Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Amerykańskie oleje

Redakcja
Przykład kilku mało jeszcze znanych na polskim rynku olejów silnikowych amerykańskiej firmy Quaker State. Chętnie kupowane są przez właścicieli samochodów sprowadzonych ze Stanów Zjednoczonych.

SYNQUEST 100 % SAE 0W-40

Olej silnikowy w pełni syntetyczny, sformułowany na bazie mieszaniny estrów i polialfaolefin z grupy olei energooszczędnych. Zapewnia znakomitą ochronę silnika, pozwalając zaoszczędzić nawet do 5 procent paliwa. Dzięki bardzo niskiej temperaturze krzepnięcia, zapewnia łatwy rozruch w zimie. Bardzo wysoki indeks lepkości powoduje, że gwarantuje jednakowe właściwości smarne w warunkach arktycznej zimy i tropikalnego lata.
Stosuje się go do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t), napędzanych zarówno silnikami benzynowymi, jak i dieslowskim (z turbodoładowanymi, z katalizatorem i bez, również o większej niż 2 liczbie zaworów na cylinder), samochodów sportowych i do motocykli.

SYNQUEST 100% SAE 5W-40

Jest to zaawansowany technicznie w 100 procentach syntetyczny olej silnikowy, dający doskonałe zabezpieczenie silnika zarówno w wysokich jak i niskich temperaturach. Skutki stosowania - doskonała czystość silnika, zmniejszone zużycie oleju, większa moc silnika oraz obniżone temperatury pracy. Polecany dla kierowców jeżdżących w skrajnych warunkach i przy dużych zakresach temperatur, łącznie z jazdami rajdowymi. Może być mieszany z olejami konwencjonalnymi.
Zastosowanie - samochody osobowe i dostawcze (do 3,5 t), sportowe - w tym wyczynowe rajdowe i wyścigowe.

SYNQUEST 100% SAE 5W-30

Wielosezonowy olej mineralny przeznaczonym do smarowania najnowocześniejszych silników benzynowych. Wyprodukowany na bazie polialfaolefin spełnia najbardziej rygorystyczne wymagania producentów samochodów w tym Amerykańsko-Japońskiego Komitetu Standaryzacji i Dopuszczeń Olejów - ILSAC. Energooszczędny, ułatwia rozruch w zimie.
Zastosowanie: amerykańskie i japońskie samochody osobowe i dostawcze do 3,5 t, gdzie wymagana jest norma ILSAC GF-1;GF-2, stosowany również do samochodów Daewoo Lanos i Nubira.

SYNTETIC BLEND DELUXE SAE 10W-40

Wysokojakościowy, wielosezonowy, półsyntetyczny olej o znakomitej płynności w niskich temperaturach (łatwy rozruch w zimie). Gwarantuje ochronę i czystość silnika w wysokich temperaturach. Wysoka dla tej klasy oleju lepkość HT/HS zapewnia maksymalną ochronę łożysk w wysokich temperaturach, przy równoczesnym spełnieniu norm oszczędności paliwa (minimum - 1,5 procent). Typowe dla tak skomponowanych olejów niskie zużycie własne uzupełnia charakterystykę tego bardzo wysokiej klasy oleju. Zalecany do stosowania w samochodach osobowych i dostawczych zarówno benzynowych jak i z silnikiem Diesla, z turbodoładowaniem włącznie.

SYNQUEST DIESEL SAE 10W-40

Półsyntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy do smarowania mocno obciążonych silników wysokoprężnych o nowoczesnej konstrukcji. Charakteryzuje się bardzo wysoką odpornością na ścinanie w wysokich temperaturach, co opóźnia jego starzenie. Ułatwia rozruch w warunkach ciężkiej zimy. Należy do grupy olejów oszczędnych. Pozwala na wydłużenie okresu między wymianami nawet do 100 000 km (Mercedes Actros).
Zastosowanie do wszystkich typów czterosuwowych silników Diesla, wolnossących i z turbodoładowaniem. zastosowanie - samochody ciężarowe, dostawcze, autobusy, traktory, sprzęt drogowy i budowlany. Wyłącznie zalecany (klasa CG-4) do silników spełniających najnowsze normy emisji spalin oraz do silników Mercedes Actros i
SCANIA Euro 3.

"4x4" Synthetic Blend 10W-40

Specjalny olej silnikowy przeznaczony do mocno obciążonych silników samochodowych z napędem na 4 koła. Oparty jest na mieszaninie wysokojakościowych olejów mineralnych i syntetycznych z precyzyjnie dobranymi dodatkami.
Chroni silnik w szerokim zakresie temperatur i zmiennych warunków jazdy. Odporny na utratę właściwości w przypadku przegrzania, jazdy na niskich biegach i z dużym obciążeniem (przykładowo - przy holowaniu lub jeździe w trudnym terenie). Użyty w procesie produkcji opatentowany system "Micro Q Filtration" zapobiega tworzeniu się osadów i szlamów.
Głównie stosuje się do samochodów osobowych i dostawczych z napędem na cztery koła, do samochodów terenowych i sportowych z silnikami benzynowymi oraz Diesla

100% Syntetic Synchron Ultra Premium SAE 5W-50

Olej silnikowy najnowszej generacji, wyprodukowany w oparciu o technologię z zakresu inżynierii molekularnej. Dzięki zastosowaniu systemu filtracji "Micro Q Filtration" jest idealnie czysty i zapobiega tworzeniu się szlamów, osadów i kwasów, a specjalny pakiet dodatków ochronnych dodatkowo wpływa na przedłużenie żywotności silnika.
Zastosowanie - samochody osobowe i dostawcze (do 3,5 t), napędzane czterosuwowymi silnikami benzynowymi i Diesla, a także sportowe (w tym wyczynowe rajdowe i wyścigowe).

SUPER BLEND SYNTHETIC PERFORMANCE SAE 10W-30

Zabezpiecza przed szkodliwymi efektami jazdy na krótkich odcinkach z częstym zatrzymywaniem się i ponownym ruszaniem, tak typowymi dla jazdy w mieście. Specjalna formuła przeciwdziałająca tworzeniu się osadów utrzymuje silnik w czystości. Super Blend jest olejem gwarantującym całoroczną ochronę silnika w najbardziej wymagających warunkach jazdy miejskiej i podmiejskiej.
Zastosowanie - samochody amerykańskie i japońskie z silnikami benzynowymi (wymagania gwarancyjne dla stosowania min. ILSAC GF-1), a także pozostałe samochody osobowe i dostawcze ( do 3,5 t), z silnikami benzynowymi i diesla

HDX UNIVERSAL FLEET SAE 15W-40, SAE 20W-50

Uniwersalny olej silnikowy. Kompozycja wyselekcjonowanych olei bazowych z dodatkami detergentowo-dyspersyjnymi oraz z preparatem przeciwosadowym. Zastosowanie - do wszystkich czterosuwowych silników benzynowych.

Castrol - ulubieniec części kierowców

Oleje Castrol obok Mobila i Shella należą do najbardziej cenionych przez kierowców. Podajemy kilka przykładów różnych zastosowań i odmian.

Castrol Formuła RS OW-40

Olej całkowicie syntetyczny. Bardzo szybko dociera do każdej części silnika. Zapewnia zwiększoną wydajność i skuteczniejszą ochronę od momentu uruchomienia zimnego silnika aż do wysokowydajnej pracy w wysokich temperaturach.
Nadaje się do stosowania w prawie każdym silniku samochodowym, zarówno nowym, jak i starym, benzynowym i wysokoprężnym. Utrzymuje silnik w czystości zapobiegając gromadzeniu się szkodliwych osadów.

GTX Magnatec SW-40

W pełni syntetyczny. W odróżnieniu od innych olejów zawiera unikalny ester syntetyczny ze spolaryzowanymi molekułami, które są przyciągane przez wewnętrzną powierzchnię silnika. W rezultacie tworzy się nań warstwa ochronna, która pozostaje na ściankach silnika po jego wyłączeniu aż do 24 godzin.

GTX 5 Lightec 10W-40

Olej syntetyczny. Zapewnia wysoką wydajność w warunkach drogowych w szerokim zakresie temperatur.

GTX 3 Protection 15W-40

Produkowany z zastosowaniem zaawansowanej technologii ze specjalnymi dodatkami. Zawiera o 30 procent mniej fosforu niż konwencjonalny olej 15W-40. Dzięki temu bardziej chroni katalizator. Odpowiedni do wszystkich samochodów osobowych, które posiadają rekomendację producenta do stosowania olejów SAE 15W-40.

GTX 15W-40

Podobnie jak poprzedni olej, posiada specjalne dodatki. Zawiera też mniej fosforu niż konwencjonalny olej silnikowy 15W-40 (ochrona katalizatora). Jest odpowiedni do samochodów osobowych, które posiadają rekomendację producenta do używania olejów SAE 15W-40.

GTD Diesel 10W-40

Olej silnikowy produkowany z myślą o silnikach wysokoprężnych, pracujących w każdych warunkach.
Ma wyższą liczbę zasadową, aby przeciwdziałać kwasom wytwarzanym podczas spalania. Zapewnia optymalne rozpraszanie sadzy w celu ochrony silnika przed zużyciem, utrzymując go przy tym w czystości. Polecany do nowoczesnych silników wysokoprężnych, bez i z turbodoładowaniem, z wtryskiem bezpośrednim i pośrednim (dla których producent rekomenduje oleje SAE 10W-40).

Co oznaczają symbole na opakowaniu oleju

Kupujemy olej, ale nie zawsze orientujemy się, co mówią umieszczone na opakowaniu tajemnicze oznaczenia.
Przykładowo symbol 5W-40 (lub w oznaczeniach polskich 5W/40) informuje nas o dwóch właściwościach oleju. Pierwszy (np. 5W) oznacza klasę lepkości w niskich temperaturach. Im niższa wartość, tym rzadszy olej, a tym samym większa jego płynność. Drugi symbol (np. 40) oznacza klasę lepkości w temperaturze 100 stopni Celsjusza.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński