5 sposobów na energię i dobre samopoczucie

AOLE
tommerton2010 via Flickr.com
Choć dni są coraz dłuższe, pogoda coraz ładniejsza i słońca coraz więcej, zamiast cieszyć się nadchodzącej wiosny, sporo osób odczuwa zmęczenie i wyraźny spadek energii. Są to typowe objawy wiosennego przesilenia. Co robić, gdy nie mamy siły ani ochoty na spacery? Jak walczyć z ogarniającą nas apatią?

Korzystajmy ze słońca

Zmęczenie i zniechęcenie w dużej mierze wynika z niedoborów witaminy D. Po zimowych miesiącach, podczas których słońca było zdecydowanie za mało, powinniśmy jak najszybciej skorzystać z ładnej pogody i w miarę możliwości jak najczęściej się "nasłoneczniać". Spacer na świeżym powietrzu, czy choćby odpoczynek na ławce w parku doskonale "doładują baterie" i polepszą samopoczucie.

Więcej ruchu

Poprawiająca się pogoda i coraz wyższa teperatura, to doskonałe warunki do tego, by odkurzyć po zimie rower i zacząć z niego korzystać. Wzmorzony ruch wyzwala tzw hormony szczęścia czyli endorfiny, które pozytywnie wpływająna nasz organizm i psychikę. Z przejażdżki na rowerze wrócimy dotlenieni i zdecodowanie szczęśliwsi.

Zmieńmy dietę

Zimowa dieta jest bardziej kaloryczna i nieco monotonna. Wraz z nadejściem wiosny w sklepach pojawia się coraz więcej owoców i warzyw, są tańsze i bardziej wartościowe, dlatego warto dołaczyć je do codziennego jadłospisu. Nasz organizm nie potrzebuje już tak wielu kalorii jak w ciemne, zimne dni, więc dobrze jest zamienić ciężkie posiłki na lżejsze i zdrowsze sałatki.

Zadbajmy o siebie

Wiosna to dobry moment na zmiany, zarówno w szafie, jak i w życiu. Zimą chowamy się pod warstwami kurtek, szalików i czapek, często w związku z tym zaniedbując trochę swój wygląd. Długo odkładana wizyta u fryzjera czy manikiurzystki doskonale poprawi humor i sprawi, że chętniej wyjdziemy na spacer, żeby pokazać się światu w nowej odsłonie. Domowe porządki, choć męczące, dodadzą nam energii.

Dajmy sobie czas

Wstańmy 15 minut wcześniej tylko po to, by w ciszy i spokoju wypić poranną kawę lub w drodze do pracy mieć czas, by zatrzymać się chwilę i nacieszyć zieleniącymi się trawnikami i drzewami. Taka chwila, którą przeznaczymy tylko dla siebie, pozwoli nam zrelaksować się, uporządkować myśli i jest bardzo potrzebna dla naszego dobrego samopoczucia.

Zobacz także:

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Materiał oryginalny: 5 sposobów na energię i dobre samopoczucie - Strona Kobiet

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

K
K.

Sama w swojej diecie stosuję soki wg. porad terapiasokami.pl/dlaczego-warto-pic-soki aby dostarczyć witaminy organizmowi. Oczywiście soki robię sama dla całej rodziny. Muszę przyznać, że dzięki sokom znacznie poprawiło mi się zdrowie i energia wróciła. Dobrze jest mniej jeść fast foodów i więcej się ruszać.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3