2/10 Zamknij

To rodzaj restrykcyjnej diety wysokotłuszczowej, w której aż 70-90 procent energii zapewniają tłuszcze. Wiąże się to z ograniczeniem ilości spożywanych

thitarees/123RF

Poprzednie Następne
Przeglądaj również za pomocą strzałek na klawiaturze Poprzednie Następne

Dieta ketogeniczna

To rodzaj restrykcyjnej diety wysokotłuszczowej, w której aż 70-90 procent energii zapewniają tłuszcze. Wiąże się to z ograniczeniem ilości spożywanych węglowodanów do zaledwie kilku procent, podczas gdy w tradycyjnym jadłospisie pokrywają nawet 65 procent energii. Choć dieta keto jest chętnie wybieranym sposobem na zrzucenie nadmiernej tkanki tłuszczowej, w rzeczywistości nie ma dowodów naukowych potwierdzających, że odchudzanie się za jej pomocą daje lepsze i trwalsze rezultaty w porównaniu do innych, mniej rygorystycznych diet redukcyjnych. Co więcej, wymaga wielu poświęceń (m.in. rezygnacji z pieczywa, owoców czy makaronu) i może przyczynić się do poważnych komplikacji zdrowotnych.


Dlaczego może zaszkodzić? Ponieważ keto dieta zakłada eliminację z codziennego menu produktów zbożowych, nasion strączków i owoców, w związku z tym, nie zapewnia odpowiedniej ilości błonnika i węglowodanów. Niedobory włókna pokarmowego w diecie prowadzą do zaparć oraz bólów brzucha. Natomiast niedostarczanie węglowodanów skutkuje uczuciem braku energii i zmęczeniem, zniechęcając do podejmowania aktywności fizycznej, a także wywołuje bóle głowy i problemy z koncentracją. Badania naukowe dostarczają także wniosków, że ten sposób odżywiania się może powodować zaburzenia lipidowe, w postaci podwyższonego poziomu cholesterolu frakcji LDL, zwiększając ryzyko rozwoju chorób serca. Wróć do artykułu

Najnowsze wiadomości

reklama

Polecamy