodował ich pogorszenie domowych relacji. Tyle samo osób nie zauważyło żadnej zmiany, a tylko 19 proc. uważa, że nauczanie zdalne ociepliło relacje domowe.

Co więcej, rok przymusowego zamknięcia w domach i braku kontaktów społecznych musiał wpłynąć nie tylko na stosunki między domownikami, ale również między znajomymi ze szkół i studiów. Aż 67 proc. ankietowanych zwróciło uwagę na fakt, że przeniesienie nauki do domów negatywnie odbiło się na relacjach uczniów z ich rówieśnikami. Liczba osób, które dostrzegają poprawę tej sfery życia, jest minimalna - zaledwie 8 proc.

Chcemy powrotu do szkół, ewentualnie nauki hybrydowej

W badaniu 48,5 proc. ankietowanych stwierdziło, że z niecierpliwością wypatruje ponownego otwarcia szkół i uczelni. Aż 42 proc. osób uważa, że placówki edukacyjne powinny powrócić do hybrydowego trybu nauczania, łączącego naukę zdalną i stacjonarną.

Tylko 8 proc. respondentów jest przeciwne powrotowi nauki stacjonarnej, zarówno w trybie pełnym, jak i hybrydowym. W tym wypadku zmiana nastrojów jest bardzo wyraźna. Jeszcze we wrześniu za nauką stacjonarną opowiadało się 37 proc. respondentów, za nauką w formie hybrydowej 29 proc., a za pozostaniem przy nauce zdalnej - 19 proc.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Badanie: Prawie 60 proc. rodziców pełni rolę nauczyciela w zdalnym nauczaniu - Portal i.pl

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński