Autobusy pospieszne w Szczecinie nie zostaną zlikwidowane

Marek Jaszczyński
Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego przyznaje, że autobusy pospieszne przydały się w kryzysie tramwajowym.
Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego przyznaje, że autobusy pospieszne przydały się w kryzysie tramwajowym. Sebastian Wołosz
Wczoraj odbyła się konferencja o „Problemach komunikacyjnych Aglomeracji Szczecińskiej”. Jednym z jej tematów był funkcjonowanie systemu komunikacji miejskiej na prawobrzeżu po oddaniu pętli „Turkusowa”. Okazuje się, że nie będzie (na razie) likwidacji autobusowych linii pospiesznych.

- Nie ma przyzwolenia społecznego, żeby likwidować linie pospieszne, należy je rozpatrywać w kategoriach uzupełnienia oferty przewozowej - mówi Dariusz Wołoszczuk, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Obserwujemy spadek pasażerów jeżdżących tymi liniami. Część pasażerów zaczęła kalkulować: woli jeździć taki sam czas, ale za połowę ceny.

Blokada torowiska

O tym, że linie autobusowe są potrzebne wykazała sytuacja z minionego wtorku. Kiedy to z powodu śmierci pasażera doszło do paraliżu tramwajowego na ul. Energetyków. Na ulicy Gdańskiej i Energetyków autobusy pospieszne po raz pierwszy wjeżdżały na przystanki tramwajowe.

- Ta sytuacja pokazała, że komunikacja autobusowa jest niezbędna i stanowi uzupełnienie komunikacji tramwajowej - mówi Dariusz Wołoszczuk.

Mieszkańcy prawobrzeża mają też swoje oczekiwania względem zmian w komunikacji autobusowej. Nie są skłonni do radykalnych zmian a bardziej do modyfikacji sieci.

Na przykład przedłużenie linii nr 71 z Basenu Górniczego w kierunku Klucza, tak żeby zapwnić połączenie osiedla Słonecznego z Podjuchami. - Teraz na tej trasie jeździ tylko autobus linii nr 66 i wyłącznie w godzinach szczytu. „66” byłaby dobrą linią do obsługi strefy ekonomicznej przy ul. Szymborskiej - informuje rzecznik ZDiTM. Pojawiły się również sugestie, żeby linię nr 64 przedłużyć do ul. Kniewskiej.

Propozycje cięć już były

Przypomnijmy, że w maju 2014 roku w czasie debaty poświęconej systemowi komunikacji miejskiej Szczecina poznaliśmy opracowanie koncepcji zmian w siatce połączeń autobusowych. Dokument opracował na zlecenie Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego zespół Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego. Pierwszy wariant zakładał likwidację linii B, D, E i F, a pozostawienie kursów autobusów A, C i G, ale na skróconej trasie. Drugi wariant zakładał likwidację wszystkich autobusów pospiesznych, ale uruchomienie nowego autobusu kursującego przez Autostradę Poznańską. Trzeci wariant to również likwidację wszystkich linii pospiesznych, nowością miałaby być linia autobusowa z osiedla Kasztanowego przez Dąbie do Basenu Górniczego.

FLESZ: Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 16

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

a
ambiq
W dniu 15.10.2015 o 22:57, Mariusz napisał:

Tak więc kwestią czasu jest kiedy miasto zmusi większość mieszkańców do korzystania z tej formy komunikacji, często bardziej uciążliwej dla wielu z nas.

Właśnie "ZMUSI" i jeszcze pewnie powiedzą, że to dla naszej wygody.
 

j
joanna

Uważam, że przydałoby się przedłużyć trasę 64.Wiele osób jeździ z Podjuch w te rejony.

L
Lukasz

Jak czytem wypowiedzi tego rzecznika prasowego ZDiTM to mam wrażenie ... a raczej pewność że nie jeździ autobusami !!!! Linia B jest przeładowana !!! Z osiedla arkońskiego jedzie tyle osób !! Ta linia jest niezbędna !

M
Mariusz
W dniu 15.10.2015 o 15:49, ambiq napisał:

Jednak w tym kształcie to tramwaje powinny spełniać rolę dopełniającą jako dodatek a nie autobusy pospieszne.Pozdrawiam 

 

Komunikacja szynowa wymaga "dużego obłożenia" aby nie była deficytowa. Wynika to z prostej przyczyny - koszty stałe utrzymania infrastruktury są olbrzymie.

Tak więc kwestią czasu jest kiedy miasto zmusi większość mieszkańców do korzystania z tej formy komunikacji, często bardziej uciążliwej dla wielu z nas.

A
Anna

Super, że pospieszne zostają. Tylko że rano i po południu są przeładowane :/ Warto by też pomyśleć o liniach z pętli na Słonecznym do Podjuch, a nie że trzeba się przesiadać w Zdrojach, bo linia 66 ma kiepskie kursy :/ Albo z pętli na Słonecznym pod Outlet, czy do Auchan, w końcu przy torach koło pętli widnieją reklamy a tylko linią 55 dojechać można i iść też pieszo trzeba :/ No i warto by pomyśleć o przywróceniu połączenia Prawobrzeża z Policami, bezpośredni dojazd był super. Czy np stworzyć linię z pętli na Słonecznym do szpitala w Zdunowie, połączyć Kijewo, Słoneczne i Bukowe z Gumieńcami, byłoby super dla studentów, bez konieczności przesiadki w Podjuchach.

A
Aldi

Ciekawe...ją zauważyłam natomiast,że po południu linie pośpieszne są przeciążone. Nie ma wolnych miejsc,jest tłok. Rano tak samo,więc kto to sprawdzał?

a
aga
W dniu 15.10.2015 o 15:27, Dariusz napisał:

Witam.Proponuje, aby autobus 55 z Klucz Autostrada zamiast na Basen Górniczy jechał przez przystanek Jaśminowa ZUS do Osiedla Słonecznego. Same korzyści m. in. dodatkowy autobus na linii Zdroje-Słoneczne, bezpośrednie połączenie dużych osiedli na prawobrzeżu Podjuchy-Słoneczne. 66 do likwidacji. 64 bez zmian i tak często spóźnione przez zatory w Dąbiu.

Też tak uważam, to świetny pomysł.

a
ambiq

"Obserwujemy spadek pasażerów jeżdżących tymi liniami. Część pasażerów zaczęła kalkulować: woli jeździć taki sam czas, ale za połowę ceny."
I co, później całkiem zlikwidujecie linię "A" bo uznacie, że nikt nie chce nią jeździć?
Proponuję zrobić eksperyment
Proszę przywrócić linię "A" do pierwotnego kształtu z końcowym na Studziennej I wtedy zobaczycie jak powróci jej popularność.

Ludzie z prawego brzegu mogli bezpośrednio dojechać do pracy i szkoły. Setki uczniów spoza Szczecina z przystanku na Wyszyńskiego mogli dojechać bez przesiadki do szkoły na Hożej. Teraz ich dojazd znacznie się wydłużył.
Tak właśnie uszczęśliwiliście większość byłych pasażerów lini "A".
Obecna skrócona wersja pospiesznej lini A staje w sprzeczności z ideą jej powstania. To pospieszne autobusy miały pomagać w przemieszczaniu się na większe odległości bez konieczności przesiadki. To one powinny być głównym środkiem komunikacji z prawobrzeża do bardziej odległych miejsc na lewym brzegu odry.
Nie twierdzę, że tramwaje są zbędne, z pewnością wygodnie dojedzie się nimi na niebuszewo albo na cmentarz. Jednak w tym kształcie to tramwaje powinny spełniać rolę dopełniającą jako dodatek a nie autobusy pospieszne.
Pozdrawiam

 

 
G
Gość

Dobrz byłoby wydlużyć linie 58 i 59 do Bramy Portowej tak żeby było polączenie z tramwajami 7 i 8

D
Dariusz

Witam.
Proponuje, aby autobus 55 z Klucz Autostrada zamiast na Basen Górniczy jechał przez przystanek Jaśminowa ZUS do Osiedla Słonecznego. Same korzyści m. in. dodatkowy autobus na linii Zdroje-Słoneczne, bezpośrednie połączenie dużych osiedli na prawobrzeżu Podjuchy-Słoneczne. 66 do likwidacji. 64 bez zmian i tak często spóźnione przez zatory w Dąbiu.

B
BV
W dniu 15.10.2015 o 13:21, Ada napisał:

Sram na komunikacje miejską. Wrzód na miejskiej du*** generujący gigantyczne koszty

Zakładam że pani ma auto. Nie polecam jednak siadać za kółko w obecnym stanie, nie widzi pani dalej niż czubek własnego nosa.

a
aga

I nie będzie niczego... bo tramwaj jest. Teraz niech się tłoczą w wagonach. A pospiech z Podjuch być powinnien już dawno, żadna to atrakcja.

P
Pan Głośny

A może zmienić trasę pośpiesznego A?

Np. żeby jeździł przez rondo w Zdrojach, koło Selgrosa i koło szpitala (jak obecnie 84) w górę na pętlę na Bukowym?

Albo nawet przez pętlę na Bukowym na pętlę Słoneczne/Majowe?

Ludzie z Bukowego nie mają w tej chwili korzyści z szybkiego tramwaju, to może w ten sposób poprawić im komunikację?

D
Darek

Jakoś w C nie widać żeby spadła ilość pasażerów. W godzinach szczytu nabite do granic możliwości.

m
maruda

ja proponuje zlikwidowac linie 87, i tak nigdy na czas nie przyjezdza, generuje tylko same koszty, po co to utrzymywac ?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3