Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Autobus 52 nie pojedzie do Pleciugi. Ale czekają nas inne zmiany

Marek Jaszczyński
Organizator przewozów nie przychylił się do propozycji naszego Czytelnika, który zaproponował wydłużenie kursów linii 52 aż do ulicy Wąskiej
Organizator przewozów nie przychylił się do propozycji naszego Czytelnika, który zaproponował wydłużenie kursów linii 52 aż do ulicy Wąskiej Sebastian Wołosz
Nasz Czytelnik zaproponował wydłużenie linii z Tkackiej. Mowa o linii nr 52, która kursuje między Wyspą Pucką a ulicą Tkacką.

- Linia 52 zamiast przystanku końcowego na "Tkackiej" mogłaby mieć ten przystanek na ul. Wąskiej, w pobliżu "Pleciugi" - proponuje pan Łukasz, nasz Czytelnik.

Szczegółowo podaje jak powinna wyglądać trasa. Z Wyspy Puckiej przez ul. Wyszyńskiego i dalej autobus mógłby się zatrzymywać na istniejących przystankach "Plac Zgody", czyli mieć przystanek wspólny z linią autobusową 87.

- Dalej przez plac Szarych Szeregów, Wojska Polskiego między Niedziałkowskiego a Felczaka (lub na Felczaka za zakrętem w prawo), następny to okolice Urzędu Skarbowego i końcowy w rejonie "Pleciugi", ma to jeszcze tę zaletę, że pasażerowie mogliby dojeżdżać do Floating Areny.

Natomiast powrót autobusu mógłby się odbywać przez przystanek"Niedziałkowskiego", przy poradni dla niedosłyszących, następny postój przy siedzibie TVP, stąd autobus skręca w aleję Wojska Polskiego. Tutaj postój przy przystanku obok posesji nr 66. Kolejny przystanek to "Plac Szarych Szeregów" wspólny z linią 87, "Plac Zgody", "Plac Zwycięstwa", "Brama Portowa" i dalej jak obecnie.

Propozycję Czytelnika odnośnie rozwoju linii przesłaliśmy do Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. Jak zwykle w takiej sytuacji wszystko rozbija się o pieniądze.

- Obecnie nie ma planów odnośnie wydłużenia trasy linii 52 - informuje Marta Kwiecień- Zwierzyńska z zarządu dróg.
Ale możemy spodziewać się istotnych zmian na innych liniach komunikacyjnych.

To wydłużenie trasy autobusu linii nr 80 aż do ulicy Druckiego - Lubeckiego (obecnie dojeżdża do ul. Rugiańskiej na Drzetowo), żeby połączyć z liniami tramwajowymi 6 i 11.

Wydłużona zostałaby także linia 68 z osiedla Kormoranów aż do osiedla Małe Błonia. Wszystkie kursy autobusu 87 z Podbórza zostałyby skierowane do ulicy Owocowej. Trwają także rozmowy z Gryfinem, który jest zainteresowany wydłużeniem miejskich linii ze Szczecina. Tu pod uwagę brana jest linia 55. Nowości będą wprowadzone jednak kosztem cięć na innych kursach.

Natomiast rewolucyjne zmiany w komunikacji związane z uruchomieniem Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju zostały przełożone na początek 2016 roku. Powód? Autobusowa część pętli "Turkusowa" będzie wykonana dopiero w przyszłym roku. A więc nie będzie miejsca do przesiadek z autobusu na SST. Na pętli kończy się pierwszy etap budowy linii tramwajowej.

- To nam mocno pokrzyżowało plany. W momencie uruchomienia SST nie ma elementu przesiadkowego - mówi Radosław Tumielewicz, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.

ZDiTM myśli nad dodatkowym autobusem pospiesznym z pętli przez ulice Krygiera (dawna Autostrada Poznańska), Taczaka, Obwodnicę Śródmiejską. Ta linia byłaby najdłuższą trasą autobusową w mieście.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto