SYNQUEST 100 % SAE 0W-40
Olej silnikowy w pełni syntetyczny, sformułowany na bazie mieszaniny estrów i polialfaolefin z grupy olei energooszczędnych. Zapewnia znakomitą ochronę silnika, pozwalając zaoszczędzić nawet do 5 procent paliwa. Dzięki bardzo niskiej temperaturze krzepnięcia, zapewnia łatwy rozruch w zimie. Bardzo wysoki indeks lepkości powoduje, że gwarantuje jednakowe właściwości smarne w warunkach arktycznej zimy i tropikalnego lata.
Stosuje się go do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t), napędzanych zarówno silnikami benzynowymi, jak i dieslowskim (z turbodoładowanymi, z katalizatorem i bez, również o większej niż 2 liczbie zaworów na cylinder), samochodów sportowych i do motocykli.
SYNQUEST 100% SAE 5W-40
Jest to zaawansowany technicznie w 100 procentach syntetyczny olej silnikowy, dający doskonałe zabezpieczenie silnika zarówno w wysokich jak i niskich temperaturach. Skutki stosowania - doskonała czystość silnika, zmniejszone zużycie oleju, większa moc silnika oraz obniżone temperatury pracy. Polecany dla kierowców jeżdżących w skrajnych warunkach i przy dużych zakresach temperatur, łącznie z jazdami rajdowymi. Może być mieszany z olejami konwencjonalnymi.
Zastosowanie - samochody osobowe i dostawcze (do 3,5 t), sportowe - w tym wyczynowe rajdowe i wyścigowe.
SYNQUEST 100% SAE 5W-30
Wielosezonowy olej mineralny przeznaczonym do smarowania najnowocześniejszych silników benzynowych. Wyprodukowany na bazie polialfaolefin spełnia najbardziej rygorystyczne wymagania producentów samochodów w tym Amerykańsko-Japońskiego Komitetu Standaryzacji i Dopuszczeń Olejów - ILSAC. Energooszczędny, ułatwia rozruch w zimie.
Zastosowanie: amerykańskie i japońskie samochody osobowe i dostawcze do 3,5 t, gdzie wymagana jest norma ILSAC GF-1;GF-2, stosowany również do samochodów Daewoo Lanos i Nubira.
SYNTETIC BLEND DELUXE SAE 10W-40
Wysokojakościowy, wielosezonowy, półsyntetyczny olej o znakomitej płynności w niskich temperaturach (łatwy rozruch w zimie). Gwarantuje ochronę i czystość silnika w wysokich temperaturach. Wysoka dla tej klasy oleju lepkość HT/HS zapewnia maksymalną ochronę łożysk w wysokich temperaturach, przy równoczesnym spełnieniu norm oszczędności paliwa (minimum - 1,5 procent). Typowe dla tak skomponowanych olejów niskie zużycie własne uzupełnia charakterystykę tego bardzo wysokiej klasy oleju. Zalecany do stosowania w samochodach osobowych i dostawczych zarówno benzynowych jak i z silnikiem Diesla, z turbodoładowaniem włącznie.
SYNQUEST DIESEL SAE 10W-40
Półsyntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy do smarowania mocno obciążonych silników wysokoprężnych o nowoczesnej konstrukcji. Charakteryzuje się bardzo wysoką odpornością na ścinanie w wysokich temperaturach, co opóźnia jego starzenie. Ułatwia rozruch w warunkach ciężkiej zimy. Należy do grupy olejów oszczędnych. Pozwala na wydłużenie okresu między wymianami nawet do 100 000 km (Mercedes Actros).
Zastosowanie do wszystkich typów czterosuwowych silników Diesla, wolnossących i z turbodoładowaniem. zastosowanie - samochody ciężarowe, dostawcze, autobusy, traktory, sprzęt drogowy i budowlany. Wyłącznie zalecany (klasa CG-4) do silników spełniających najnowsze normy emisji spalin oraz do silników Mercedes Actros i
SCANIA Euro 3.
"4x4" Synthetic Blend 10W-40
Specjalny olej silnikowy przeznaczony do mocno obciążonych silników samochodowych z napędem na 4 koła. Oparty jest na mieszaninie wysokojakościowych olejów mineralnych i syntetycznych z precyzyjnie dobranymi dodatkami.
Chroni silnik w szerokim zakresie temperatur i zmiennych warunków jazdy. Odporny na utratę właściwości w przypadku przegrzania, jazdy na niskich biegach i z dużym obciążeniem (przykładowo - przy holowaniu lub jeździe w trudnym terenie). Użyty w procesie produkcji opatentowany system "Micro Q Filtration" zapobiega tworzeniu się osadów i szlamów.
Głównie stosuje się do samochodów osobowych i dostawczych z napędem na cztery koła, do samochodów terenowych i sportowych z silnikami benzynowymi oraz Diesla
100% Syntetic Synchron Ultra Premium SAE 5W-50
Olej silnikowy najnowszej generacji, wyprodukowany w oparciu o technologię z zakresu inżynierii molekularnej. Dzięki zastosowaniu systemu filtracji "Micro Q Filtration" jest idealnie czysty i zapobiega tworzeniu się szlamów, osadów i kwasów, a specjalny pakiet dodatków ochronnych dodatkowo wpływa na przedłużenie żywotności silnika.
Zastosowanie - samochody osobowe i dostawcze (do 3,5 t), napędzane czterosuwowymi silnikami benzynowymi i Diesla, a także sportowe (w tym wyczynowe rajdowe i wyścigowe).
SUPER BLEND SYNTHETIC PERFORMANCE SAE 10W-30
Zabezpiecza przed szkodliwymi efektami jazdy na krótkich odcinkach z częstym zatrzymywaniem się i ponownym ruszaniem, tak typowymi dla jazdy w mieście. Specjalna formuła przeciwdziałająca tworzeniu się osadów utrzymuje silnik w czystości. Super Blend jest olejem gwarantującym całoroczną ochronę silnika w najbardziej wymagających warunkach jazdy miejskiej i podmiejskiej.
Zastosowanie - samochody amerykańskie i japońskie z silnikami benzynowymi (wymagania gwarancyjne dla stosowania min. ILSAC GF-1), a także pozostałe samochody osobowe i dostawcze ( do 3,5 t), z silnikami benzynowymi i diesla
HDX UNIVERSAL FLEET SAE 15W-40, SAE 20W-50
Uniwersalny olej silnikowy. Kompozycja wyselekcjonowanych olei bazowych z dodatkami detergentowo-dyspersyjnymi oraz z preparatem przeciwosadowym. Zastosowanie - do wszystkich czterosuwowych silników benzynowych.
Castrol - ulubieniec części kierowców
Oleje Castrol obok Mobila i Shella należą do najbardziej cenionych przez kierowców. Podajemy kilka przykładów różnych zastosowań i odmian.
Castrol Formuła RS OW-40
Olej całkowicie syntetyczny. Bardzo szybko dociera do każdej części silnika. Zapewnia zwiększoną wydajność i skuteczniejszą ochronę od momentu uruchomienia zimnego silnika aż do wysokowydajnej pracy w wysokich temperaturach.
Nadaje się do stosowania w prawie każdym silniku samochodowym, zarówno nowym, jak i starym, benzynowym i wysokoprężnym. Utrzymuje silnik w czystości zapobiegając gromadzeniu się szkodliwych osadów.
GTX Magnatec SW-40
W pełni syntetyczny. W odróżnieniu od innych olejów zawiera unikalny ester syntetyczny ze spolaryzowanymi molekułami, które są przyciągane przez wewnętrzną powierzchnię silnika. W rezultacie tworzy się nań warstwa ochronna, która pozostaje na ściankach silnika po jego wyłączeniu aż do 24 godzin.
GTX 5 Lightec 10W-40
Olej syntetyczny. Zapewnia wysoką wydajność w warunkach drogowych w szerokim zakresie temperatur.
GTX 3 Protection 15W-40
Produkowany z zastosowaniem zaawansowanej technologii ze specjalnymi dodatkami. Zawiera o 30 procent mniej fosforu niż konwencjonalny olej 15W-40. Dzięki temu bardziej chroni katalizator. Odpowiedni do wszystkich samochodów osobowych, które posiadają rekomendację producenta do stosowania olejów SAE 15W-40.
GTX 15W-40
Podobnie jak poprzedni olej, posiada specjalne dodatki. Zawiera też mniej fosforu niż konwencjonalny olej silnikowy 15W-40 (ochrona katalizatora). Jest odpowiedni do samochodów osobowych, które posiadają rekomendację producenta do używania olejów SAE 15W-40.
GTD Diesel 10W-40
Olej silnikowy produkowany z myślą o silnikach wysokoprężnych, pracujących w każdych warunkach.
Ma wyższą liczbę zasadową, aby przeciwdziałać kwasom wytwarzanym podczas spalania. Zapewnia optymalne rozpraszanie sadzy w celu ochrony silnika przed zużyciem, utrzymując go przy tym w czystości. Polecany do nowoczesnych silników wysokoprężnych, bez i z turbodoładowaniem, z wtryskiem bezpośrednim i pośrednim (dla których producent rekomenduje oleje SAE 10W-40).
Co oznaczają symbole na opakowaniu oleju
Kupujemy olej, ale nie zawsze orientujemy się, co mówią umieszczone na opakowaniu tajemnicze oznaczenia.
Przykładowo symbol 5W-40 (lub w oznaczeniach polskich 5W/40) informuje nas o dwóch właściwościach oleju. Pierwszy (np. 5W) oznacza klasę lepkości w niskich temperaturach. Im niższa wartość, tym rzadszy olej, a tym samym większa jego płynność. Drugi symbol (np. 40) oznacza klasę lepkości w temperaturze 100 stopni Celsjusza.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?