Urząd Zamówień Publicznych nie wniósł żadnych uwag, co rozstrzygnięcia przetargu na dostawę 22 tramwajów (Swingów) wraz ze specjalistycznym sprzętem technicznym do obsługi tramwajów, częściami zamiennymi oraz pakietem szkoleń za 150 milionów złotych netto.
- UZP bada każdy przetarg przed podpisaniem umowy z unijnym dofinansowaniem - wyjaśnia Krystian Wawrzyniak, prezes spółki Tramwaje Szczeciński. - Nic nie stoi na przeszkodzie przed podpisaniem umowy z bydgoską Pesą. Umowę podpiszemy jeszcze w październiku.
Pieniądze na zakup taboru pochodzić będą m.in. z kredytu bankowego i dofinansowania z Unii Europejskiej.
Tramwaje będą jednobryłowe, pięcioczłonowe w pełni niskopodłogowe o długości 30,12 m. Każdy (niecałe dwa metry krótsze od jeżdżących już po Szczecinie 6 Swingów). Będą mogły zabrać jednocześnie 200 pasażerów, przy czym 40 osób będzie mogło podróżować na siedząco.
Wyposażone będą w cyfrowy monitoring, automat do sprzedaży biletów, klimatyzację, dwie rozkładane rampy dla wózków przy drugich i trzecich drzwiach, bezprzewodowy mobilny internet, elektroniczny system informacji pasażerskiej.
Tramwaje objęte zostaną pięcioletnią gwarancją.
Wszystkie tramwaje będą musiały być dostarczone do końca marca 2014 roku z czego pierwszych 6 trafi do Szczecina w ciągu 180 dni od chwili podpisania umowy (do Wielkanocy 2013). Pozostałych 16 trafi pomiędzy październikiem 2013 a marcem 2014 roku.
Czytaj e-wydanie »Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?