Agresywne kontrolerki biletów? "Skandaliczne zachowanie"

Marek Jaszczyński
Nasza Czytelniczka była świadkiem kontroli biletów. Jej zdaniem ta kontrola została przeprowadzona w niewłaściwy sposób. Miało dojść do „pyskówki” Fot. Andrzej Szkocki
Agresja kontrolerów? Na monitoringu nic nie widać, ale słychać dyskusję. Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego czeka na skargę.

Do zdarzenia doszło w autobusie linii nr 59 jadącym w kierunku placu Rodła.

- Siedziałam akurat na miejscu koło wielce użytecznych biletomatów i byłam świadkiem, jak chłopak próbował kupić bilet już bodajże od przystanku „Sczanieckiej”, ale miał problem z wrzuceniem monet. Warto zauważyć, że próbował kupić bilet dla siebie i dla dziewczyny. Miał pecha, że na następnym przystanku rozpoczęła się kontrola - relacjonuje nasza Czytelniczka, która przysłała list do redakcji.

Według relacji naszej Czytelniczki, zachowanie pracownic Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego było naganne.

- Skandaliczne były zachowanie pani kontroler, która stwierdziła, że to od jej dobrej albo złej woli zależy czy zostanie na nich nałożona kara porządkowa czy nie - mówi świadek zdarzenia. - Można by się zastanowić czy takie stwierdzenie nie było próbą wyłudzenia jakiejś łapówki? Nie dziwię się chłopakowi, że słysząc takie zdanie zdenerwował się. Siedząc obok wtrąciłam się, bo byłam świadkiem, że chłopak próbował kupić bilet odkąd wsiadł do autobusu. Oczywiście na mnie też pani zaczęła krzyczeć, że mam się nie wtrącać (na marginesie zauważę, że miałam ważny bilet). Zaczęła też obrażać chłopaka nawiązując do jego koloru włosów, sugerować, że jest głupi. Wtrąciła się też druga pani kontroler, która powiedziała, że widziała jak chłopak zaczął kupować bilet dopiero, gdy wsiadła kontrola, co jest nieprawdą. Poza tym nie mogła tego widzieć, ponieważ wsiadła innymi drzwiami. Oczywiście zaczęła obrażać zarówno mnie, jak i chłopaka. Uważam, że takie zachowanie z ich strony jest niedopuszczalne, tym bardziej, że nikt nie był w stosunku do nich agresywny, to te dwie panie zaczęły krzyczeć i zachowywać się agresywnie. Nie rozumiem też, dlaczego jako świadek nie mogłam się wtrącić i pomóc chłopakowi, który mógł zostać niesłusznie ukarany.

Czy tak może zachowywać się ktoś, kto reprezentuje miejską firmę? Zdaniem naszej Czytelniczki, nie.

- W tej sprawie nikt nie został niesłusznie ukarany, ale chodzi o samo agresywne zachowanie i prowokowanie innych do takiego zachowania - mówi zaniepokojona zdarzeniem pasażerka. - Ludzie reprezentujący spółkę miejską powinni zachowywać się w bardziej kulturalny sposób. Proszę państwa o jakąś interwencję w tej sprawie.

Zajście wyjaśniliśmy w Zarządzie Dróg i Transportu Miejskiego. Pani rzecznik przyznała, że nikt nie powinien zachowywać się sposób agresywny i nieprzyjemny dla innych osób, niezależnie od tego, gdzie pracuje. Dowodem miał być monitoring, ale z filmu nic nie wynika.

- Osobiście obejrzałam materiał, mamy bowiem nagranie z autobusu. Niestety, kamer nie ma w każdym miejscu i akurat tam, gdzie była dyskusja z kontrolerami właśnie ich zabrakło. Dźwięk zebrany z innej jest niewyraźny. Zdecydowanie jednak słychać jakąś dyskusję i to napiętą. Ciężko nam niestety stwierdzić kto konkretnie zawinił - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik ZDiTM. - Poprosiliśmy o wyjaśnienia na piśmie kontrolerki. I wynika z nich, że to pasażer prowokował. Mamy tutaj słowo za słowo. Nie zmienia to jednak faktu, że kontrolerki także się uniosły. Uczuliliśmy je na takie sytuacje. Pracownicy mają łagodzić spory i napięcia, a nie dodatkowo je zaogniać.

- Oficjalna skarga w tej sprawie do nas jeszcze nie wpłynęła - dodała pani rzecznik. - Jeśli tak będzie, odpowiemy także pasażerom.

Przykładem dobrych praktyk przy sprawdzaniu biletów niech będzie zdarzenie z kwietnia 2013 roku. Wówczas w „Głosie” ukazał się artykuł o tym jak 14-latka publicznie została oskarżona przez kontrolera o podanie fałszywych danych. Skandaliczne jest najbardziej to, że nie pozwolono dziewczynie wysiąść na właściwym przystanku. Po zdarzeniu radni wymogli na ZDiTM opracowanie jasnych reguł dotyczących traktowania nieletnich w czasie sprawdzania biletów.

Polecamy na gs24.pl:

Szczecin Główny już otwarty dla pasażerów. Jakie wrażenia? [wideo]

Gs24.pl

Wideo

Komentarze 34

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jacek

Jesteś zacofanym słowiańskim technofobem.Cały cywilizowany zachodni świat zastępuje zakup u źywego sprzedawcy zakupem w automatach i nie tylko o bilety chodzi ale o wszystko co moźna sprzedawać w automatach. A potem Polak ma opinię takiego co coca cole w puszce otwiera rosyjskim otwieracze do konserw.

J
Jacek
W dniu 08.05.2016 o 14:50, .R.I.P. napisał:

Ja jestem takim leniem i nie wyobrażam sobie abym w ogóle i kiedykolwiek skorzystał z zakupu w takim pojazdowym automacie nie nawiedzę i nawet nie chcę poznawać jak to się robi , powinny być kioski gdzie można by było kupić taki bilet a nie tylko likwidacja i rezygnacja ze sprzedaży biletów wobec tego do czego doszliśmy ktoś mi na to odpowie ?

G
Gość
W dniu 05.05.2016 o 12:43, ja napisał:

 "I taka prawda kanary zachowują się jak bydło."a mnie się wydaje że pasażerowie zwłaszcza bez biletu to bydło i złodzieje, jazda bez biletu to kradzież, jasno jest napisane że jeśli nie możesz kupić biletu w automacie to kierowca ma ci sprzedać 

Jak jest biletomat tylko na kartę, mając gotówkę nie kupisz u kierowcy.

.R.I.P.
W dniu 06.05.2016 o 10:21, ja napisał:

No tak i nie każdy potrafi kupić bilet poza komunikacją miejską. Sprzedaż biletów w komunikacji była i jest przeznaczona (takie było jej założenie) że jest dla tych osób które nie mogły nabyć biletu w inny sposób. A nie dla każdego lenia, bo mogę to mi się należy i wymagam, wymagaj owszem ale najpierw od siebie.

 

Ja jestem takim leniem i nie wyobrażam sobie abym w ogóle i kiedykolwiek  skorzystał z zakupu w takim pojazdowym automacie nie nawiedzę i nawet nie chcę poznawać jak to się robi , powinny być kioski gdzie można by było kupić taki bilet a nie tylko likwidacja i rezygnacja ze sprzedaży biletów wobec tego do czego doszliśmy ktoś mi na to odpowie ?

a
antyŻENADA

Dlatego ja każdą rozmowę NAGRYWAM :)  i jakby mi takie babsko fikało to złożyłbym skarge z kopią nagrania z dyktafonu :) słychac idealnie :) Już by nie pierd... o dobrej woli :) domagałbym sie konkretnej kary finansowej ucięcia premii itp itd! Nie nawidze chamstwa!!! Myślą że mają władzę :) Dla mnie to zwykłe zera :)

j
ja
W dniu 05.05.2016 o 17:17, Aga napisał:

Niestety w niektórych  biletomatach ( w tramwajach )  możliwa jest zapłata tylko i wyłącznie kartą a motorniczy  może sprzedać bilet tylko w przypadku awarii  biletomatu ... nie każdy jest posiadaczem karty.

No tak i nie każdy potrafi kupić bilet poza komunikacją miejską. Sprzedaż biletów w komunikacji była i jest przeznaczona (takie było jej założenie) że jest dla tych osób które nie mogły nabyć biletu w inny sposób. A nie dla każdego lenia, bo mogę to mi się należy i wymagam, wymagaj owszem ale najpierw od siebie.

q
qqq
W dniu 05.05.2016 o 12:26, dionka napisał:

I taka prawda kanary zachowują się jak bydło.

a pasażerowie to aniołki. tylko rogów ogona i wideł im brakuje. banda baranów. nie płacisz nie jedziesz. bilet nie kiełbasa nie psuje się w portfelu. chcieliście  biletomatów to macie, jak psujecie to nie działają.

G
Gnoje

Jak ja nie trawię CHAMSKICH KANARÓW z autobusów/tramwajów !!! dlatego z komunikacji miejskiej rzadko kiedy korzystam ! wole jechać autem/motorem / wielokrotnie widziałem jak się negatywnie zachowują kanary w autobusach/tramwajach ! ZWYKŁE CHAMY ! i swołocz !

a
aga

dobry wieczor w dniu wczorajszym mialam kontrol biletow na lini 54,panowie...mili,pelne zaskoczenie-dzien dobry,czy moge prosic,dziekuje,milego dnia...nie wiem czy to ja mialam szczescie?

W
Wojtek

Dziś wracałem tramwajem linii 5 o godzinie 17:21 z Krzekowa numer boczny 541 automat do sprzedaży biletów nieczynny. Kobita chciała kupić bilet u motorniczego a on odpowiedział że nie ma biletów. ZDITM to jeden wielki przekręt

t
tr

pozamykać ulice  dla aut i na rowery ciemnogród 

s
ss

chłopak cieć jeden strzał i ta pani ma nauczkę jak nie potrafi być człowiekiem to ryj świni obić 

P
Przemysław

zaraz, zaraz !!!! jaki dźwięk.... na podstawie jakich przepisów i w jaki sposób ZDiTM nagrywa, przetwarza i udostępnia zapis AUDIO oraz jak informuje o tym podróżnych ???!!!! Co jest do ku**y !!!!!

A
Aga

Ciekawa jestem dlaczego nie wszystkie monety przyjmowane są przez automaty do sprzedaży biletów. Masz odliczoną kwotę i nie mozesz zapłacić ponieważ  jednej z monet nie przyjmuje automat ( np. zwraca   monetę  jednozłotową ...

j
ja

Ciekawa jestem dlaczego nie wszystkie monety przyjmowane są przez automaty do sprzedaży biletów. Masz odliczoną kwotę i nie mozesz zapłacić ponieważ  jednej z monet nie przyjmuje automat ( np. zwraca   monetę  jednozłotową ...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3