Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

5 odcinek obwodnicy Szczecina. Ruszył przetarg na inżyniera kontraktu

mdr
Piąty etap obwodnicy Szczecina. Licząc od lewej widoczne skrzyżowania z ulicami Niemierzyńską/Arkońską, Chopina i Krasińskiego.
Piąty etap obwodnicy Szczecina. Licząc od lewej widoczne skrzyżowania z ulicami Niemierzyńską/Arkońską, Chopina i Krasińskiego. Projekt: Urząd Miasta Szczecin
Rozpoczął się ważny przetarg na inżyniera kontraktu przy budowie V etapu obwodnicy śródmieścia Szczecina. Jego zadaniem będzie zarządzanie, koordynacja, kontrola i nadzór nad realizacją inwestycji. Oferty złożyło sześć firm.

Do przetargu stanęło sześć firm. Są to Lafrentz - Polska z Poznania (oferowana cena usługi - ok. 2,6 mln zł), DHV Polska z Warszawy (1,6 mln zł), Arcadis, też ze stolicy (1,3 mln zł), Konsorcjum firm Aecom z Warszawy oraz Aecom Ltd. z Wlk. Brytanii (1,2 mln zł), Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych Eko - Inwest ze Szczecina (976 tys. zł) oraz Przedsiębiorstwo Budowy Tras Komunikacyjnych Trakt też ze Szczecina (890 tys. zł).

V etap Obwodnicy Śródmieścia Szczecina obejmuje budowę nowego odcinka o długości około 1200 m od ulicy Duńskiej - Krasińskiego do ulicy Arkońskiej. Koszt inwestycji szacuje się na blisko 112 mln z czego miasto pozyska ok. 74 mln dofinansowania środków unijnych.

Obwodnica będzie dwujezdniowa. Wymaga przebudowania skrzyżowania z ulicą Chopina wraz z odcinkiem około 470 m tej ulicy, podłączenia skrzyżowania ulic Niny Rydzewskiej i Wszystkich Świętych, przebudowy skrzyżowania z ulicami Arkońską i Niemierzyńską wraz z odcinkiem około 530 m ciągu tych ulic oraz skrzyżowania z ulicą Papieża Pawła VI, a także przebudowy istniejącego wiaduktu kolejowego nad ulicą Niemierzyńską.

- Do tego dochodzi dostosowanie istniejącego układu drogowego do nowoprojektowanej drogi tj. zapewnienie dojazdów do terenów przyległych, wykonanie parkingów, zatok autobusowych, budowę przejścia podziemnego pod obwodnicą w rejonie ul. Łabędziej i całej towarzyszącej infrastruktury - wyjaśnia Piotr Landowski z urzędu miasta.

Nowy odcinek obwodnicy ma kosztować niemal 112 mln zł. 66 proc. czyli ok. 75 mln zł dołoży Szczecinowi marszałek województwa z puli Regionalnego Programu Operacyjnego. Początkowo obwodnica miała kosztować około pół miliarda.

- Dziś czas zweryfikował ówczesne wyliczenia - przyznaje prezydent Piotr Krzystek. - Prawdopodobnie cała inwestycja zamknie się w kwocie około miliarda złotych.

Pierwsze łopaty zostaną wbite w przyszłym roku jeszcze przed wakacjami po rozstrzygnięciu wszystkich przetargów.

Niestety obwodnica pozbawiona będzie dwupoziomowych skrzyżowań. A szkoda, bo już zrealizowane odcinki wyraźnie mówią, że takie skrzyżowania byłyby bardziej celowe.

Bądź na bieżąco - zasubskrybuj news'y ze Szczecina

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński