Nasza Loteria

Al. Jana Pawła II w Szczecinie do przebudowy. Co się zmieni? [ZDJĘCIA]

Tomek Kuczyński
Tomek Kuczyński
Al. Jana Pawła II w Szczecinie
Al. Jana Pawła II w Szczecinie Andrzej Szkocki
Nowe chodniki, jezdnia, dodatkowa zieleń i mała architektura – to tylko część zmian, jakie czeka jedną z najbardziej reprezentacyjnych ulic w naszym mieście - wylicza Hanna Pieczyńska z ZDiTM-u w Szczecinie.

Przebudowa al. Jana Pawła II

Właśnie został ogłoszony przetarg na przebudowę al. Jana Pawła II w Szczecinie. Co nas czeka?

- Na al. Jana Pawła II przewiduje się wykonanie nowej konstrukcji jezdni z kostki kamiennej oraz ciągów pieszych i ścieżki rowerowej z dużych płyt granitowych - wylicza Hanna Pieczyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie. - Skrzyżowania także zostaną wykonane z kostki kamiennej, ale koloru kontrastowego w stosunku do kostki ułożonej na odcinkach pomiędzy skrzyżowaniami.

Parkowanie równoległe będzie możliwe po jednej stronie pasów postojowych. W miejscach narażonych na nieprzepisowe parkowanie pojazdów wykonane zostaną słupki zabezpieczające.

Natomiast ścieżka rowerowa zaprojektowana została w tym samym miejscu.

Po przebudowie pojawią się:

ZOBACZ TEŻ:

Przebudowa al. Jana Pawła II na odcinku od ul. Felczaka do pl. Grunwaldzkiego obejmie w szczególności:

  • Przebudowę jezdni,
  • Przebudowę chodników,
  • Przebudowę sygnalizacji świetlnej,
  • Przebudowę kolidującego uzbrojenia,
  • Wprowadzenie stałej organizacji ruchu,
  • Wykonanie elementów małej architektury i zieleni.
  • Przebudowę sieci wodociągowej
  • Bezwykopową renowację przyłączy kanalizacyjnych.

Na to zadanie wykonawca będzie miał 16 miesięcy licząc od dnia zawarcia umowy. ZDiTM czeka na oferty do 6 marca.

ZOBACZ TEŻ:

Projekt przebudowy torowiska na pl. Rodła, al. Niepodległości, pl. Żołnierza Polskiego,  al. Wyzwolenia do Ronda Giedroycia

Przebudowa torowiska na placu Rodła w Szczecinie. Co się zmi...

Projekt budżetu Szczecina na 2020. Przesunięte inwestycje i ...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
6 lutego, 10:07, Ala:

Już wole te dziurawe jezdnie i jeżdżenie po dziurawych torach. Proszę nie róbcie już żadnych inwestycji drogowych w Szczecinie. Wszystko co robicie to partolicie Hipolicie. Ulice które wytrzymały "Niemców" po przebudowach nawet 2 lat nie wytrzymują. Dość już partactwa. Jak nie potraficie odróżnić dobrze wykonanej roboty od złej (ktoś robi te odbiory o dziwo) to zostawcie już te ulice takie jakie są. Zabieracie pasy ruchu drogowe na pseudo ścieżki rowerowe itp. Miasto, które jeszcze kilka lat przed tymi nieprzemyślanymi remontami było jednym z przejezdnych od jakichś 2-3 lat stało się miastem korków i nieprzemyślanych inwestycji. I nie wmawiajcie ludziom, że aut jest więcej i to przez to. No i wszędzie te betonowe kupki czy słupki a wystarczy znak zakazu parkowania i postoju i egzekwowanie nieprzestrzegania ich. Karetka jak jedzie na sygnale to nawet nie ma przez te betonowe zapory gdzie zjechać, żeby ustąpić jej miejsca. Nawet karetki nie mogą dojechać do pacjenta bo...betonowe zapory to uniemożliwiają. Ot cały to Szczecin właśnie. Nie bez kozery nazywane jest to miasto wiochą z tramwajami. Bardzo ci za to panie Krzystek dziękujemy, przynajmniej ja.

6 lutego, 13:16, Gość:

To nie krzystek stoi za tym partactwem. To zditm odpowiada za remonty chodników i to zditm ma swoich szemranych inspektorków kryjących plecy partaczom. Jak na mojej ulicy pataczyli bezczelnie i ociągali się z robotom, to mi pan inspektor z zditmu powiedział "żebym się nie interesował bo mnie załatwią oskarżając o pomówienia wobec inspektora i wykonawcy", dodał że "on żadnych uchybień nie widzi a jak podważam jego kompetencje to możemy się w sądzie spotkać". Inwestycja zakończyła się pół roku po terminie a chodnik jest miejscami tak krzywy ze nawet ślepy to powinien zauważyć. Pan inspektor nie widział. Ręka rękę myje w zditmie a cały żal wylewa sie na prezydenta, który przecież bezpośrednio nie zarządza zditmem

Może i masz rację, ale zditm podlega pod prezydenta. Zatem jeżeli w ZDITM biorą w łapę (co chyba jest oczywiste) to powinni ich kominiarze wywieźć o 6 rano.. A pewnie skończy się jak zwykle czyli pogadają pogadają, a przekrętasy nadal będą pracować tam gdzie pracowali..

G
Gość
6 lutego, 10:07, Ala:

Już wole te dziurawe jezdnie i jeżdżenie po dziurawych torach. Proszę nie róbcie już żadnych inwestycji drogowych w Szczecinie. Wszystko co robicie to partolicie Hipolicie. Ulice które wytrzymały "Niemców" po przebudowach nawet 2 lat nie wytrzymują. Dość już partactwa. Jak nie potraficie odróżnić dobrze wykonanej roboty od złej (ktoś robi te odbiory o dziwo) to zostawcie już te ulice takie jakie są. Zabieracie pasy ruchu drogowe na pseudo ścieżki rowerowe itp. Miasto, które jeszcze kilka lat przed tymi nieprzemyślanymi remontami było jednym z przejezdnych od jakichś 2-3 lat stało się miastem korków i nieprzemyślanych inwestycji. I nie wmawiajcie ludziom, że aut jest więcej i to przez to. No i wszędzie te betonowe kupki czy słupki a wystarczy znak zakazu parkowania i postoju i egzekwowanie nieprzestrzegania ich. Karetka jak jedzie na sygnale to nawet nie ma przez te betonowe zapory gdzie zjechać, żeby ustąpić jej miejsca. Nawet karetki nie mogą dojechać do pacjenta bo...betonowe zapory to uniemożliwiają. Ot cały to Szczecin właśnie. Nie bez kozery nazywane jest to miasto wiochą z tramwajami. Bardzo ci za to panie Krzystek dziękujemy, przynajmniej ja.

To nie krzystek stoi za tym partactwem. To zditm odpowiada za remonty chodników i to zditm ma swoich szemranych inspektorków kryjących plecy partaczom. Jak na mojej ulicy pataczyli bezczelnie i ociągali się z robotom, to mi pan inspektor z zditmu powiedział "żebym się nie interesował bo mnie załatwią oskarżając o pomówienia wobec inspektora i wykonawcy", dodał że "on żadnych uchybień nie widzi a jak podważam jego kompetencje to możemy się w sądzie spotkać". Inwestycja zakończyła się pół roku po terminie a chodnik jest miejscami tak krzywy ze nawet ślepy to powinien zauważyć. Pan inspektor nie widział. Ręka rękę myje w zditmie a cały żal wylewa sie na prezydenta, który przecież bezpośrednio nie zarządza zditmem

G
Gość
6 lutego, 10:21, Gość:

Jak z[wulgaryzm] kolejną ulicę odcinek 2137.

Partacz Krzystek zabiera się za psucie kolejnego odcinka miasta. Ścieżki na płytach granitowych - co to [wulgaryzm] jest ? To jest tak śliskie że nie da się po tym chodzić bez butów górskich, a co dopiero jeździć rowerem.

Po co oni to ruszają w ogóle?!!? Chyba po to, by "deweloperzy", którzy kupili mieszkania na przetargach mogli je sprzedać z zyskiem... (przekręty na nieruchomościach to domena urzędasów).

Dokładnie tak, ścieżka z płyt granitowych to chory pomysł który mógł się narodzić tylko w chorej urzędniczej głowie. Do tego cholernie kosztowny, jakbyśmy nie mieli w mieście lepszych wydatków

G
Gość

"ścieżki rowerowej z dużych płyt granitowych" - czy komuś w urzędzie na głowę padło? Jakich znowu płyt, niech sobie w domu takie ułożą. ścieżka ma być równa i trwała, betonowa lub betonowa asfaltowa wydaje się być idealna. Żadnych kretyńskich płyt. Ktoś kto wpadł na ten pomysł chyba w życiu rowerem nie jechał. Boże co za kretynizm!!!!

G
Gość

Jak z[wulgaryzm] kolejną ulicę odcinek 2137.

Partacz Krzystek zabiera się za psucie kolejnego odcinka miasta. Ścieżki na płytach granitowych - co to [wulgaryzm] jest ? To jest tak śliskie że nie da się po tym chodzić bez butów górskich, a co dopiero jeździć rowerem.

Po co oni to ruszają w ogóle?!!? Chyba po to, by "deweloperzy", którzy kupili mieszkania na przetargach mogli je sprzedać z zyskiem... (przekręty na nieruchomościach to domena urzędasów).

A
Ala

Już wole te dziurawe jezdnie i jeżdżenie po dziurawych torach. Proszę nie róbcie już żadnych inwestycji drogowych w Szczecinie. Wszystko co robicie to partolicie Hipolicie. Ulice które wytrzymały "Niemców" po przebudowach nawet 2 lat nie wytrzymują. Dość już partactwa. Jak nie potraficie odróżnić dobrze wykonanej roboty od złej (ktoś robi te odbiory o dziwo) to zostawcie już te ulice takie jakie są. Zabieracie pasy ruchu drogowe na pseudo ścieżki rowerowe itp. Miasto, które jeszcze kilka lat przed tymi nieprzemyślanymi remontami było jednym z przejezdnych od jakichś 2-3 lat stało się miastem korków i nieprzemyślanych inwestycji. I nie wmawiajcie ludziom, że aut jest więcej i to przez to. No i wszędzie te betonowe kupki czy słupki a wystarczy znak zakazu parkowania i postoju i egzekwowanie nieprzestrzegania ich. Karetka jak jedzie na sygnale to nawet nie ma przez te betonowe zapory gdzie zjechać, żeby ustąpić jej miejsca. Nawet karetki nie mogą dojechać do pacjenta bo...betonowe zapory to uniemożliwiają. Ot cały to Szczecin właśnie. Nie bez kozery nazywane jest to miasto wiochą z tramwajami. Bardzo ci za to panie Krzystek dziękujemy, przynajmniej ja.

G
Gość

Błagam Pana PPK, aby inwestycje były rozłożone w czasie a nie rozpoczynane wszystkie w ostatnim roku trwania sześcioletniej perspektywy unijnej.

Please...

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński