Absurdalny przepis Eurobanku. Stuletnia kobieta nie może wypłacić emerytury

Agnieszka Grabarska Zaktualizowano 
– Kiedy aktywowałem swoją kartę, bez problemu zrobiłem to wciskając odpowiednie kody przy bankomacie – twierdzi pan Zdzisław. – Z kartą Eurobanku na razie nie możemy zrobić nic – dodaje oburzony.
– Kiedy aktywowałem swoją kartę, bez problemu zrobiłem to wciskając odpowiednie kody przy bankomacie – twierdzi pan Zdzisław. – Z kartą Eurobanku na razie nie możemy zrobić nic – dodaje oburzony. Fot. Marcin Bielecki
Schorowana kobieta nie może odebrać swoich pieniędzy. Bank odsyła do notariusza.

W trudnej sytuacji znalazła się jedna z najstarszych szczecinianek. Marianna Strzałkowska, wieloletnia klientka Eurobanku nie może odebrać z konta swojej emerytury.

Kilkanaście dni temu upłynęła ważność jej bankomatowej karty.

Zgodnie z instrukcja banku, kobieta która już w zeszłym roku skończyła sto lat ma osobiście zgłosić się w oddziale i aktywować nową.

- To niemożliwe - mówi stanowczo Zdzisław Strzałkowski, syn pani Marianny. - Mama bardzo słabo słyszy, ma problemy z chodzeniem. Wszystkie sprawy załatwiam za nią ja - przekonuje mężczyzna.

Opowiada, że jego matka jako jedna z najstarszych mieszkanek Szczecina, przez wiele innych placówek jest objęta szczególną opieką. Na domowe wizyty przyjeżdża do niej lekarz i pielęgniarka.

Dlatego kiedy odebrał zawiadomienie o reaktywacji karty, poszedł do najbliższego oddziału banku.
Tam dowiedział się, że musi przyprowadzić mamę. Mężczyzna twierdzi, że kiedy próbował opowiedzieć o trudnościach, pracownica banku potraktowała go bardzo niegrzecznie.

- Nie chciała mnie skontaktować z kierownikiem placówki. Stwierdziła, że szef nie zajmuje się takimi drobnostkami - żali się pan Zdzisław. Pomocy nie uzyskał także dzwoniąc do Centrum Obsługi Klienta.

- Mam upoważnienie do dysponowania mamy emeryturą. Jednak ostatnio kiedy wybrałem się na zakupy nie mogłem zapłacić kartą. Była już zablokowana. Mama rozumie, że coś jest nie tak z jej pieniędzmi i ciągle zadręcza się tą sprawą - mówi siedemdziesięcioletni mężczyzna.

Jest rozżalony i uważa, że bank w tak szczególnej sytuacji, dla swojej wieloletniej klientki powinien zrobić wyjątek.

- Niestety nie ma takiej możliwości - twierdzi Alina Stahl, dyrektor Departamentu PR i Komunikacji Eurobanku.

- Syn pani Marianny może dostarczyć nam pełnomocnictwo od notariusza, które upoważni go do dysponowania pieniędzmi na koncie matki - tłumaczy rzeczniczka.

W jednym ze szczecińskich biur notarialnych, taka usługa kosztuje 136 złotych. Jednak do sporządzenia dokumentu potrzebna jest także wizyta osoby, która udziela pełnomocnictwa. Oznacza to, że stuletnia kobieta musiałaby zgłosić się do notariusza osobiście. Zdaniem jej syna to kolejna, trudna dla schorowanej kobiety wyprawa.

- W szczególnych przypadkach możliwe jest jednak załatwienie takiej sprawy bezpośrednio u klienta. Notariusz może wówczas przyjechać do domu - poinformowała nas pracownica kancelarii.

Bądź na bieżąco - zasubskrybuj news'y ze Szczecina

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 61

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

d
doświadczenie
W dniu 09.03.2010 o 12:56, cotlet napisał:

Czy ja wiem, kto szuka nie bladzi. Mialem konto, ale oplaty zaczely mnie denerwowac, owszem byly zawsze i nie zmienialy sie ale gdy zaczalem troche bardziej interesowac sie bankowoscia zwrocilem uwage na to ze nie musze placic za prowadzenie konta czy przelewy. DZis mam egetin i dodatkowo dostep do lokat na wysoki procent przez neta. Bardzo mi przypadla do gustu ta internetowa bankowosc


Wiesz, oprócz darmochy ważne ogólne zasady bankowe. Ciężko mi to wytłumaczyć.Ale pewnie skoro jesteś zadowolony, to nie narzekasz ogólnie. Ja w każdym razie miałam konto, wyglądalł super, ale jak się człowiek przyjrzał... to już tak super nie było. Ukryte opłaty (np. za sprawdzanie stanu konta w bankomacie)
i
izak
W dniu 08.03.2010 o 09:41, doświadczenie napisał:

Przykre. Strasznie ciężko znaleźć dobry bank - z dobrym kontem. Znam to z autopsji.


nie jest az tak zle, ale w sumie, to rzeczywiscie troche czasu trzeba na tym stracic. mi sie spodobalo e-getin, bo nic nie kosztuje, jak sie go uzywa glownie internetowo, a to akurat lubie, bo jakos chodzenie do banku mnie nie kreci...
c
cotlet
W dniu 08.03.2010 o 09:41, doświadczenie napisał:

Przykre. Strasznie ciężko znaleźć dobry bank - z dobrym kontem. Znam to z autopsji.


Czy ja wiem, kto szuka nie bladzi. Mialem konto, ale oplaty zaczely mnie denerwowac, owszem byly zawsze i nie zmienialy sie ale gdy zaczalem troche bardziej interesowac sie bankowoscia zwrocilem uwage na to ze nie musze placic za prowadzenie konta czy przelewy. DZis mam egetin i dodatkowo dostep do lokat na wysoki procent przez neta. Bardzo mi przypadla do gustu ta internetowa bankowosc
E
Ewelina
W dniu 06.03.2010 o 19:48, notariusz napisał:

Problem tu widzę zupełnie inny - najważniejsze jest, aby ta starsza wiekowa Pani była w pełni świadoma tego, że chce udzielić synowi pełnomocnictwa do dysponowania środkami na jej rachunku bankowym, musi być z nią dobry kontakt, Pani musi rozumieć treść pełnomocnictwa oraz w sposób w pełni świadomy odpowiedzieć na kilka pytań zadanych przez notariusza. Jeśli notariusz będzie miał jakiekolwiek najmniejsze wątpliwości co do stanu świadomości tej Pani, odmówi dokonania tej czynności.


A jeśli pani jest nieświadoma, nie ma z nią kontaktu, to czyż nie wydaje się na nią pieniędzy? Czynsz, śmieci, jedzenie, lekarstwa? Dalej musi być dostęp do pieniędzy. Ale jak to zrobić? Przez Sąd? Syn ma 70 lat. Machnąć ręką na tamte pieniądze? Z jakiej racji?
d
doświadczenie

Przykre. Strasznie ciężko znaleźć dobry bank - z dobrym kontem. Znam to z autopsji.

l
lolaaa

nie koniecznie bank wyrobil sobie zla opinie.
wlasciwie to opinie sa bardzo podzielone,
niestety pracownicy nie moga robic wielkich wyjatkow i jechac do jednego klijenta a drugiego nie
bo zaraz bylaby konkurencja miedzy klijentami.
jednym slowem jest to dobrze usytulowany bank ktory bez pozwolenia wlasciciela nie odda pieniedzy
nie upowznionej osobie.
wiec moral taki ze jest bardzo dokladny bank i nikt w nim nic nie straci.

d
duke

czytam komentarze i nawet nie dziwie sie wam,ze nikt nie wpadl na najprostsze rozwiazanie.W Koncu zyjecie w Polsce,kraju gdzie ludziom utrudnia sie zycie zamiast ulatwiac.Jestescie tak do tego przyzwyczajeni,ze nawet nie potraficie pomyslec w inny sposob.W normalnym kraju wysyla sie nowa karte poczta zanim poprzednia straci waznosc (wszystkim ludziom nie tylko stulatkom) )

d
duke
W dniu 06.03.2010 o 16:26, Gość napisał:

Jaką reklamę zrobiłby sobie bank za darmo jakby pojechał do tej pani jakiś pracownik banku i załatwił co trzeba.Bank mógłby się chwalić tym ,jak dba o swoich klientów , a starsza pani tez byłaby zadowolona.Dzięki temu reportażowi bank wyrobił sobie złą opinię.A tak sobie trochę ludzkich odruchów bankowcom nie zaszkodziłoby.

l
lolaaaa
W dniu 06.03.2010 o 19:37, Wanda napisał:

Jesli pracuje pani w USA banku, to zapomniala pani napisac, ze nowe karty bankowe wysylane sa automatycznie do klienta pare tygodni przed uplynieciem jej waznosci. Klient tylko musi zadzwonic na podany numer telefonu i ja aktywowac.Nie zapomnijmy rowniez ze syn tej 100 letniej pani ma juz 70 lat, wiec tez napewno nie ma sily latac po bankach, notariuszach, urzedach itp.



ZGADZAM SIE ZE KARTY SA WYSYLANE DLA WLASCICIELI KONTA I ONI TO WLASNIE MUSZA ZAAKTYWOWAC KARTE,
CZY TO PRZY BANKOWYM AUTOMACIE LUB PRZEZ TELEFON ZALEZY OD BANKU,
ALE TRZEBA ZAUWAZYC ZE JESLI WLASCICIEL TEJ KARTY ODDA KARTE OSOBIE DRUGIEJ,NIE WSPOLWLASCICIELOWI KONTA
TO BANK ROWNIEZ NIE ODPOWIADA ZA ZGUBY NA KONCIE.
OCZYWISCIE SA PRZEPROWADZANE INWESTYCJE I W WIEKSZOSCI W TAKIEJ SYTUACJI BANK I JEGO PRACOWNICY NIE SA ODPOWIEDZIALNI ZA STRATY I NASI KLIJENCI SA O TYM POINFORMOWANI.
JESLI OSOBA NIEUPRAWNIONA DO KORZYSTANIA DANEGO KONTA ZGLOSI SIE OSOBISCIE DO BANKU
KAZDY PRACOWNIK TEGO BANKU ODPOWIE BARDZO GRZECZNIE NIE MA PAN CZY PANI UPOWAZNIENIA DO TEGO KONTA
I BEZ WLASCIWYCH DOKUMENTOW NIE MOZEMY NIC ZALATWIC BEZ WZGLEDU NA WIEK.
...

W Eurobanku też można aktywować kartę przez telefon...Co moim zdaniem i tak nie zmienia problemu, o zgodnie z prawem jej syn nie może posługiwać się jej kartą, tak więc powinien zostać współwłaścicielem konta, wtedy będzie mógł nim dysponować bez ograniczeń.

b
bankier
W dniu 06.03.2010 o 18:18, gość napisał:

dla Twojej wiadomości Ci idioci najpierw wysyłają pełnomocnictwo do działu prawnego dopiero potem następuję wypłata środków ale racja lepiej nazwać kogoś idiotą niż zastanowić się nad tym, że w takiej sytuacji pracownik musi przestrzegać określonych procedur bo inaczej może stracić pracę ale po co o tym pomyśleć lepiej kogoś obwiniać, procedury ktoś wymyślił po to aby pieniądze były bezpieczne ciekawe co by się stało gdyby pracownik dokonał wypłaty a synuś nie byłby wcale synusiem tej mamusi niestety taka mentalność Polaków ciągle narzekają a nie zastanawiają się nad tym że "punkt widzenia zależy od punktu siedzenia " trzeba najpierw pomyśleć a potem oceniać innych.


no to tylko potwierdziłeś moją tezę, że pracuje tam banda idiotów, która nie potrafi samodzielnie myśleć. Najważniejsze to stosowanie nawet najbardziej idiotycznej procedury. A wysyłanie pełnomocnictwa do działu prawnego jest po prostu hitem... Możesz mi objaśnić w jakim celu jest to robione? Dział prawny ma jakiś nowoczesny rentgen i wyłapuje pełnomocnictwo aktualne od tego, które już zostało odwołane? Czy też może dział prawny weryfikuje czy notariusz jest faktycznie notariuszem i czy przypadkiem nie pobrał zawyżonej taksy notarialnej? MYŚLEC, MYŚLEĆ!!! To naprawdę nie boli... nawet w eurobanku!!!
S
Senior

Szanujący się bank sam zorganizowałby wyjazd do 100 letniej kobiety wraz z notariuszem. Byłaby to świetna reklama. Widać że ciecie pracują w tym banku.

j
jakiś many

W takich bankach jak eurobank pracują same małolaty. Co takie panienki mogą wiedzieć o tym jak powinno traktować się stałych klientów i najstarszych mieszkańców miasta...??? Za następne 100 lat może będzie normalnie, a Pani emerytce życzymy dużo zdrowia.

G
Gość

Chamski windykator, olanie 100 letniej staruszki. Niedługo po Eurobanku zostanie wspomnienie (oczywiście negatywne), czego mu serdecznie życzę. Dla mnie, jako potencjalnego klienta on już nie istnieje.

M
MSz

Witam, jest możliwa wizyta notariusza w domu, lecz trzeba wówczas dopłacić ok. 122 zł (100 zł + vat) do kwoty wymienionej w treści artykułu, czyli łaczny koszt takie pełnomocnictwa wynosi ok 250 zł. Pozdrawiam, M.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3