400 metrów. Start!

Hanka Lachowska, 19 marca 2005 r.
Od dziś można spacerować po najdłuższym betonowym molo w Polsce.

Przedłużone molo ma 400 metrów. To o 275 metrów więcej, niż do tej pory. Co prawda molo w Sopocie jest od niego dłuższe (ma 515 metrów), ale Międzyzdroje już reklamują swój obiekt jako najdłuższy betonowy na polskim wybrzeżu (na przykład najbliższe molo w Kołobrzegu ma tylko 220 metrów).

Dla nas - turystów - ważne jest również to, że teraz za wejście na molo nie trzeba będzie płacić, jak wcześniej. Także za darmo, ale tylko dziś, można wypłynąć statkiem w morze.

Przedłużanie za 2 mln euro

Molo wydłużyła niemiecka firma turystyczna Adler-Schiffe. Zainwestowała niemal 2 mln euro, aby mogły do niego dobijać jej statki wycieczkowe. Swoim stylem molo przypomina tego typu obiekty po niemieckiej stronie - w Ahlbeck, Heringsdorf i Bansin. I właśnie tam mają na początek pływać niemieckie statki wycieczkowe z Międzyzdrojów. Potem planowane jest uruchomienie połączenia z niemiecką Rugią i duńskim Bornholmem.

W zamian za przedłużenie mola, niemiecka firma będzie je bezpłatnie dzierżawiła i zarządzała nim przez najbliższe 40 lat.

Od niedzieli do czwartku statki będą pływać do Niemiec. Bilet w jedną stronę dla dorosłego kosztować będzie 6 euro lub 24 złote. W obie odpowiednio: 12 euro i 48 złotych. Zniżka dla dzieci - 50 procent.
Za rower opłata wynosić będzie dodatkowo 2,5 euro (10 złotych). Najtaniej kosztować będzie tzw. bilet objazdowy, czyli bez zajścia na ląd - 6 euro lub 24 złote.

Zawiną do Świnoujścia

Rejs w obie strony trwać będzie średnio 3 godziny. Mógłby o połowę krócej, ale nie ma jeszcze zgody na punkt odpraw granicznych w Międzyzdrojach. Dlatego, aby pasażerowie mogli być odprawieni, statki będą musiały zawijać do Świnoujścia, gdzie jest morskie przejście graniczne. A to wydłuży czas trwania rejsu.

- Pasażerowie muszą przecież najpierw zejść z pokładu. Statek zostaje sprawdzony i dopiero potem wszyscy mogą znowu wejść - mówi Zenon Klemczak, przedstawiciel Adler -Schiffe. - To trwa.

Niewykluczone, że tak będzie i potem, aż do czasu otwarcia punktu odpraw na molo, bo Niemcy chcą jak najszybciej uruchomić regularne rejsy i zacząć wreszcie zarabiać na przedłużonym molo, a procedura uruchomienia przejścia w Międzyzdrojach może potrwać nawet kilka miesięcy.

Ale Adler-Schiffe ma jeszcze inny pomysł. To zorganizowanie polsko-niemieckiej odprawy w punkcie granicznym na molo w Heringsdorfie. Wtedy statki nie musiałyby już zbaczać z trasy, by zawijać do Świnoujścia i rejsy trwałyby znacznie krócej. Tyle, ile w przypadku odprawy w Międzyzdrojach, czyli średnio 1,5 godziny.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3