Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Autobusy pospieszne w Szczecinie nie zostaną zlikwidowane

Marek Jaszczyński
Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego przyznaje, że autobusy pospieszne przydały się w kryzysie tramwajowym.
Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego przyznaje, że autobusy pospieszne przydały się w kryzysie tramwajowym. Sebastian Wołosz
Wczoraj odbyła się konferencja o „Problemach komunikacyjnych Aglomeracji Szczecińskiej”. Jednym z jej tematów był funkcjonowanie systemu komunikacji miejskiej na prawobrzeżu po oddaniu pętli „Turkusowa”. Okazuje się, że nie będzie (na razie) likwidacji autobusowych linii pospiesznych.

- Nie ma przyzwolenia społecznego, żeby likwidować linie pospieszne, należy je rozpatrywać w kategoriach uzupełnienia oferty przewozowej - mówi Dariusz Wołoszczuk, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Obserwujemy spadek pasażerów jeżdżących tymi liniami. Część pasażerów zaczęła kalkulować: woli jeździć taki sam czas, ale za połowę ceny.

Blokada torowiska

O tym, że linie autobusowe są potrzebne wykazała sytuacja z minionego wtorku. Kiedy to z powodu śmierci pasażera doszło do paraliżu tramwajowego na ul. Energetyków. Na ulicy Gdańskiej i Energetyków autobusy pospieszne po raz pierwszy wjeżdżały na przystanki tramwajowe.

- Ta sytuacja pokazała, że komunikacja autobusowa jest niezbędna i stanowi uzupełnienie komunikacji tramwajowej - mówi Dariusz Wołoszczuk.

Mieszkańcy prawobrzeża mają też swoje oczekiwania względem zmian w komunikacji autobusowej. Nie są skłonni do radykalnych zmian a bardziej do modyfikacji sieci.

Na przykład przedłużenie linii nr 71 z Basenu Górniczego w kierunku Klucza, tak żeby zapwnić połączenie osiedla Słonecznego z Podjuchami. - Teraz na tej trasie jeździ tylko autobus linii nr 66 i wyłącznie w godzinach szczytu. „66” byłaby dobrą linią do obsługi strefy ekonomicznej przy ul. Szymborskiej - informuje rzecznik ZDiTM. Pojawiły się również sugestie, żeby linię nr 64 przedłużyć do ul. Kniewskiej.

Propozycje cięć już były

Przypomnijmy, że w maju 2014 roku w czasie debaty poświęconej systemowi komunikacji miejskiej Szczecina poznaliśmy opracowanie koncepcji zmian w siatce połączeń autobusowych. Dokument opracował na zlecenie Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego zespół Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego. Pierwszy wariant zakładał likwidację linii B, D, E i F, a pozostawienie kursów autobusów A, C i G, ale na skróconej trasie. Drugi wariant zakładał likwidację wszystkich autobusów pospiesznych, ale uruchomienie nowego autobusu kursującego przez Autostradę Poznańską. Trzeci wariant to również likwidację wszystkich linii pospiesznych, nowością miałaby być linia autobusowa z osiedla Kasztanowego przez Dąbie do Basenu Górniczego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński