Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

"Absurdalne i żenujące". Awantura o nowe stroje Pogoni Szczecin

kucz
Projekt nowych strojów Pogoni Szczecin
Projekt nowych strojów Pogoni Szczecin Pogoń Szczecin
Od sezonu 2013/2014 piłkarze Pogoni Szczecin mają występować w nowych strojach. Ma on być granatowy, z białymi wypustkami na rękawach. Brakuje bordowego. Protestują kibice. - Tłumaczenie prezesa Smolnego jest absurdalne i żenujące - piszą w oświadczeniu. - Absurdalna i żenująca awantura - odpowiada Jarosław Mroczek.

Przeciwko tym strojom głośno zaprotestowało Stowarzyszenie Kibiców Pogoni Szczecin. Zarząd klubu tłumaczy swoją decyzję i zaprasza przedstawicieli stowarzyszenia do rozmów.

Stowarzyszenie w swoim oświadczeniu zarzuca włodarzom Pogoni brak przywiązania do tradycji (barwy klubu są granatowo-bordowe), nawołuje do wycofania się z tego pomysłu oraz zapowiada bojkot nowych strojów i meczów w kolejnym sezonie ekstraklasy. Oczekuje też przeproszenia fanów za całą sytuację.

W odpowiedzi zarząd Pogoni Szczecin twierdzi, że w strojach o tych samych barwach Portowcy grali w minionym sezonie i nie budziło to żadnych kontrowersji.

- Jeśli kolor granatowy - bo tego koloru zdaje się dotyczyć święte oburzenie zarządu SKPS - to nie jest barwa klubu, to zapraszam na spotkanie, by przedstawić oficjalne dokumenty mówiące, co jest, a co nie jest barwą klubu Pogoń Szczecin - czytamy w oświadczeniu podpisanym przez prezesa Jarosława Mroczka.

Pogoń tłumaczy dobór strojów, ich kolorystyki i wzór warunkami handlowymi umowy z firmą Nike, która dostarcza sprzęt sportowy klubowi.

Stowarzyszenie Kibiców Pogoni Szczecin Portowcy utworzyło również wydarzenie na Facebooku pod hasłem "NIE dla nowych koszulek!". Akcję do godziny 12 poparło 1 170 Internautów. Nie szczędząc przy tym krytyki w stronę władz klubu.

- Myślałam, że to sen kiedy zobaczyłam projekt nowych koszulek - pisze jedna Internautek. - Jak można granatowo-bordowych wsadzić w tak obrzydliwe coś? Jak można się tłumaczyć w dobie komputeryzacji, filmów w 5-D, wirtualnego świata tym, że nie ma takich barw w jakimś katalogu?

- Nie kibicuję Pogoni, ale uważam, że dobrze robicie. O barwy klubowe trzeba walczyć, bo to one są jednym z symboli klubu, wyznacznikiem jego tradycji - dodaje inny Internauta. - A o takie rzeczy trzeba walczyć, bez względu na to komu się kibicuje. Oczywiście macie ode mnie poparcie.

Poniżej możecie przeczytać oświadczenia:

Oświadczenie SKPS i grup kibicowskich w sprawie nowych koszulek meczowych

Z niedowierzaniem i zażenowaniem przyjęliśmy informację  opublikowaną 7 czerwca przez Pogoń Szczecin S.A. o nowych strojach dla granatowo-bordowych na przyszły sezon.

Nie rozumiemy  jak "profesjonalny" klub nie potrafi uszanować świętości kibiców jakimi są barwy klubowe, w których występuje ukochana drużyna.

Chcemy przypomnieć że barwy wpisane są w historie i tradycje klubu. Stanowią nierozłączny element do którego przywiązane są pokolenia kibiców. Nie wyobrażamy sobie aby piłkarze grali w strojach o kolorystyce nie związanej z tradycją Dumy Pomorza.

Tłumaczenie prezesa Smolnego jest absurdalne i żenujące. Przedstawia jedynie lenistwo działaczy i brak woli dbania o tradycje klubowe i pozytywne relacje z kibicami, mało tego wypowiedź ta uświadamia każdego sympatyka o totalnym amatorstwie marketingu klubowego. Problem ze sprzedażą podstawowego gadżetu jakim jest koszulka meczowa może dotyczyć klubów z małych miasteczek ,lecz nie klubu z miasta w którym mieszka ponad 350 tysięcy ludzi!

Jako Stowarzyszenie Kibiców Pogoni Szczecin wraz ze wszystkimi grupami kibiców apelujemy do włodarzy klubu o wycofanie się z tego "genialnego" pomysłu zarazem oświadczając że, jeśli Pogoń wybiegnie na murawę ubrana w barwy nie związane z naszym klubem, będziemy zmuszeni opuścić granatowo-bordowe sektory, bojkotując kupno i dystrybucje w/w strojów.   

Oczekujemy natychmiastowej zmiany decyzji oraz przeproszenie fanów za fatalne nieporozumienie.

Oświadczenie zarządu Pogoń Szczecin S.A.

Stroje drużyn występujących w różnych klasach rozgrywkowych w Polsce i w Europie nie zawsze są kopią barw klubu. Przykładów jest aż nadto i wiemy, że każdy kibic interesujący się piłką nożną, ma tego świadomość. Profesjonalny klub jakim jest Pogoń Szczecin S.A. szanuje barwy klubowe, czemu daje wyraz w wielu działaniach zarówno tych codziennych jak i długofalowych.

Cały sezon 2012/2013 drużyna Pogoni występowała w dwóch rodzajach strojów, których kolorystyka nie budziła żadnych emocji i sprzeciwów. Niezrozumiałym jest więc dlaczego w sezonie 2013/2014 ta sama kolorystyka ma być zdradą barw klubowych. Jeśli kolor granatowy - bo tego koloru zdaje się dotyczyć święte oburzenie zarządu SKPS - to nie jest barwa klubu, to zapraszam na spotkanie, by przedstawić oficjalne dokumenty mówiące, co jest, a co nie jest barwą klubu Pogoń Szczecin.

Absurdalną i żenującą jest awantura rozpętywana przez SKPS, która nie wiadomo czemu ma służyć. Na pewno nie wzmacnianiu wizerunku Pogoni Szczecin.

Oceny formułowane w oświadczeniu są obraźliwe dla ludzi zatrudnionych w Pogoni Szczecin S.A., którzy poświęcają nie tylko swoja wiedzę i umiejętności, ale i serce dla działań na rzecz klubu. Skoro wiedza osób z Zarządu SKPS jest tak rozległa w dziedzinie marketingu, a jednocześnie w przeciwieństwie do Zarządu Pogoni Szczecin S.A. pracują oni wyjątkowo wydajnie (tzn. nie są leniami) , zapraszamy do codziennej współpracy, by sprawy marketingu, wizerunku klubu były kuźnią jego jakości.

Ostatni akapit oświadczenia pozostawiam bez komentarza, bo są granice, których nigdy staram się nie przekraczać, które są poniżej mojej godności.
 
Starając się wylać trochę oliwy na wzburzone niepotrzebnie morze, poniżej przedstawię dodatkowe informacje, pokazujące złożoność całego problemu związanego ze strojami piłkarzy. Mam nadzieję, że nikt nie kwestionuje rangi wartości marki Nike. Warunki handlowe jakie udało się nam uzyskać z tą firmą, gwarantują nam zarówno stroje o odpowiedniej jakości (co wcale nie jest takie oczywiste w przypadku innych producentów), jak również akceptowalną cenę dla tzw. replik kupowanych przez kibiców. By móc takie warunki otrzymać, musieliśmy doprowadzić do kompromisu -wykorzystać produkty znajdujące się w katalogu (a więc w produkcji seryjnej).

W palecie produktów z katalogu w czasie, kiedy uzgadnialiśmy rodzaj i kolor koszulek, nie było propozycji koszulki bordowej (była czerwona). Pojawiła się ona znacznie później, w momencie kiedy umowa na sezon 2013/2014 była podpisana (takie umowy podpisuje się na około 6 miesięcy przed dostawą). Szczerze mówiąc, kiedy zobaczyliśmy ten produkt, zastanawialiśmy się czy jednak nie dokupić pewnej ilości, by mieć również i taką koszulkę w swoich zasobach. Dokładne oględziny spowodowały, że świadomie podjęliśmy decyzję o rezygnacji z jej zakupu (pomimo tego, że jej cena była znacząco niższa od tych koszulek, które używamy) ponieważ jej jakość bardzo odbiegała od zamówionych już przez nas produktów, co oznaczało, że doszłoby błyskawicznie do jej naturalnego zużycia.

Władze klubu oczywiście rozważały również zamówienie specjalne, czyli wykonanie strojów naszych piłkarzy dokładnie według naszego życzenia. Oznaczałoby to jednak kilkukrotnie wyższą cenę pojedynczego egzemplarza (cena byłaby bliska 400 zł) oraz konieczność zamówienia minimum 5000 sztuk replik. Oznacza to, jak łatwo policzyć, wydatek około 2 mln zł bez jakiejkolwiek gwarancji, że poniesione koszty wrócą do klubu jako przychody ze sprzedaży tych koszulek. Zawsze możemy rozważyć taki wariant jeśli tylko SKPS podejmie się wydania wiarygodnej gwarancji, że zakupy w takiej ilości będą zrealizowane.

Koszulka, która zamówiliśmy na sezon 2013/2014 jest produktem, co do którego udało nam się wynegocjować zastrzeżenie, iż może być tylko dostarczona do Pogoni Szczecin. Jest zresztą produktem nieco innym niż ten prezentowany przez SKPS na zdjęciu (może warto było się pokusić o telefon - w ramach naturalnego braku lenistwa - by dowiedzieć się dokładnie jaki model został zakontraktowany).

Mam nadzieję, że podobnie jak koszulki używane przez zespół Pogoni Szczecin w poprzednim sezonie, tak koszulki, które są w podstawowej barwie klubowej (kolor granatowy!) nie będą budzić żadnych kontrowersji.

Mogę również zadeklarować, że nie czekając na rok przyszły, już dzisiaj podejmiemy wszelkie działania, by stroje naszej drużyny w sezonie 2014/2015 mogły pełniej odpowiadać palecie barw klubowych, choć trzeba mieć świadomość, że zawsze będzie to kompromis pomiędzy oczekiwaniami, a kosztami.

Jarosław Mroczek
Prezes Zarządu
Pogoń Szczecin S.A.

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński