5 odcinek obwodnicy Szczecina. Ruszył przetarg na inżyniera...

    5 odcinek obwodnicy Szczecina. Ruszył przetarg na inżyniera kontraktu

    mdr

    Głos Szczeciński

    Aktualizacja:

    Głos Szczeciński

    Piąty etap obwodnicy Szczecina. Licząc od lewej widoczne skrzyżowania z ulicami Niemierzyńską/Arkońską, Chopina i Krasińskiego.

    Piąty etap obwodnicy Szczecina. Licząc od lewej widoczne skrzyżowania z ulicami Niemierzyńską/Arkońską, Chopina i Krasińskiego. ©Projekt: Urząd Miasta Szczecin

    Rozpoczął się ważny przetarg na inżyniera kontraktu przy budowie V etapu obwodnicy śródmieścia Szczecina. Jego zadaniem będzie zarządzanie, koordynacja, kontrola i nadzór nad realizacją inwestycji. Oferty złożyło sześć firm.
    Piąty etap obwodnicy Szczecina. Licząc od lewej widoczne skrzyżowania z ulicami Niemierzyńską/Arkońską, Chopina i Krasińskiego.

    Piąty etap obwodnicy Szczecina. Licząc od lewej widoczne skrzyżowania z ulicami Niemierzyńską/Arkońską, Chopina i Krasińskiego. ©Projekt: Urząd Miasta Szczecin

    Do przetargu stanęło sześć firm. Są to Lafrentz - Polska z Poznania (oferowana cena usługi - ok. 2,6 mln zł), DHV Polska z Warszawy (1,6 mln zł), Arcadis, też ze stolicy (1,3 mln zł), Konsorcjum firm Aecom z Warszawy oraz Aecom Ltd. z Wlk. Brytanii (1,2 mln zł), Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych Eko - Inwest ze Szczecina (976 tys. zł) oraz Przedsiębiorstwo Budowy Tras Komunikacyjnych Trakt też ze Szczecina (890 tys. zł).

    V etap Obwodnicy Śródmieścia Szczecina obejmuje budowę nowego odcinka o długości około 1200 m od ulicy Duńskiej - Krasińskiego do ulicy Arkońskiej. Koszt inwestycji szacuje się na blisko 112 mln z czego miasto pozyska ok. 74 mln dofinansowania środków unijnych.

    Obwodnica będzie dwujezdniowa. Wymaga przebudowania skrzyżowania z ulicą Chopina wraz z odcinkiem około 470 m tej ulicy, podłączenia skrzyżowania ulic Niny Rydzewskiej i Wszystkich Świętych, przebudowy skrzyżowania z ulicami Arkońską i Niemierzyńską wraz z odcinkiem około 530 m ciągu tych ulic oraz skrzyżowania z ulicą Papieża Pawła VI, a także przebudowy istniejącego wiaduktu kolejowego nad ulicą Niemierzyńską.

    - Do tego dochodzi dostosowanie istniejącego układu drogowego do nowoprojektowanej drogi tj. zapewnienie dojazdów do terenów przyległych, wykonanie parkingów, zatok autobusowych, budowę przejścia podziemnego pod obwodnicą w rejonie ul. Łabędziej i całej towarzyszącej infrastruktury - wyjaśnia Piotr Landowski z urzędu miasta.

    Nowy odcinek obwodnicy ma kosztować niemal 112 mln zł. 66 proc. czyli ok. 75 mln zł dołoży Szczecinowi marszałek województwa z puli Regionalnego Programu Operacyjnego. Początkowo obwodnica miała kosztować około pół miliarda.

    - Dziś czas zweryfikował ówczesne wyliczenia - przyznaje prezydent Piotr Krzystek. - Prawdopodobnie cała inwestycja zamknie się w kwocie około miliarda złotych.

    Pierwsze łopaty zostaną wbite w przyszłym roku jeszcze przed wakacjami po rozstrzygnięciu wszystkich przetargów.

    Niestety obwodnica pozbawiona będzie dwupoziomowych skrzyżowań. A szkoda, bo już zrealizowane odcinki wyraźnie mówią, że takie skrzyżowania byłyby bardziej celowe.

    Bądź na bieżąco - zasubskrybuj news'y ze Szczecina

    Czytaj treści premium w Głosie Szczecińskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    Polub nas na Facebooku

    Zdjęcia ze Szczecina

    Wideo ze Szczecina

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    GS24 poleca:

    Pół roku za pół ceny! Świąteczna promocja prenumeraty cyfrowej Głosu Szczecińskiego

    Pół roku za pół ceny! Świąteczna promocja prenumeraty cyfrowej Głosu Szczecińskiego

    ŚWIĄTECZNE GWIAZDECZKI  Głosowanie zakończone, przedstawiamy laureatów

    ŚWIĄTECZNE GWIAZDECZKI Głosowanie zakończone, przedstawiamy laureatów

    SPORTOWIEC ROKU | Zgłoś najlepszego sportowca!

    SPORTOWIEC ROKU | Zgłoś najlepszego sportowca!