Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ankieterzy NFZ pytają pacjentów o jakość świadczeń w placówce, w której się leczyli. Sprawdź pytania, które mogą Ci zadać

Leszek Wójcik
Leszek Wójcik
Od wtorku (26 października) do wybranych losowo pacjentów, którzy przebywali ostatnio w szpitalu, dzwonią ankieterzy. Pytają oni w imieniu Narodowego Funduszu Zdrowia o wrażenia związane z pobytem w szpitalu. Ankieta jest anonimowa i trwa kilka minut.

Przedstawiciele Narodowego Funduszu Zdrowia podkreślają, że prowadzone przez nich badanie ma tylko jeden cel: poprawienie jakości i dostępności świadczeń.

"Działamy w imieniu i na rzecz pacjentów - czytamy na stronie internetowej NFZ. - Wspólnie ze świadczeniodawcami chcemy dbać o ich zdrowie. Robimy to m.in. poprzez monitorowanie należytej jakości i dostępności świadczeń opieki zdrowotnej oraz przez efektywne gospodarowanie środkami publicznymi".

Dlatego tak ważna jest opinia chorych na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych i poziom ich satysfakcji z przebytej hospitalizacji. Jest szansa, że dzięki ankiecie (pacjenci przedstawią tam swoje uwagi), komfort leczenia zostanie poprawiony.

Ankieterzy zadadzą byłym pacjentom dziewięć pytań:

  1. Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
  2. Jaka była jakość wyżywienia?
  3. Czy komunikacja była zrozumiała?
  4. Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
  5. Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
  6. Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
  7. Czy w nocy była cisza?
  8. Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
  9. Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?

ZOBACZ TEŻ:

Respondent zostanie poproszony o odpowiedź na pytania i ocenę wymienionych obszarów w skali od 0 do 10. Badanie jest pilotażem. Ankieterzy nie dotrą do wszystkich hospitalizowanych pacjentów. Ankieta jest anonimowa, dlatego nie poznają imion i nazwisk osób, z którymi się skontaktują, schorzeń ani rodzaju świadczeń, które im udzielono. Dzwoniący nie będzie więc wiedział o rozmówcy praktycznie nic. Pozna tylko numer telefonu, jego płeć, szpital, w którym się leczył oraz datę skreślenia z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę.

- Prosimy, aby pacjenci nie podawali żadnych innych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z jakiego korzystali) - podkreślają przedstawiciele NFZ. - To jest ważne dla ich bezpieczeństwa. Ankieterzy w naszym imieniu zadadzą tylko dziewięć wymienionych pytań. Nie będą potrzebowali żadnych danych pacjenta i nie mogą o nie prosić. Pacjent, do którego zadzwoni ankieter, powinien natychmiast zakończyć rozmowę, jeśli ten poprosi go o ocenę świadczenia, które nie miało miejsca - takie zdarzenie może wynikać z pomyłki w numerze telefonu. W takiej sytuacji respondenci powinni skontaktować się z NFZ (800 190 590). Mogą też pod ten numer zadzwonić, kiedy zachowanie ankieterów wzbudzi w nich jakiekolwiek wątpliwości. Tożsamość ankietera można potwierdzić poprzez infolinię (TIP), pod numerem 800 190 590.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Łącznie zachodniopomorskie szpitale otrzymają 475 tysięcy złotych.

Zachodniopomorskie szpitale otrzymały dofinansowanie na bezp...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Te produkty powodują cukrzycę u Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński