Audi Q7 w nowej wersji. Zobacz zdjęcia

(WF)
Po trzech latach od wprowadzenia do produkcji Audi zmodernizowało model Q7. Auto stało się bardziej eleganckie, nowocześniejsze oraz m.in. zastosowano nową wersję 3-litrowego turbodiesla z najczystszą technologią wysokoprężną na świecie i jeszcze niższym spalaniem - tylko 8,9 litra/100 km.
Audi Q7 w nowej wersji. Zobacz zdjęcia
Audi

(fot. Audi)

Z przodu duża osłona chłodnicy singleframe otrzymała nowe kontury, pionowe chromowane listwy kontrastują z czarnym, błyszczącym lakierem. Zmodyfikowano także zderzaki: w dolnej części są pokryte czarnym lub popielatym kontrastowym lakierem, w zależności od koloru nadwozia. Osłona podwozia ma teraz w środkowej części zderzaka wyraźnie zaznaczone żebra.

W tylnej partii nadwozia dolna część zderzaka została pokryta jest lakierem w kontrastowym kolorze. Pokrywa bagażnika, która częściowo zachodzi na tylne słupki dachowe tworząc kontur w kształcie litery "S", w obrębie tablicy rejestracyjnej ma nową formę. Aby obniżyć ciężar auta klapę bagażnika wykonano z aluminium, podobnie jak pokrywę komory silnika i błotniki. Nowością są seryjne diodowe światła tylne.

Przestronnie i wygodnie

Audi Q7 w nowej wersji. Zobacz zdjęcia
Audi

(fot. Audi)

Dzięki rozstawowi osi 300 centymetrów mierzące 5,09 metra Audi Q7 jest jednym z rekordzistów w tej klasie. Oparcia tylnej kanapy można składać w trzech częściach. Po złożeniu powstaje równa powierzchnia podłogi, a pojemność bagażnika zwiększa się z 775 do 2.035 litrów.

Zestaw wskaźników i przełączników instrumentów ma nowy kształt. M.in. duże okrągłe zegary obramowano materiałem Metallic. Ponadto liczne elementy obsługowe zostały udoskonalone i ozdobione chromowanymi detalami, zaś nastrojowe światła w tapicerce drzwi oraz ozdobne wstawki po stronie pasażera nadają wnętrzu dystyngowany charakter.

Mocne i efektywne silniki

Audi Q7 w nowej wersji. Zobacz zdjęcia
Audi

(fot. Audi)

Audi Q7 może być wyposażone w jeden z sześciu silników z bezpośrednim wtryskiem: dwoma benzynowymi i czterema wysokoprężnymi. W tym zestawie jest także najmocniejszy diesel na świecie zastosowany w SUV-ie - jednostka V12 TDI. Moc silników przekazywana jest poprzez sześciostopniową przekładnię tiptronic do systemu napędu quattro.

Silnik 3.0 TDI ma moc 240 KM, a spala przy tym tylko 9,1 litra paliwa na 100 km. O 0,2 litra mniej zużywa dostępny na życzenie 3.0 TDI clean diesel. Wariant ten spełnia surowe amerykańskie normy emisji spalin LEV II Bin 5 oraz zapowiadaną na 2014 rok europejską normę Euro-6.

Również w przypadku silnika V8 4.2 TDI zużycie paliwa spadło - z 11,1 do 9,9 litra na 100 km. Jednocześnie wzrosła moc, do 340 KM.

12-cylindrowy deisel (spokrewniony z silnikiem samochodu wyścigowego R10 TDI - trzykrotnego zwycięzcy Le Mans), uzyskuje z sześciu litrów pojemności moc 500 KM i 1.000 Nm już od 1.750 obr./min. Przyspieszając do setki w 5,5 sekundy wariant ten może się poszczycić osiągami mocnego samochodu wyścigowego. Mimo imponującej mocy spala średnio 11,3 litra paliwa na 100 km.

Podstawową jednostką benzynową jest silnik V6 3.6 FSI o mocy 280 KM. O 70 KM mocniejszy jest motor V8 4.2 FSI.

Ceramiczne hamulce

Audi Q7 w nowej wersji. Zobacz zdjęcia
Audi

(fot. Audi)

Nowością w Q7 są ceramiczne tarcze hamulcowe wzmacniane włóknem węglowym, dostępne w opcji w wersjach z silnikami ośmiocylindrowymi. Są one lżejsze niż tarcze stalowe, ekstremalnie odporne na ścieranie, praktycznie pozbawione fadingu (spadek mocy hamowania w wyniku rozgrzania tarczy) i pozwalają na uzyskanie wysokich przebiegów oraz krótkich dróg hamowania. Tarcze ceramiczne mają średnicę z przodu 420, a z tyłu 370 mm i współpracują z czarnymi zaciskami opatrzonymi napisem "Audi ceramic". Na przedniej i tylnej osi zamontowano łącznie 24 tłoczki.

Maksymalne wyposażenie

Audi Q7 w nowej wersji. Zobacz zdjęcia
Audi

(fot. Audi)

W seryjnym wyposażeniu znajdują się m.in.: zależne od prędkości jazdy wspomaganie układu kierowniczego, podwójna podłoga w bagażniku ze schowkiem i "wanną", reling dachowy, komfortowa automatyczna klimatyzacja, system obsługi MMI, radio z odtwarzaczem CD i ośmioma głośnikami.
W ofercie wyposażenia dodatkowego znajduje się wiele luksusowych elementów: m.in. czterostrefowa automatyczna klimatyzacja, komfortowy klimatyzowany fotel, który nie tylko grzeje, lecz także chłodzi przy użyciu małych wentylatorów.

Q7 oferuje również wiele praktycznych rozwiązań - na przykład elektrycznie podnoszoną pokrywę bagażnika, dwustronną matę, zestaw szyn do mocowania bagażu, wyjmowany worek na narty, wspornik na rower do wnętrza, różne bagażniki dachowe, oraz składany zespół sprzęgu przyczepy (ten duży SUV może holować do 3,5 tony).

Jeżeli chodzi o system audio i informacji, to do wyboru jest wiele elementów modułowych. Najbogatsza wersja obejmuje twardy dysk dla danych nawigacji, muzyki i telefonu, kolorowy monitor z grafiką map 3D, napęd DVD oraz obsługę głosową. Można ją rozbudować do luksusowej centrali multimedialnej poprzez podłączenie np. telefonu z bluetooth, tunera TV, cyfrowego tunera radiowego i Rear Seat Entertainment. Audi oferuje także advanced sound system firmy Bang & Olufsen z dziesięcioma kanałami, mocą 505 W i 14 głośnikami.

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

c
candy
audi q7 bardzo ladny samochod
M
MaTT
Dokladnie jezeli chodzi o parkowanie Q7 jest problem, mialem okazje nim jeździc i czasami sie nameczylem zeby wjechac w miejsce po pandzie albo po punto
j
jareczek
Autko naprawdę godne polecenia, trzyma się drogi o ile zimą masz "zimówki", z tym spalaniem to chyba tylko nauka jazdy może osiągnąć taki wynik! Mój starszy co prawda model wciąga 13,4/100km czy to lato czy w zimę, czy po mieście,czy na autostradzie. Największą wpadką konstruktorów jest schowek dachowy na okulary- chyba tylko dziecinne bo normalne przeciwsłoneczne to......Parkowanie w ciasnych garażach to makabra, gdyż autko projektowano na rynek USA na naszych parkingach dla "pand" jest zaaa duże! Mimo to jest przyjemne w prowadzeniu i póki niema ich zbyt dużo na ulicach wzbudza zainteresowanie.
Dodaj ogłoszenie