Audi Q7 w nowej wersji na polskim rynku

Wojciech Frelichowski
W krajowych salonach Audi pojawił się model Q7 po modernizacji. Auto jest teraz bardziej eleganckie, nowocześniejsze i maksymalnie wyposażone.

Z przodu duża osłona chłodnicy otrzymała nowe kontury, pionowe chromowane listwy kontrastują z czarnym, błyszczącym lakierem. Zmodyfikowano także zderzaki: w dolnej części są pokryte czarnym lub popielatym kontrastowym lakierem, w zależności od koloru nadwozia. Osłona podwozia ma teraz w środkowej części zderzaka wyraźnie zaznaczone żebra. Standardowo montowane są diodowe światła do jazdy dziennej.

Z tyłu dolną część zderzaka pokryto lakierem w kontrastowym kolorze, przeprojektowano pokrywę bagażnika i zamontowano diodowe światła tylne.
W kabinie duże okrągłe zegary obramowano materiałem metallic. Ponadto liczne elementy obsługowe zostały udoskonalone i ozdobione chromowanymi detalami, zaś nastrojowe światła w tapicerce drzwi oraz ozdobne wstawki po stronie pasażera nadają wnętrzu dystyngowany charakter.

Audi Q7 w nowej wersji na polskim rynku
Fot. Audi

(fot. Fot. Audi)

Audi Q7 może być wyposażone w jeden z sześciu silników z bezpośrednim wtryskiem: dwoma benzynowymi i czterema wysokoprężnymi. W tym zestawie jest także najmocniejszy diesel na świecie zastosowany w SUV-ie - jednostka V12 TDI, która z sześciu litrów pojemności uzyskuje moc 500 KM i moment obrotowy o wartości 1.000 Nm już od 1.750 obr./min. Q7 z tym silnikiem przyspiesza do setki w 5,5 sekundy. Mimo imponującej mocy spala średnio 11,3 litra paliwa na 100 km.

Bazową jednostką wysokoprężną jest silnik 3.0 TDI o mocy 240 KM, który spala tylko 9,1 litra paliwa na 100 km. O 0,2 litra mniej zużywa dostępny na życzenie 3.0 TDI clean diesel. Wariant ten spełnia zapowiadaną na 2014 rok europejską normę emisji spalin Euro 6.

Również w przypadku diesla V8 4.2 TDI zużycie paliwa spadło - z 11,1 do 9,9 litra na 100 km. Jednocześnie wzrosła moc, do 340 KM.

Podstawową jednostką benzynową jest silnik V6 3.6 FSI o mocy 280 KM. O 70 KM mocniejszy jest motor V8 4.2 FSI.
Moc silników przekazywana jest poprzez sześciostopniową przekładnię tiptronic do systemu napędu quattro.

(fot. Fot. Audi)

W seryjnym wyposażeniu Q7 znajdują się m.in.: zależne od prędkości jazdy wspomaganie układu kierowniczego, podwójna podłoga w bagażniku z dodatkowy schowkiem pod podłogą, reling dachowy, komfortowa automatyczna klimatyzacja, system obsługi MMI, radio z odtwarzaczem CD i ośmioma głośnikami.

W ofercie wyposażenia dodatkowego znajduje się wiele luksusowych elementów: m.in. czterostrefowa automatyczna klimatyzacja, komfortowy klimatyzowany fotel, a także system audio i informacji z twardym dyskiem, kolorowym monitorem z grafiką map 3D, napędem DVD oraz obsługą głosową. Można ją rozbudować do luksusowej centrali multimedialnej poprzez podłączenie np. telefonu z bluetooth, tunera TV, cyfrowego tunera radiowego. Audi oferuje także ekskluzywny zestaw audio firmy Bang & Olufsen z dziesięcioma kanałami, mocą 505 W i 14 głośnikami.

Niestety, Audi Q7 kosztuje niemało - ceny zaczynają się od kwoty 233700 zł.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie